Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

وضعیت قرمز در تولید خودروهای داخلی کماکان ادامه دارد!

تولید خودروهای داخلی توسط خودروسازان در یکسال اخیر در روند نزولی شدیدی قرار گرفته و در حالی که در اواخر سال گذشته صحبت از شکستن رکوردهای قبلی خودروسازان وجود داشت ولی حالا به قدری اوضاع شرکت‌ها بد شده که در تحویل تعهدات تابستان خود نیز دچار مشکل شده‌اند!

به گزارش چرخان، آمار تولید خودروهای داخلی توسط خودروسازان چیزی است که وزارت صنعت به صورت دوره‌ای اعلام می‌کند و اهالی بازار خودرو نیز بر اساس این آمارها نسبت به اقدامات خود تصمیم گیری می‌کنند ولی انتشار این آمار از سویی نشان دهنده وضعیت بغرنج است.

خرید و فروش خودرو قیمت خودروآمارهای منتشر شده از سوی وزارت صنعت نشان می‌دهد که ایران‌خودرو، سایپا و پارس‌ خودرو در 11 ماه گذشته چیزی در حدود 40 درصد کاهش را در تولیدشان تجربه کرده‌اند که یک عدد بسیار بزرگ برای این کاهش تولید بوده است. این کاهش تولید 40 درصدی در حالی است که اگر آمار تولید 3 ماهه ابتدایی سال را از آن کم کنیم قطعا کاهش تولید رخ داده بسیار بالاتر از این صحبت‌هاست و طبق مصاحبه‌های مختلفی که از سوی وزیر صنعت انجام شده نشان می‌دهد که سه ماهه پاییز، یکی از بدترین فصولی بوده است که ایران‌خودرو، سایپا و پارس‌خودرو تجربه کرده‌اند و تکرار این فصل می‌توانست به یک فاجعه در صنعت خودروسازی کشورمان تبدیل شود.

طبق آمارهای منتشر شده سه شرکت ایران‌خودرو، سایپا و پارس‌خودرو حدود 52 هزار خودرو در یازدهمین ماه سال تولید کرده‌اند که نسبت به ماه قبل از آن چیزی در حدود 21 درصد رشد داشته است. در بین خودروسازان می‌توان گفت که ایران‌خودرو در تعداد تولید وضعیت بهتری نسبت به رقبا داشته و با تولید حدود 377 هزار خودرو توانسته در صدر جدول قرار بگیرد. البته ایران‌خودرو چیزی در حدود 42 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد کاهش بوده است.

همچنین سایپا با تولید چیزی در حدود 223 هزار خودرو در این 11 ماه کاهش حدود 35 درصدی را شاهد بوده که نسبت به رقیبش کمتر است. زیرمجموعه این شرکت یعنی پارس خودرو نیز وضعیت مناسبی نداشته و با کاهش حدود 43 درصدی در تولید خودرو به یکی از سال‌های بد خود در این زمینه رسیده است که به نظر می‌رسد در صورت عدم اتخاذ تدابیر مناسب باید شاهد وضعیت بدتر این شرکت در ماه‌های آینده باشیم چرا که عملا تولید برلیانس این شرکت به شدت کاهش خواهد یافت و در زمینه محصولات خانواده رنو نیز همین مشکل وجود دارد.

در مجموع گروه سایپا که متشکل از شرکت‌های مختلف اعم از پارس خودرو و سایر بخش‌های آن است، رکورد حدود 25 هزار خودرو در بهمن ماه را ثبت کرده که نسبت به دی ماه رشد بالای 20 درصد را نشان می‌دهد که این موضوع با توجه به آزادسازی قیمت‌ها و مجوز فروش فوری با قیمت حاشیه بازار این شرکت‌ها قابل توجیه است!

سایپا و ایران‌خودرو خودروسازان ایران‌خودرو و سایپا شرکت برتر استانداردهای 85 گانه خودروهای داخلی قیمت خودروها خودروهای داخلی قیمت رسمی پراید خودرو سایپا و ایران‌خودرو خودروهای داخلی سهام ایران‌خودرو و سایپا خرید و فروش خودرو خودروساز خودروسازی قیمت خودروبزرگترین مشکلی که خودروسازان در حال حاضر با آن دست و پنجه نرم می کنند بحث تامین قطعات لازم برای تولید است که باعث شده تا خودروسازان برای تولید بعضی از خودروهای داخلی و خارجی با مشکل مواجه شده و به صورت ناقص انبار شوند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.