مکمل بنزین
مقایسهبرگزیده‌هابررسی

سه تیپ رویال، فلگشیپ و اکسکلوسیو ریگان کوپا چه تفاوت‌هایی باهم دارند؟

ریگان خودرو که این روزها با خودروی کوپا نقل محافل خبری است، محصول خود را در سه تیپ رویال، فلگشیپو و اکسکلوسیو به مشتریان عرضه خواهد شد.

به گزارش چرخان، شرکت ریگان خودرو متولی محصولات برند کوپا در کشورمان که در حال حاضر مشتریان زیادی نیز برای خودروهای خود داشته و با مجوزی که برای شماره گذاری محصولاتش داشته عملا وارد فاز جدیدی از فعالیت خود شده و با همکاری شهر خودرو حالا به یکی از شرکت‌های خودرویی بزرگ تبدیل گردیده که از شانس بسیار بالاتری نسبت به سایر رقبا برای فروش محصولاتش برخوردار است.

ریگان کوپا در سه تیپ رویال، فلگشیپو و اکسکلوسیو به مشتریان عرضه می‌شود که هر کدام از این تیپ‌ها دارای امکانات و آپشن‌های مختلفی است که با توجه به نیاز مشتری به او عرضه شده و طیبعتا هر کدام از این تیپ‌ها دارای امکانات متفاوتی نسبت به هم هستند که جذابیت خرید را برای مشتریان بیش از پیش می‌نماید.

کوپا T210 کراس اووری است که توسط ریگان خودرو به بازار ایران عرضه می‌شود و سازنده اصلی این خودرو شرکت جیانگ نان کشور چین است که البته جزو زیرمجموعه‌های شرکت زوتی به شمار می‌رود که طبیعتا محصولات این شرکت را در بازار کشورمان می‌شناسید که معروف‌ترین آن همان محصول آریو است که در حال حاضر از جذابیت بسیار زیادی برای مشتریان ایرانی برخوردار است!

جالب است بدانید که این خودرو در کشور چین با نام زوتی تی 600 به فروش می‌رسد و به این اندازه تعلق این خودرو به شرکت زوتی مشهود است ولی به هر ترتیبی که بود تصمیم مدیران ارشد ریگان و همچنین طرف چینی بر این بوده است که با نام کوپا به بازار ایران عرضه شود.

این خودرو شباهت‌های زیادی به دامی X5 داشته و از نظر فنی بسیار شبیه به این برادر چینی خود است. شاید اگر بخواهیم منبع و ماخذ اصلی طراحی این خودرو را نام ببریم می‌توانیم به فولکس واگن توارگ و آئودی Q5 اشاره کنیم که نسل قبلی این خودروها همان چیزی است که در کوپا شاهد هستیم.

از مشخصات فنی و کلی کوپا می‌توان به حجم موتور 1502 سی سی توربو اشاره کرد که قدرت 156 اسب بخار در 6000 دور در دقيقه و گشتاور 210 نيوتن متر در 4100 دور در دقيقه را در اختیار راننده قرار می‌دهد. ابعاد این خودرو 4654 طول، 1893 عرض، 1696 ارتفاع است که نسبت به سایر خودروهای چینی مناسب است.

نوع گیربکس این خودرو 6 سرعته اتوماتیک بوده و به طور کلی می‌توان گفت چیزی از خودروهای چینی در بازار کم ندارد و از آپشن‌های خوبی برخوردار است که در هر کدام از تیپ‌های این خودرو متفاوت است. لازم به ذکر است که هنوز جزئیاتی از قیمت تیپ‌های مختلف کوپا اعلام نشده و گمانه زنی‌های موجود نیز صرفا حدس‌هایی است که سندیت نداشته و به نظر می‌رسد که باید منتظر ماند و دید که تصمیم مدیران این شرکت برای قیمت گذاری خودروهای زیر در بازار چگونه خواهد بود.

البته گفتنی است که این شرکت با توجه به ممنوعیت واردات خودرو بایستی به مونتاژ خودروهای مذکور بپردازند که طبیعتا در قیمت گذاری این محصولات نیز تاثیر خواهند داشت.

خودروی کوپا

مشخصات رویال فلگشیپ اکسکلوسیو
آینه‌های جانبی برقی جمع شونده با گرمکن و چراغ راهنما دارد دارد تنظیم برقی / جمع شدن دستی
ایربگ اصلی و جانبی و پرده ای سرنشینان جلو دارد دارد 2 عدد اصلی دارد
باز و بسته شدن درب صندوق عقب دستی برقی بهمراه سنسور پایی دستی
برف پاکن ژله ای / سنسور باران دارد دارد دارد / ندارد
تنظیم صندلی / راننده / سرنشین برقی / 8 جهت / 4 جهت برقی / 8 جهت / 4 جهت دستی / 6 جهت / 4 جهت
تنظیمات ضد انعکاس نور آیینه وسط دستی اتوماتیک دستی
چراغ جلو از نوع پروژکتوری بهمراه دی لایت هالوژن دارد زنون دارد هالوژن دارد
چراغهای جلو اتوماتیک / تنظیم ارتفاع ندارد / دستی دارد / اتوماتیک ندارد / دستی
چراغهای مشایعت تا منزل / سیستم نورپردازی داخلی دارد دارد دارد
دوربین 360 درجه + نمایشگر میدان دید عقب دوربین 360 ندارد دارد دوربین 360 ندارد
رادار کنترل رانندگی بین خطوط ندارد دارد ندارد
سقف پانارومیک برقی دارد دارد سانروف برقی دارد
سنسور پارک جلو و عقب و نقطه کور سنسور نقطه کور ندارد دارد سنسور نقطه کور ندارد
سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک مجهز به یونایزر و دریچه تهویه سرنشینان عقب دارد دارد دارد
سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای دارد دارد دارد
شارژ بی سیم باطری تلفن همراه دارد دارد دارد
صفحه نمایش تمام لمسی 9 اینچی مجهز به MP5 و 8 بلندگو دارد دارد دارد (6 بلندگو)
صندلی های چرمی / 2 گرم کن صندلی جلو بدون گرمکن دارد بدون گرمکن
فرمان برقی EPS دارد دارد دارد
فرمان چند منظور و تنظیم شونده چرمی با کنترل های روی فرمان دارد دارد دارد
قابلیت خودکار بالابر شیشه ها و سیستم هوشمند CAN-BUS دارد دارد دارد
کروز کنترل دارد دارد دارد
نمایشگر فشار باد لاستیک / محاسبه گر اطلاعات سفر / GPS بدون TPMS دارد بدون TPMS

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

‫6 دیدگاه ها

  1. هیچی ، یکی از یکی احمقانه تر ، آخه وقتی میشه با این پول کره ای خوب سوار شد چرا ۵۰۰ م به بده آدم

  2. از لحاظ ظاهر مانند چینی‌های دیگر خوبه ولی موتور توربو شارژ چینی اونم با بنزین ایران فکر میکنم بعد از یه مدت ماشین لشیه که هیچکسم ازت نمیخردش

  3. سلام
    من پسر عموم این ماشین و داره و از مزیتهاش میشه به ظهار و مابین اشاره کرد اما یه سری مشکلات جدی داره. مثلا از همون ماه های اول خروجی دودش که بهش منیفولد اگزوز میگن دچار مشکل شد و نمایندگی هم موجودنداشت. اونجا متوجه شدیم که وضع قطعاتش خوب نیست تو ایران. البته ما از فروشگاه لوازم یدکی کوپا سلیم سنتر که کارشون تخصصی فروش قطعات و لوازم یدکی ماشین های چینی ه تهیه کردیم و خدایی هم جنس اصلی رو باقیمت خوبی دادن و الانم کلا اگه قطعاتش رو بخوایم از سلیم سنتر میگیریم. اینو گفتم که بگم یکی از مشکلاتش خدمات پس از فروششه
    یه مشکل اصلی دیگه هم همین مشکل منیفولداگزپز یا واشر منیفولدش که خیلی ها غیر ما این مشکل رو داشتن. در کل از نظر ظاهر که خیلی خوبه انگار پورشه سواری. یه مشکل دیگه اش انگار خیلی سرعت نمیره و انگار گیربکس و موتور با هم خیلی جور نیستن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا