مکمل بنزین
آموزشبرگزیده‌هاترفند

هر آن‌چیزی که از روش‌های جلوگیری از بوی بد خودرو باید بدانید!

یکی از مشکلاتی که معمولا صاحبان خودرو با آن روبرو هستند بوی بد خودرو است که در بعضی از موارد راهکار درستی نیز برای آن پیدا نمی‌شود و یا صاحب خودرو نسبت به روش‌های رفع بوی بد خودرو آگاه نیست و این مشکل در خودرو باقی می‌ماند و حتی در برخی از موارد عمیق‌تر شده و عملا راهکارهای موجود را نیز بی اثر می‌کند!

بوی بد خودرو معمولا به دلایل مختلفی در خودرو رخ می‌دهد و لزوما یک اتفاق خاص برای آن ذکر نمی‌شود ولی بدیهی است که سهل انگاری صاحب خودرو و عدم توجه به نظافت خودرو مهم‌ترین دلیلی است که برای این مشکل ذکر می‌شود که اتفاقات غیرمترقبه مانند سهل انگاری سایر مسافرین و یا بی توجهی کودکان به این موضوع منجر به ایجاد بوی بد خودرو می‌شود.

بوی بد خودرو معمولا در فصول گرم سال بیش از پیش خودنمایی می‌کند و با توجه به ورود به این فصول نیز تلاش کردیم تا مقاله‌ای کامل را در این باره آماده کنیم و تقدیم نگاه شما عزیزان بکنیم. ما بیش از اینکه بخواهیم به دلایل ایجاد این بو اشاره کنیم سعی داریم تا 6 راه برای جلوگیری از بوی بد خودرو خدمت شما بگوییم تا بتوانید با روش‌های گفته شده از شر این اتفاق بد در خودرویتان راحت شوید!

به طور کلی از جمله دلایل این بوی بد می‌توان به سیگار، باقی مانده خوراکی‌ها، خرابکاری بچه‌ها، خیس شدن خودرو با مایعات غیر آب و … اشاره کرد که چندان تفاوتی در جزئیات اقدامات لازم برای جلوگیری از انتشار این بو وجود ندارد.

از خوشبوکننده استفاده کنید!

اگر تصور می‌کردید که قرار است در این مقاله از راهکارهای عجیب و غریب برای جلوگیری از بوی بد خودرو گفته شود سخت در اشتباه بودید! بعضی از افراد در مقابل استفاده از خوشبوکننده مقاومت سختی دارند و به نظر می‌رسد که آنها برای راحتی و آرامش خاطرشان حاضر نیستند تا هزینه اندکی را برای خرید یک خوشبوکننده انجام دهند!

طبیعی است که هر چقدر هزینه پرداختی شما برای خوشبوکننده بیشتر باشد از تاثیر بهتری برخوردار خواهید شد و اگر به دنبال تاثیر بالا هستید از هزینه کرد بالا نهراسید چرا که این انتخاب درست در آینده به نفع شما خواهد بود. البته بعضی از خودروسازان لوکس اروپایی و شرق آسیایی نسبت به این موضوع نیز حساس بوده و سیستم خوشبوکننده اتوماتیک به محصولاتشان اضافه کرده‌اند. از جمله این خودروسازان می‌توان به لوکس ساز فرانسوی اشاره کرد که در اکثر محصولات دی اس می‌توان این آپشن را مشاهده کرد.

کفی خودرو را هر روز بشورید یا بتکانید!

از دیگر کارهایی که می‌توانید برای جلوگیری از بوی بد خودرو انجام دهید تکاندن یا شستن کفی خودرو است که برای شما هزینه‌ای ندارد ولی از این اتفاقات جلوگیری می‌کند. البته پیشنهاد می‌شود که اگر تمکن مالی دارید هر هفته به کارواش مراجعه کنید و از شستن خودرویتان دریغ نکنید چرا که شست و شوها و جاروکشیدن‌های کارواش از ماندن آشغال‌ها در ماشین جلوگیری کرده و بوی بدی نیز ایجاد نمی‌شود.

دانه‌های قهوه معجزه می‌کنند!

شاید برایتان عجیب باشد اگر بدانید که دانه‌های قهوه نقش بسزایی در خوش بو شدن داخل خودروی شما دارند! برای اینکه از شر این بوها راحت شوید و یا از ایجاد این بوها جلوگیری نمایید یک کاسه از دانه‌های قهوه را در خودرو نگه‌داری کنید و هر زمان که قصد استفاده از خودرویتان را داشتید از داشبورد بیرون بیاورید و از بویی که در فضای داخل خودرو ایجاد می شود لذت ببرید. همچنین دانه‌های قهوه خاصیب جذب نم و رطوبت را نیز دارند که در صورت وجود از بوی بد جلوگیری می‌نمایند.

از واکس خودرو غافل نشوید!

از دیگر مواردی که برای جلوگیری از بوی بد خودرو می‌توان اشاره کرد واکس خودرو است که علاوه بر براق سازی و زیباتر کردن روی داشبورد و سایر اجزای داخل خودرو، در پاکسازی نیز نقش مهمی داشته و از ایجاد کثیفی و بوی بد جلوگیری می‌کند.

از خاصیت‌های جالب جوش شیرین استفاده کنید

بسیاری از افراد از بوی نم روی صندلی‌ها و یا بوی نم باران و … دیگر گلایه می‌کند و این بوها معمولا ادامه‌دار شده و به وضعیتی بدی در داخل خودرو منجر می‌شود. شما به راحتی می‌توانید با یک قاشق غذاخوری از این ماده جالب روی صندلی‌ها استفاده کنید و نم موجود در صندلی‌ها را از بین ببرید و بالطبع بوی بد نیز از آنها گرفته می‌شود.

سرکه نیز بی نظیر است!

محلول آب و سرکه از دیگر مواردی است که نقش بسزایی در از بین بردن بوی بد داخل خودرو دارد. این محلول را درست کنید و روی صندلی‌ها “اسپری” نمایید و سپس شیشه‌ها را پایین بکشید و بعد از چند دقیقه شاهد این معجزه خواهید بود که بوی بد خودرو از بین رفته و خبری از آن بوی مشمئزکننده نیست!

پوست مرکبات برای حساس‌ها!

آخرین موردی که برای از بین بردن بوی بد خودرو می‌توان گفت ماده‌ایست که برای افراد دارای آلرژی یا حساس توصیه می‌شود. پوست مرکبات مانند پرتغال و … اثر بسیار خوبی در از بین بردن بوی بد داشته و خودشان بوی خوبی را در داخل خودرو ایجاد می‌کنند.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا