Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

ورود نسل جدید خودرو‌های هیبریدی به ناوگان تاکسیرانی

همان‌طور که می‌دانید مدتی است که آسمان تهران و دیگر کلان‌شهر‌ها دامن گیر معضلی شده که به واسطه آن هر از گاهی سیاهی و دود غلیظ سمی بر آسمان آبی و سالم غلبه می‌کند. اخیرا دولت متوجه این موضوع شده که دیگر فرصتی برای آزمون و خطا ندارد و بهتر است به جای طرح‌های نا به جا، با واقعیت‌ها کنار آید. از این رو مدیر عامل تاکسیرانی پایتخت از ورود نسل جدید خودرو‌های هیبریدی به ناوگان تاکسیرانی خبر داد.
تاکسی های هیبریدی

ایسنا نوشت: میثم مظفر شب گذشته در مراسم رونمایی از 50 دستگاه خودروی تویوتا کمری هیبریدی با بیان اینکه در سال جاری سازمان تاکسیرانی اقدام جدیدی را در راستای به کارگیری تکنولوژی‌های جدید و هیبریدی در تاکسی‌ها کرده است گفت: بر همین اساس روند ورود خودروهای هیبریدی و یورو5 به ناوگان تاکسیرانی آغاز شد و شاهد ایجاد تحولی بزرگ در این بخش بوده‌ایم. خودروهای هیبریدی نقش زیادی در کاهش آلودگی هوا دارند به گونه‌ای که آلایندگی 66 تاکسی یورو5 برابر با یک خودروی پیکان فرسوده است.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی پایتخت با بیان اینکه بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته طی سه سال آینده 10 هزار تاکسی هیبریدی وارد ناوگان می‌شود، گفت : شرکت پاکرو تاکسی در نظر دارد پس از اتمام ورود 2500 تاکسی هیبریدی و دارای استاندارد یورو5 نسبت به ورود موتورسیکلت هیبریدی در ایران نیز اقدام کند. وی افزود: ما در خارج از ایران در زمینه حمل و نقل جاده‌ای فعالیت کرده و تجربیات خوبی داشته‌ایم و به خاطر کمک به همشهریان در راستای کاهش آلودگی هوا بر آن شدیم که نسل جدید خودروهای هیبریدی را وارد ناوگان حمل و نقل عمومی کنیم.

وی با اشاره به امتیازات تردد خودروهای هیبریدی در سطح شهر گفت: این خودروها مصرف سوخت ترکیبی‌شان 5.7 لیتر در صد کیلومتر است و می‌توان بیش از هزار کیلومتر پیمایش با یک باک بنزین داشت. همچنین این خودرو ها می توانندبه راحتی در محدوده طرح ترافیک تردد کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.