مکمل بنزین
رپورتاژ

راهنمای خرید تویوتا هایلوکس از سایت دیوار

تویوتا هایلوکس در ایران یک پیکاپ لوکس بی‌رقیب است و به سبب توانایی‌های متنوعی که دارد قشرهای مختلفی طرفدار این خودرو هستند. تویوتا هایلوکس علاوه بر تحمل کشش بار بیش از 3.5 تن، توانایی‌های بالایی در عبور از مسیرهای خارج از جاده و آفرودی دارد. به همین دلیل از این خودرو هم برای حمل بار در جاده‌ها و هم برای سفرهای آفرودی استفاده می‌شود. تویوتا هایلوکس 2 کابین در نسخه‌های جدید خود فضای کابین مناسبی را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد و برای سفرهای دست جمعی آفرودی نیز گزینه بسیار مناسبی است. این خودرو درواقع یک غول آفرود و آنرود برای تمام فصل‌هاست و شما را حتی در سخت‌ترین شرایط نیز تنها نخواهد گذاشت.

تویوتا هایلوکس در ایران با مدل‌های تک کابین، 2 کابین و 2 کابین بلند موجود است. البته بیشترین و پرطرفدارترین مدل آن تویوتا هایلوکس دو کابین بلند است. این نام به دلیل تغییراتی که در فاصله این خودرو از زمین ایجاد شد بر روی نسل‌های اخیر مدل دو کابین گذاشته شد. فاصله بیشتر این خودرو از زمین توانایی عبور از مسیرهای صخره‌ای و کوهستانی را برای تویوتا هایلوکس افزایش می‌داد. به همین دلیل نیز در مناطقی از ایران که هنوز جاده‌های خاکی وجود دارند خریدوفروش تویوتا هایلوکس رونق خوبی دارد. در ادامه با ما همراه باشید تا با گشت‌وگذاری در میان آگهی‌های خریدوفروش تویوتا هایلوکس در سایت دیوار قیمت مدل‌های مختلف این خودرو را بررسی کنیم.

قیمت تویوتا هایلوکس 2003-2007

در این بازه زمانی تویوتا هایلوکس موجود در ایران شامل تویوتا هایلوکس دو کابین و دو کابین بلند بود. مدل‌های تک کابین این خودرو به تعداد محدودی در ایران موجود هستند و به‌سختی در بازار خریدوفروش تویوتا هایلوکس می‌توان آن‌ها را یافت. ازاین‌رو ما نیز در ادامه به بررسی قیمت دو مدل پرفروش آن خواهیم پرداخت.

قیمت تویوتا هایلوکس کارکرده 2 کابین بلند و ساده مدل 2003 حدود 130 تا 150 میلیون تومان می‌باشد. خرید تویوتا هایلوکس مدل 2007 نیز با مبلغی حدود 250 تا 280 میلیون تومان امکان‌پذیر است.

قیمت تویوتا هایلوکس 2008-2011

پیدا کردن مدل‌های 2008 تا 2011 تویوتا هایلوکس در بازار ایران کار راحت‌تری است زیرا تعداد زیادی از این خودرو در این بازه زمانی حضور وارد ایران شدند. قیمت تویوتا هایلوکس 2008 به دلیل امکانات متفاوتی که در هر مدل آن وجود دارد در بازه گسترده‌ای قرار دارد. درواقع قیمت این خودروها به دلیل عدم نظارت بر آن‌ها بسیار ازهم‌گسیخته و دل به خواهی هستند. ازاین‌رو در میان آگهی‌های خریدوفروش تویوتا هایلوکس 2008 تا 2011 باقیمت‌های بسیار متفاوتی روبرو خواهید شد. به‌هرحال قیمت تویوتا هایلوکس 2008 از حدود 220 میلیون تومان آغاز و به 380 میلیون تومان ختم می‌شود. مدل‌های 2010 و 2011 این خودرو نیز در رنج 300 تا 400 میلیون قرار دارد.

قیمت تویوتا هایلوکس 2012-2014

اگر برای خرید تویوتا هایلوکس به دنبال به‌روزتر اما باقیمت میانه هستید مدل‌های 2012 تا 2014 این خودرو انتخاب مناسبی هستند. علاوه بر این به دلیل نزدیک‌تر بودن به آخرین‌مدل‌های موجود این خودرو در ایران پیدا کردن قطعات یدکی آن نیز راحت‌تر است. در بازار فعلی ایران خریدوفروش تویوتا هایلوکس 2013 باقیمتی حدود 370 تا 380 میلیون تومان انجام می‌شود. برای خرید تویوتا هایلوکس 2014 این خودرو به بودجه‌ای بیش از 400 میلیون تومان نیاز دارید.

قیمت تویوتا هایلوکس 2015-2016

این دو مدل از تویوتا هایلوکس آخرین‌مدل‌های موجود از این دو خودرو در بازار ایران هستند. مدل‌های 2017 این خودرو به ایران وارد نشدند. اما نمونه‌های صفر 2016 این خودرو در بازار ایران هنوز موجود هستند. برای خرید تویوتا هایلوکس 2015 باید مبلغی حدود 450 تا 500 میلیون تومان هزینه کنید. قیمت تویوتا هایلوکس کارکرده 2016 نیز در بازه قیمتی حدود 650 تا 700 میلیون قرار دارد. اگر قصد خرید تویوتا هایلوکس صفر را دارید در بازار فعلی خودرو باید حدود 810 میلیون تومان هزینه کنید.

سخن پایانی

خرید تویوتا هایلوکس از سال‌های اولیه حضور خود تابه‌حال به اقشار مختلفی از جامعه اختصاص یافته است. به‌عنوان‌مثال در سال‌های اولیه حضور این پیکاپ قدرتمند افرادی که به دنبال یک خودرو با امکانات و توانایی‌های بالا برای کار خود در جاده‌ها و حمل بار بودند این خودرو را باقیمت میانه و باارزش واقعی آن خریداری می‌کردند. اما حالا با وضعیتی که در بازار خودرو ایران وجود دارد این خودرو به یک خودرو آفرودی لوکس تبدیل‌شده که تنها افراد ثروتمند برای سفرهای آفرودی خود و یا سفرهای جاده‌ای طولانی‌مدت خود به فکر خرید آن می‌افتند.

منبع : ویرلن

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا