مکمل بنزین
خبرداخلی

وضعیت تولید و فروش خارجی ایران‌خودرو در سال 98 چگونه خواهد بود؟

با خروج آمریکا از برجام عملا خودروسازان کشور ما دچار مشکلات زیادی شدند و از سویی با مشکلات تولید محصولات خارجی در داخل کشور روبرو شدند که عملا در سری محصولات خانواده پژو، رنو و هیوندای به وضوح قابل مشاهده است و از سوی دیگر سرمایه گذاری‌های انجام شده در خارج از کشور توسط ایران‌خودرو و سایپا در معرض خطر قرار گرفته است.

به گزارش چرخان، گروه خودروسازی ایران‌خودرو که از جمله شرکت‌های متضرر در زمینه حضور در کشورهای مختلف بوده و مدیران قبلی این شرکت برای بعضی از اهداف غیر اقتصادی زیر بار راه اندازی واحدهای تولیدی در بسیاری از کشورهای بی ربط رفتند، حالا دچار مشکل شده و با خروج آمریکا از برجام و تحریم مستقیم صنعت خودروسازی کشورمان، عملا در حال حاضر برای ارتباط با سایت‌های تولیدی خود در سرتاسر دنیا دچار مشکل شده است ولی خبرهای خوبی نیز از بعضی از سایت‌های این شرکت شنیده می‌شود که از جمله آن می‌توان به واحد تولیدی آن در سنگال اشاره کرد.

پژو 207 صندوقدارشنیده‌ها از کشور سنگال بدین ترتیب است که فرودگاه بین المللی سنگال در شهر داکار پایتخت این کشور به دنبال خودروهایی است که ناوگان جدید خود را راه اندازی کرده و به مسافرینش خدمت رسانی نماید. اما گزینه اصلی خرید 500 دستگاه خودرو شرکتی نبود جز شرکت تویوتا که به نظر می‌رسید شانس بیشتری نیز در این رابطه داشته باشد ولی شرایط داخلی کشور سنگال و همچنین قیمت محصولات این خودروساز باعث شد تا عملا از گزینه‌های مسئولین سنگالی حذف شده و محصولات ایران‌خودرو جایگزین این شرکت شده و با توجه به سابقه استفاده رانندگان سنگالی از سمند، شانس این محصول ایران‌خودرو برای ناوگان 500 خودرویی فرودگاه سنگال بسیار بالاست.

سنیران اتو شریک تجاری ایران‌خودرو در سنگال است که قبل از این نیز سابقه فروش محصولات شریک ایرانی خود را در سنگال داشت که توسط مقامات سیاسی دو کشور توافق شده بود و سابقه خوبی را در بین مردم این کشور ایجاد کرده بود. حالا به نظر می‌رسد که این خبر توانسته باشد بازار ایران را در سایر کشورهای همسایه سنگال نیز گسترش دهد.

ایران‌خودرو پژو 405 و سمندشنیده‌ها حاکی از این است که فعالیت‌های ایران‌خودرو در کشورهای مختلف در هاله‌ای از ابهام قرار داشته و شرکای خارجی این شرکت در کشورهای مختلف به دنبال کسب تکلیف و مشخص شدن اوضاع برای ادامه همکاری هستند چرا که در حال حاضر تامین قطعات و یا همکاری با شرکای ایرانی منجر به تحریم‌های سنگین از سوی آمریکا می‌شود.

البته وضعیت ایران‌خودرو در بلاروس بهتر از هر کشور دیگر بوده و با توجه به حمایت‌های روسیه و همچنین رابطه کشورمان با مسئولین این کشور احتمال ادامه همکاری با این شرکت و فروش محصولات از طریق شریک بلاروسی خودروساز کشورمان مهیا خواهد شد که ارزآوری خوبی نیز برای ما به همراه خواهد داشت.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا