مکمل بنزین
رپورتاژ

بی ام و X6، کراس اووری غول‌پیکر برای لاکچری‌سواران

سال 2008 طراحی به نام «پیر لکلرک» که قبلاً عهده‌دار طراحی مدل بی ام وx5 بود تصمیم  گرفت خودروی جدیدی را طراحی کند. بر اساس این طراحی جدید، کمپانی آلمانی بی ام او یکی از لوکس‌ترین کراس اوورهای خود را راهی بازار خودروی جهان کرد تا رقیبان کلاسیک خود را بیش از پیش به رویارویی بطلبد. اسم این خودروی جدید بی ام و X6 بود؛ خودرویی بین یک خودروی سواری لاکچری و یک اس یو وی بسیار لاکچری. شاید به خاطر ظاهر بزرگ و خشن این خودرو بود که از همان اول این خودرو معروف به تانک بی ام و شد و حتی بعضی از کارشناسان حوزه خودرو در ایران به آن لقب کرگدن هم دادند؛ کرگدنی که با وجود گذشت چندین سال از عمرش، همچنان به عنوان یکی از گران‌ترین خودروهای بازار شناخته می‌شود.

بی ام و X6 چه مدل‌هایی دارد؟

درحالی نسل اول بی ام و  X6در سال 2008 و با کد اتاق E71 به بازار خودروی جهان معرفی شد که این خودرو در حال حاضر در دومین نسل تولید می‌شود که اولین سری آن در سال 2015 روانه بازار شد. طراحی این خودرو که در قسمت جلو بسیار شبیه مدل X5 است به خوبی صورت گرفته است. بی ام و X6 ابعاد بزرگی دارد که در ایران دو مدل اصلی آن یعنی X6 35i و X6 50i موجود است که توسط پرشیا خودرو در بازار ایران عرضه شده است و این خودرو نسبت به قیمت BMW در ایران بیشترین قیمت را دارد. این خودرو به جز این دو مدل، در دو نسخه M Power و اکتیو هیبرید هم در بازارهای جهانی قابل خریداری است.

کابین در دو مدل X6 35i و X6 50i یکسان است و تنها در برخی جزئیات با یکدیگر تفاوت دارند اما این دو مدل از نظر فنی با یکدیگر متفاوتند؛ در نسخه 35i از یک موتور 3.0 لیتری 6 سیلندر استفاده شده که قادر است 306 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور تولید کند در حالی که مدل 50i از یک موتور 4.4 لیتری 8 سیلندر با 407 اسب بخار قدرت و 600 نیوتن متر بهره می‌برد. هر دوی این موتورها به توربو مجهز شده‌اند و برای انتقال قدرت به هر چهار چرخ از یک جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک استپ ترونیک استفاده می‌کنند.

نقاط مثبت و منفی بی ام و X6را بشناسید

اگر بخواهیم از نکات مثبت بی ام و X6حرف بزنیم از طراحی جذاب و جلوتر از زمان، پیشرانه پاسخگو، امنیت بالا و امکانات رفاهی ارزنده آن نام ببریم و برای برشمردن نکات منفی آن می توانیم به کیفیت سواری نسبتا خشک و کوبنده، دید کم راننده در بیشتر زوایا، استهلاک بالا، وزن بالای 2 تُنی آن که علاوه بر کاهش کارایی، در مصرف بنزین هم تاثیرگذار است و هزینه بالای تعمیرات آن اشاره کنیم. اما بی ام و X6 از نظر تجهیزات رفاهی عملکرد خوبی دارد و ویژگی‌هایی چون سیستم صوتی با 10 بلندگو و 2 ساب ووفر، تنظیم برقی صندلی‌های جلو در 10 جهت به همراه 2 حافظه، کروز کنترل، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین دید عقب، سیستم تهویه مطبوع با فیلتر تصفیه هوا، سیستم تنظیم خودکار ارتفاع، سیستم استارت بدون کلید، نمایشگر هدآپ و سیستم بازیابی انرژی ترمزرا در اختیار شما قرار می‌دهد.

رقبای اسپرت؛ از رنجروور تا مرسدس بنز

اگر بخواهید بدانید رقبای بی ام و X6 مدل 2018 چه خودروهایی هستند باید بدانید که حریفان مدل‌های عادی این خودرو با پیشرانه‌های 6 سیلندر و 8 سیلندر هستند که شامل نمونه‌هایی از آئودی Q7 ، پورشه کاین، ولوو XC90، آکورا MDX، رنجروور اسپرت ، لندروور دیسکاوری، مرسدس بنز کلاس GLE و اینفینیتی QX70 می‌شود. هرچند این خودرو جزو آخرین خودروهای موجود بی ام و در ایران است اما به نظر می‌رسد همچنان BMW X4 با اینکه قدیمی‌تر است محبوبیت بیشتری در بین لوکس‌سواران ایرانی دارد.

بی‌ام‌و X6با کارکرد 10 هزار کیلومتر و ساخت سال 1390 در سایت دیوار 950 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است  و برای مشاهده قیمت‌های این خودرو و خرید یا فروش خودروی خود در کمترین زمان ممکن به سایت دیوار سر بزنید.

منبع ‌:‌ ویرلن

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا