مکمل بنزین
خبرداخلی

خودروهای خارجی لوکس در گمرک‌ها کماکان خاک می‌خورند +تصاویر

خودروهای خارجی که ماه‌هاست در انتظار آمدنشان هستیم تا بتوانند با ورود خود بازار را تنظیم کرده و قیمت‌ها را پایین بیاورند ولی نه تنها فعلا خبری از ورود بسیاری از آنها به بازار نیست بلکه تصاویر از گمرک غرب تهران نشان می‌دهد خاک خوری آنها به یک رویه عادی در گمرک تبدیل شده است!

به گزارش چرخان، بحث خودروهای خارجی دپو شده در گمرک مدت‌هاست که در محافل خودرویی کشور مورد بحث است که بعد از مدت‌ها هیات وزیران وارد عمل شد و با ارائه یک بخشنامه ویژه، شروع روند جدیدی را برای این خودروها رقم زد که البته با تاخیرهای بعدی نیز همراه بود ولی به هر صورتی که بود این بخشنامه بعدا با مصوبه‌های بعدی به صورت اجرایی درآمد و حتی بعضی از شرکت‌ها نیز توانستند خودروهای خود را ترخیص کنند که بعد از حدود دوماه از بخشنامه دی ماه رخ داد.

خودروهای خارجیالبته گفتنی است که خودروهای خارجی ترخیص شده از گمرک بسیار اندک بوده و بخش عظیمی از خودروهای باقیمانده سرونوشت‌های متفاوتی دارند. دسته ای از خودروها به دلیل مشکلات ثبت سفارش و تخلفاتی که در این زمینه صورت گرفته دچار مشکل هستند و بلاتکلیف مانده‌اند. از سوی دیگر بخشی از خودروهای دپو شده در گمرک به دلیل عدم توانایی شرکت عامل برای پرداخت مابه التفاوت ارزی هنوز در گمرک باقی مانده‌اند که البته از سوی مسئولین نیز همکاری لازم صورت نمی‌گیرد و به طور مثال حتی ضمانت نامه بانکی نیز برای ترخیص مورد قبول واقع نمی‌گردد!

خودروهای خارجیحالا تصاویر منتشر شده از گمرک غرب تهران نشان می‌دهد که بسیاری از خودروهای خارجی لوکس در حال خاک خوری بوده و قطعا ضررهای زیادی به صاحبان آنها خواهد رسید و از سوی دیگر شرکت‌های مختلف اقدام به پیش فروش این خودروها کرده و حالا هزاران مشتری در انتظار دریافت خودروهایی هستند که احتمالا در چند کیلومتری آنها قرار داشته و در زیر باران و خاک و … باقی مانده‌اند.

گمرک غرب تهران که در خیابان شهید سامانی پور جاده قدیم کرج واقع شده از جمله گمرکاتی است که به دلیل موقعیت و همچنین امکاناتی که در اختیار بازرگانان قرار می‌دهد از جذابیت بسیار زیادی برخوردار بوده و به همین دلیل بسیاری از خودروهای وارد شده به کشور در پارکینگ این گمرک قرار می‌گیرد.

از دیگر مواردی که می‌توان در مورد این گمرک خاص خودروهای خارجی لوکس گفت این است که بسیاری از سفارت‌خانه‌ها و دیپلمات‌ها از این گمرک برای کارهای خود استفاده می‌کنند.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا