Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

پاژن؛ سربلندی برای آفرودبازان

هر خودرویی را باید بر اساس کاربردی که از آن انتظار داریم ارزیابی کنیم. معیارهایی که برای بررسی یک خودروی شهری به کار باید ببریم به طور کلی متفاوت از یک خودرو برای آفرود است. وقتی شما در یک شهر شلوغ زندگی می‌کنید خودروی شما باید استهلاک کمی داشته باشد، از نظر اندازه متوسط یا کوچک باشد، آپشن‌های مناسبی داشته باشد و غیره.

وقتی یک خودرو برای آفرود می‌خواهید همین‌که از مسیرهای سخت و صعب‌العبور سر بلند بیرون بیایید، می‌تواند جای خالی همه آپشن‌های نداشته‌اش را پر کند. با این مقدمه خودرو پاژن ساخت مرتب خودرو یک خودروی مناسب برای آفرود است.

اگر علاقه‌مند به طبیعت هستید، یا محیط کار و زندگی شما در جاده‌ها و محیط طبیعی سخت باشد، باید خودروی متناسب با کاربری خود را پیدا کنید؛ پاژن یکی از این خودروهاست. این خودرو از نظر ظاهری شباهت چشم‌گیری با لندروور دیفندر دارد که بعد از جنگ جهانی دوم در انگلیس تولید شد. چه بسا اگر این دو را با هم مقایسه کنیم از منظر رنگ، رخسار و نوع طراحی بدنه با هم مو نمی‌زنند.

بسیاری از مردم پاژن را یک خودروی شاسی‌بلند می‌دانند اما این خودرو در عمل محصولی در کلاس وانت‌های پیکاپ است و وزنی در حدود 1900 کیلوگرم دارد. خریداران این خودرو نباید انتظار امکانات مدرن و آپشن‌های زیادی را داشته باشند و توجه‌ها باید بیشتر روی مشخصات فنی پاژن متمرکز شود.
خودروی پاژن دارای یک موتور بنزین‌سوز 0/3 لیتری، شش سیلندر  V شکل و 24 سوپاپ است و سیستم سوخت‌رسانی آن به صورت انژکتوری با تزریق چند قطره‎ای طراحی شده است. حداکثر توان موتور این خودرو 161 اسب بخار بوده و گشتاور آن به حداکثر 245 نیوتن‌متر می‌رسد که توسط یک جعبه دنده‌ی 5 سرعته به چهار چرخ منتقل می‌شود. حداکثر سرعتی که می‌توان از پاژن انتظار داشت 170 کیلومتر است و سرعت صفر تا 100 آن حدود 10 ثانیه طول می‌کشد که به نسبت یک خودرو برای آفرود قابل قبول است. هر چقدر که پاژن برای آفرود خوب بوده برای مصارف شهری بد است زیرا استهلاک بالایی دارد و سواری آن بسیار خشک است. همچنین به خاطر ابعادش در پارک کردن خودرو و جای پارک دچار مشکل خواهید شد.

اگر خودرویی برای آفرود بخواهید که قابلیت‌های مطلوبی داشته باشد و هم پول زیادی نداشته باشید، احتمالاً دیر یا زود به پاژن می‌رسید. اگر قصد خرید پاژن را داشته باشید می‎توانید به بازار خودرو و سایت‌‌هایی مانند دیوار و با توجه به نیازها و امکانات خود خودروی مطلوب را انتخاب کنید. قیمت پاژن با توجه به سال ساخت، کارکرد و به طور کلی وضعیتی که دارد، بازه وسیعی را شامل می‌شود. به طور مثال پاژن سانتانا، دو در، کم کارکرد، جلوبندی سالم و نو شده و غیره، 28 میلیون و 200 هزار تومان در سایت دیوار آگهی شده است. از سوی دیگر پاژن استیشن  V6-3000 شش سیلندر موتور هیوندای مدل ۸۴ سالم و تمیز، خاکستری، گیربگس و موتور پلمپ و سالم ، فنی سالم، اسنورکل، لاستیک مکسس، بوستر تویوتایی، جلوپنجره و چراغ خطر دیفندری، کارکرد ۱۵۶ هزار کیلومتر ، معاینه فنی، بیمه و تخفیف، 85 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.منبع : ویرلن

1 نظر
  1. مرگ قو می گوید

    بدرد نخور

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.