مکمل بنزین
خبرداخلی

بهترین زمان خرید خودرو برای سال 98 چه وقتی است؟

خرید خودرو در واپسین روزهای باقیمانده از سال به اوج خود رسیده است که طبیعتا این افزایش قیمت باعث بالا رفتن قیمت‌ها در بازار شده و طبیعتا این افزایش قیمت‌ها صرفا به ضرر مشتریان تمام شده است ولی کارشناسان بازار خودرو معتقدند که تقاضای فعلی در بازار اشتباه بوده و مصرف کنندگان نباید در حال حاضر وارد بازار شوند.

به گزارش چرخان، وضعیت بازار خودروهای داخلی این روزها در تب و تاب زیادی قرار داشته و خودروسازان که از یک سو اقدام به فروش فوری محصولاتشان می‌نمایند و از طرف دیگر با توجه به کمبود عرضه توسط این شرکت‌ها، بسیاری از تقاضای خرید خودرو به سمت بازار آزاد می‌رود که حالا باعث شده تا قیمت پراید به رقم های بسیار بالا رسیده و قصه در سایر خودروها نیز به همین منوال است.

10 نکته مهم در خرید یک موتورسیکلت دست دوممحمدرضا نجفی منش، رییس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان کشور در مصاحبه‌ای پیرامون این موضوع گفت: در حال حاضر وضعیت بازار خودروهای داخلی با حباب 20 تا 30 درصدی روبرو است که به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم مشتریان برای خرید خودرو صبر کرده و فعلا برای خرید اقدام نکنند. همچنین اگر فردی به دنبال کسب سود از خرید خودرو است نیز باید بداند که پیش بینی‌ها از نزولی بودن قیمت‌هاست و دست به این کار نزنند.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت خودروسازان گفت: در روزهای اخیر شاهد تزریق 4 هزار میلیارد تومان به صنعت قطعه سازی کشور هستیم که باعث شده تا عملکرد قطعه سازان افزایش یافته و تولید خودرو نیز بالا برود. 2 خودروساز بزرگ کشورمان و همچنین سایر خودروسازان در حال حاضر با تولید بیش از 4200 دستگاه خودرو در روز در حال فعالیت هستند که افزایش تولید به وضوح قابل مشاهده است.

رییس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان در ادامه گفت: طبق اطلاعات تا هفته گذشته و روز 5 شنبه چیزی در حدود 90 درصد از مطالبات قطعه سازان به حسابشان واریز شده است. باید بگوییم که ظرفیت تولید خودرو در خودروسازان بالاتر از این اعداد است و پیش بینی ما از تولید خودرو در سال 98 چیزی در حدود یک میلیون و 250 هزار خودرو است که برنامه ریزی‌های لازم نیز برای آن انجام شده است.

گفتنی است که مصوبه کمک 4 هزار میلیارد تومانی به خودروسازان برای تسویه حساب با قطعه سازان در نشست تخصصی کمیته خودرو تصویب شد که وزارت صنعت با این اقدام عملا رضایت خودروسازان را برای تولید و عرضه بیشتر خودرو جلب کردند و همچنین برای پیش فروش‌های قبلی نیز تخفیف 30 درصدی در قیمت را اخذ نمودند.

بازار خودروی عراق تنظیم سند خودروبه نظر می رسد که با توجه به وضعیت تقاضا و همچنین پیش بینی های انجام شده، بهترین زمان برای خرید خودرو در فروردین ماه است که بازار وضعیت منطقی‌تری به خود گرفته و قیمت‌ها نیز متعادل می‌گردد. البته ریسک صبر برای خرید در فروردین ماه نیز وجود دارد ولی طبیعتا در حال حاضر نیز وضعیت ثبات خاصی ندارد.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا