Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

جایگاه آریو در میان خودروهای اتومات

از عمر تولید آریو توسط سایپا هنوز پنج سال هم نمی‌گذرد. آبان سال 1396 آریو بالاخره توانست سه ستاره از سازمان کنترل کیفیت بگیرد. یعنی بالاخره در این سال از یک خودرو با حداقل کیفیت تبدیل به یک خودروی متوسط شد. همچنین از آن زمان به بعد تغییری در جایگاه این خودروی چینی به وجود نیامده‌ است.

آریو در انتهای جدول رقابت

سال 95 سازمان بازرسی کیفیت گزارشی درباره خودروهای اتوماتیک منتشر کرد. در این گزارش، 31 خودروی اتوماتیک کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان بررسی شده بود. آن زمان هنوز قیمت پیکانتو، چانگان و خودروهای دیگر لیست به بالای 100 میلیون تومان نرسیده بود و محققان این شرکت با روش مصاحبه گرفتن از راننده‌ها درباره کیفیت خودرو اطلاعاتی جمع کردند. بعد از ارزیابی این خودروها بر اساس سیستم موتور و نیروی محرکه، سیستم تعلیق و انتقال قدرت، ایمنی و سیستم تهویه کیا پیکانتو، میتسوبیشی‌ میراژ و هیوندای آی20 جزء سه خودروی برتر اتوماتیک آن لیست انتخاب شدند.

به طور کلی این توصیه را به یاد داشته باشید که خودروهای چینی محصولاتشان در دنده دستی را بهتر تولید می‌کنند. البته در این آزمون خودروهای چینی به خاطر امکانات و آپشن‌های رفاهی زیادتری که نسبت به دیگر خودروها داشتند امتیاز بالایی گرفتند. برای مثال کیا سراتو در جایگاه پایین‌تری در مقایسه با تیگو و هایما نشست. آریو اتوماتیک در این رقابت نمره 670 گرفت  و با ته جدول تنها یک خودرو فاصله داشت. یعنی فقط لیفان x60 بود که از آریو اتوماتیک کیفیت پایین‌تری داشت.

بر اساس اطلاعاتی که شرکت سایپا منتشر کرده مدل اتوماتیک، در حدود ۱۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و با اندکی ارفاق، شاید بتوان عدد ۱۳.۵ را برای آن ثبت کرد؛ درحالی که به شرط دنده‌ کشی در دورهای بالا، می‌توان در زمانی حدود ۱۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت رسید. اگرچه سایپا میزان شتاب استاندارد این خودرو را منتشر نکرده اما آزمون‌ شتاب آریو دنده دستی نشان می‌دهد که این خودرو در 16 ثانیه به 100 کیلومتر سرعت می‌رسد ضعف مشترکی در آریو اتوماتیک و غیر اتوماتیک دیده می‌شود و آن قدرت پایین خودرو است. البته بر خلاف خودروهای گران‌تر آریو در مدل اتوماتیک قابلیت این را ندارد که دنده‌ را به حالت اقتصادی یا اسپرت تغییر بدهد. با این حال چیز زیادی را از دست نداده‌اید چراکه خودروهای چینی هم که این قابلیت را داشته‌اند عملا تفات زیادی بین اسپرت و اقتصادی از خود نشان نمی‌دهند.

 با خرید و فروش آریو اتوماتیک پیشرانه 1.5 لیتری دارد که در کارخانه میتسوبیشی طراحی شده است. مدل دنده دستی آن هم موتور 1.5 و هم 1.6 لیتری تولید می‌کند.  البته در آخرین دوره فروش سایپا این خودروساز تنها به فروش مدل اتوماتیک آن می‌پرداخت. قیمت این خودرو در حالی امروز در نمایندگی 94 میلیون تومان است که آذر امسال با 60 میلیون تومان به دست مشتری رسید.

نکته دیگری که می‌تواند ما را تشویق به خرید آریو اتوماتیک به جای دنده دستی آن بکند این است که امکانات رفاهی در مدل پیشرفته‌تر بیشتر است. در مدل اتوماتیک ما شاهد یک صفحه نمایش و مولتی مدیای بهتری هستیم. انتخاب ما هرچه باشد برای خرید هر نسخه‌ای از آریو (با گیربکس اتوماتیک یا دنده‌ای) می‌توان بدون نگرانی سایت دیوار را باز کرد و با جست‌وجوی نام آریو از آخرین آگهی‌ها بااطلاع شد.

منبع ‌:‌ ویرلن

4 دیدگاه
  1. کورش می گوید

    باسلام من سراتو داشتم اریو خریدم اریو سر تر از سراتو هست اینا چیه نوشتین

    1. فرهنگ می گوید

      این چرت و پرت ها چیه تحویل مردم میدید انصاف هم خوب چیزیه مگر چقدر، شیتیل گرفتید که مردمو گم راه میکنید، دوستان گول مزخرفات این سایت های مافیایی رو نخرید من اکثر برندهای آلمانی و کره ای و ژاپنی رو یا داشتم یا به طریقی چند وقتی دستم بود، به جرعت میتونم بگم آریو نسبت به قیمتش بی همتاست، از کل برندهای چینی سرتره حتی آوردهای ۳میلیاردی که فقط چهل پنجاه تومن آپشن اضافی از آریو دارن، من نمیگم از ما‌بنهای ژاپنی، وک ه ای بهتره، بحث قیمته تواین قیمت امروز آریو رقیب نداره، تو ایران که جک اس۵ جا افتاده، وخیلیها قبولش دارند، به خدا اگر یک ساعت با آریو بچرخی، عمرا بتونی دیگه جک سوار شی، خشک، بی روح، آریو کلا ژاپنیه بجز گیربکس که زد ایکس آلمانه، که هیوندایی برای ماشین‌ها استفاده میکنه،، پول چینی میدی ژاپنی سوار میشی، آریو فقط یه مقدار تو حرکت اول دیز گاز میخوره اونم قابل رفع،، با جرعت میگم از سراتو ۲۰۰۰ خیلی سرتره، نرم راحت، جا دار، که تو چینی‌ها هیچ ماشینی نیست به جانداری آریو،، ۵ستاره ایمنی ۴ستاره کیفی، تسمه تایم زنجیر، که توجاده مچلت نمیکنه،، من ۷ساله سوار میشم، خدایی فقط یه دست لنت ترمز عوض کردم با یه سیبک که اونم خودم انداختم تو چاله خفن،، ماشین خانوادت، اگر ماشینی بهتر از آریو بخواهید سوارشید امروز که آریو حدود یک میلیارد، شما حداقل ۴میلیارد پول بدی ماشین سواری شی، اول آخر، توایرانی ها. چینی‌ها سلطانه خدایی رقیب نداره، برلیانس که این همه اسم در کرد در مقابل آریو یه پیت حلبیه، چون تو خانواده داشتیم سوار شدم،، موفق باشید،، ممنون از سایت شیتیل بگیر،،

  2. آریو سوار می گوید

    سلام .بابا این حر ف های غیر واقعی چیه نوشتید .آری اتوماتیک با موتور ۱۶۰۰ عالیه.ترمز عالی /گیریبکس هوشمند کره پاورتک/ بسیار نرم /جادار/ تعلیق فوق العاده / کم مصرف/ خانوادگی/ موتور میتسوبیشی/ اتاق تویوتا آلیون/ داری ۴ ستاره کیفی که تو مقاله به اشتباه نوشته ۳ ستاره /قیمت در شرایط فعلی بسیار ارزان تر ازدنا واچ سی کراس وبرلیانس و ال ۹۰ اتوماتیک و ساندرو که همگی حباب ۵۰ میلیون افزایش قیمت دارند.تازه دوست عزیز راجه به شتاب ،به دورغ نوشته اید شتاب ان ۱۱.۲ است که در سایت هاعلاوه بر تست تصادف و ۵ ستاره ایمنی است،نوشته اید حالت اسپرت ندارد اتفاقاظاهرا اصلا از نزدیک سوارخودرو نشده اید هم حال اسپرت دنده دستی دارد و هم حالت رانندگی درحالت برف وبوران یا وینتر.
    ان شاله خداوند انسان های منصف را بیامرزد.
    اگر به این حرف ها شک دارید از مصرف کننده شخصی/راننده تاکسی ها و… از سواری ان بپرسید وبه دروغ های این مافیایی قدرت وسود کلان بدون فکر پاسخ مثبت ندهید.
    موفق وپیروز باشید.

    1. سالار فرهنگ می گوید

      راجع ستاره ایمنی اشتباه نکردن دروغ می‌نویسند حالا چه دستی پشت پردست که آریو رو میخواد ذلیل جلوه بده در حالی که آریو تو کل ماشین های چینی بخدا سرتره ونسبت به قیمتش بی نظیره شما سوار برلیانس که میشی دقیقا حس ماشین داخلی ویا چینی رو سریع دست میده در حالی که اگر کسی ندانسته سوار آریو بشه فکر میکنه حداقل یه ماشین ۵۰۰ الی ۶۰۰ ملیونی سوار شده،، نرم راحت ایمن جادار محکم ۵ستاره ایمنی مردونه آریو رو تو رنج قیمتی باهیچ ماشینی قابل مقایسه نیست،،،،

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.