مکمل بنزین
رپورتاژ

پانامرا، فرزند متفاوت پورشه

نزدیک به 9 دهه از شروع فعالیت شرکت پورشه در شهر اشتوتگارت آلمان می‌گذرد؛ نامی که برگرفته از نام موسس این شرکت فردیناند پورشه است. شرکتی که کارش را با طراحی موتور خودرو آغاز و اولین خودروی اختصاصی خود را در سال 1939 به نام پورشه 64 تولید کرد و هم اکنون یکی از سردمداران تولید خودروهای اسپرت است. پورشه باکستر، کیمن، 911، ماکان، کاین و پانامرا در حال حاضر در خط تولید پورشه قرار دارند و در این مطلب نگاهی خواهیم انداخت به پورشه پانامرا محصول موفق این شرکت که برای اولین بار در سال 2009 در نمایشگاه خودرو شانگهای معرفی شد.

پایان خوش انتظار

قریب به هشت دهه از تولید و فروش محصولات پورشه گذشت تا جای خالی سدان در محصولاتش با تولد پانامرا پر شود. کاپوت کشیده با دماغه پهن و مزین به چراغ‌های کشیده در کنار حجم پردازی‌های هنرمندانه در بدنه جانبی و غول پیکر پانامرا ظاهری دلربا به این فست بک خوش استیل داده است که البته شاید نتواند به دل همه علاقه‌مندان به خودرو بنشیند اما با اولین نگاه متوجه می‌شویم که با یک هیولای خشمگین روبرو هستیم. ظاهر بیرونی شاید شک‌برانگیز باشد اما آنچه در داخل کابین منتظر شماست یک طراحی استادانه و بدون نقص است که با نشستن پشت فرمان و در دست گرفتن فرمان سه شاخ پورشه و نگاهی به اطراف کابین شما را شوکه و شور و شوق رانندگی با این خودرو را در شما دو چندان خواهد کرد.

پانامرا، خشن متنوع

با توجه به استقبال خوبی که از پانامرا صورت گرفت نسل دوم پانامرا در سال 2017 به تولید رسید و این مدل پورشه هم اکنون متنوع‌ترین خودرو با 17 ورژن مختلف در خط تولید پورشه است و پس از آن پورشه 911 با ده ورژن در رده دوم تنوع تولید پورشه قرار دارد. این تنوع ورژن‌های پانامرا را می‌توان در 4 مدل اصلی پورشه 4، GTS، توربو و هیبرید خلاصه کرد که به موتورهایی با ظرفیت 3 و 3.6 لیتری در نوع V6  و 4.8 لیتری در نوع V8 مجهز شده‌اند. در این بین بیشترین سرعت و شتاب را پانامرا Turbo S E-Hybrid با 310 کیلومتر بر ساعت و شتاب صفر تا صد 3.4 ثانیه دارد. با توجه به محدودیت‌های ورود خودروهای لوکس به کشور مدل محبوب پانامرا در ایران 4S است که با موتور 8 سیلندر 32 سوپاپه و با حجم موتور 4806 سی سی توانایی تولید قدرت 400 اسب بخار و حداکثر گشتاور 502 نیوتن متر را دارد و حداکثر سرعت آن 282 کیلومتر بر ساعت است. این اعداد برای پورشه پانامرا 4S بنزینی جدید به جای موتور V8 به موتور V6  توربوشارژ دوقلو و با حجم 3 لیتر مجهز شده است اما به توان 440 اسب بخار و حداکثر گشتاور 550 نیوتن متر رسیده است و همچنین حداکثر سرعت به 289 کیلومتر بر ساعت افزایش یافته اما شتاب صفر تا صد آن به 4.2 ثانیه تقلیل یافته است.

پرطرفدارترین مدل‌های پانامرا در ایران

پورشه پانامرا خیلی زود در ایران و در بین لوکس سواران محبوب شد و هر چند مدتی است ورود آن به کشور دشوار و حتی ممنوع شده است اما مدل های توربو و 4S پانامرا جزو پرطرفدارترین آن‌ها هستند. کافیست نگاهی به آگهی‌های فروش پورشه پانامرا در سایت دیوار بیاندازید تا اطلاعات قیمت‌های فروش این خودرو را مشاهده و یا خودروی خود را برای فروش آگهی کنید.

منبع : ویرلن

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا