مکمل بنزین
خبرداخلی

همه آن‌چیزی که از ابهامات فروش فوری ایران‌خودرو و سایپا باید بدانید

فروش فوری ایران‌خودرو و سایپا شاید مهم ترین خبر و اتفاقی است که بسیاری از ایرانی‌ها به دنبال جزئیات آن هستند و حالا فروش روزانه این دو شرکت باعث شده تا عملا مشتریان از این اتفاق راضی بوده و ابهامات این اتفاقات نیز فراموش شود ولی در این مطلب قصد داریم به ابهاماتی از این عملکرد بپردازیم که احتمالا شما نیز به دنبال آن هستید.

به گزارش چرخان، چند هفته ایست که فروش فوری ایران‌خودرو و سایپا در حال اجرایی شدن بوده و مشتریان می‌توانند با 5 درصد زیر قیمت بازار اقدام به خرید خودرو از این دو خودروساز کرده و عملا بازار آزاد در دستان خودروسازان قرار گرفته و سود اصلی را نصیب این شرکت‌ها می‌نمایند.

ایران‌خودرو پژو 405 و سمندیکی از ابهاماتی که در زمینه فروش فوری دو شرکت خودروساز مطرح بوده این است که این فروش‌ها تا چه زمانی ادامه‌دار خواهد بود و مردم تا چه زمانی می‌توانند به این رفتار تنظیم بازاری ایران‌خودرو و سایپا امیدوار باشند که در این زمینه فرشاد قیمی، معاون وزیر صنغت، معدن و تجارت (صمت) در مصاحبه‌ای اعلام نمود که فروش فوری دو شرکت تا زمانی که قیمت‌ها در بازار به تعادل نرسیده و قیمت بازار و قیمت کارخانه به هم نزدیک شوند، ادامه دار خواهد بود.

از سوی دیگر عباس تابش، مدیرعامل سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان نیز در مصاحبه‌ای اعلام کرد که فروش فوری ایران‌خودرو و سایپا تا پایان سال و حتی روزهای تعطیل نیز ادامه دار خواهد بود. البته این نوع اظهار نظرها نگرانی‌ها را برای ادامه کار بیشتر می‌کند که به نظر می‌رسد قطعیت فروش فوری دو شرکت در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

سایپا خودروهای چینی تحویل خودروهای پیش فروش شده محصولات جدید سایپااز دیگر نکات مبهم این ماجرا موضوع تحویل خودروهای پیش فروش شده است که بسیاری از مردم این سوال بسیار مهم را از ایران‌خودرو و سایپا می‌پرسند که در حالی که این دو شرکت هنوز پیش فروش‌های تابستان خود را تحویل خریداران نداده‌اند، چگونه اقدام به تحویل یکماهه محصولاتی می‌کنند که قبل از این مدعی عدم توانایی تولید مناسب آنها بودند! جالب‌تر وقتی است که بهرام پارسایی، سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در مصاحبه‌ای اعلام کرد که با توجه به وضعیت خودروسازان حتی تا یکسال آتی نیز نمی‌توان امیدوار به تحویل خودروهای پیش فروش شده به طور کامل بود!

وی در یک مصاحبه اعلام کرده بود که خودروسازان در تاریخ 29 آذر متعهد شده که تمام پیش فروش‌های انجام شده را تا 6 ماه بعد تحویل دهند ولی شواهد امر نشان می‌دهد که آنها قادر به انجام این کار نیستند. این گفته‌ها نشان می‌دهد که وضعیت بازار خودرو به این زودی‌ها حالت عادی نخواهد داشت.

سایپا و ایران‌خودرودر ادامه ماجرا سیده حمیده زرآبادی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در مصاحبه‌ای نسبت به نحوه ثبت نام خریداران انتقاد کرد و گفت: در حالی که خودروسازان تنها چند دقیقه بعد از شروع ثبت نام، پایان فروش را اعلام می‌کنند ولی مردم عادی و مصرف کنندگان واقعی قادر به ثبت سفارش نیستند و دلالان به دلیل تجربه و مهارتی که کسب کرده‌اند اقدام به ثبت سفارش می‌کنند.

به نظر می‌رسد که فروش فوری ایران‌خودرو و سایپا کماکان ادامه داشته و اندک اندک تقاضای رسمی خودروها نیز به این سمت منتقل شده و بایستی قیمت‌های فعلی را برای خودروهای داخلی را بپذیریم.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا