Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

نگاهی به گران ترین تصادفات تاریخ صنعت خودرو!

در طول سال‌هایی که صمعت خودروسازی وجود داشته و روزبه‌روز بر تعداد خودروهای بسیار گران این صنعت جذاب افزوده می‌شود، بدون شک، حادثه‌هایی نیز برای این ابرخودروهای گران، در سراسر دنیا، پیش‌آمده است. حادثه‌هایی که بعضی، داستان مانند و بعضی نیز واقعاً وحشتناک بوده‌اند.

با چرخان باشید تا شما عزیزان را با گران‌ترین حادثه‌های خودرویی که تاکنون وجود داشته‌اند، بیشتر آشنا کنیم.

بنتلی آزور (Azure): با هزینه تخمینی 60,000 دلار

همان‌گونه که در تصویر مشاهده می‌کنید، راننده این خودروی لوکس گران‌قیمت، برای درآوردن خودروی خود از داخل این مکان که همگی خودروهای لوکس و گران‌قیمت هستند، به یک فراری F430، یک استون مارتین رپید و یک پورشه 911 برخورد کرده است. برخوردی که می‌توان آن را کم‌سرعت و درعین‌حال گران‌ترین تصادف برشمرد.

فراری: با هزینه تخمینی بیش از 1,000,000 دلار

جایی در اطراف پایتخت ژاپن، توکیو، پلیس این کشور گزارش یک تصادف بسیار بد و البته پرخرج را به خاطر تعویض خط یک خودروی فراری، گزارش داد. طبق ویدئوهای این بزرگراه، سه خودروی فراری قرمزرنگ، به‌کلی نابود شدند. در حادثه‌ای که دو مرسدس، یک لامبورگینی دایابلو و خودروهای دیگر نیز درگیر شده بودند.

تویوتا GT2000: با هزینه تخمینی 1,200,000 دلار

این‌یک مورد، نه محض تفنن بوده و نه یک مورد خاص محسوب می‌شود. تنها مورد خاص در مورد این حادثه، این است که یکی از 337 خودروی نمادین تویوتا بانام GT2000، در حادثه‌ای که در تصویر مشاهده می‌کنید، تبدیل به یک ماشین بازیافتی غیرقابل استفاده‌شده است.

مک لارن F1: با هزینه تخمینی 1,400,000 دلار

این، دومین باری بوده است که کمدین بریتانیایی، خودروی مک لارن F1 خود را به این روز انداخته است. البته این‌گونه حادثه‌ها ممکن است برای هر شخصی اتفاق بیفتد اما هزینه‌ای که مک لارن اسپرت، بر گردن شرکت بیمه بریتانیایی انداخته است، چیزی حدود 1,400,000 دلار بوده است.

فراری انزو: با هزینه تخمینی 1,500,000 دلار

در سال 2007، شخصی به نام ادی گریفین، در یک مسابقه ماشین‌سواری خیریه شرکت کرد. در طول این رانندگی، گریفین به یک مانع بتنی برخورد کرد و خودروی اسپرت فراری انزو را به این روز انداخت. خودرویی که البته، با پرداخت هزینه از طرف کارگردان این رویداد، دوباره بازسازی شد و به فروش رفت.

پورشه RS61: با هزینه تخمینی 1,700,000 دلار

در دیدار دوباره مونتری (Monterey) در سال 2010، راننده افسانه‌ای، استرلینگ موس (Stirling Moss)، به خاطر بدشانی، جعبه‌دنده پورشه RS61 اش، در دوری که مخصوص گرم کردن موتور خودروهاست، دچار عیب شد و یک راننده دیگر، با خودرویش به او برخورد کرد. خودروی 80 ساله موس که باقیمت 1,700,000 دلار خریداری‌شده بود، پس‌ازاین حادثه دیگر قابل راندن نبود؛ اما بعداً، این خودرو تعمیر شد.

مرسدس SLS: با هزینه تخمینی بیش از 7,400,000 دلار

بله درست دیده‌اید. قیمت این حادثه برای خودروی کلاسیک و گران مک لارن تا حدود هفت و نیم میلیون دلار برآورد شده است. تنها 3 دستگاه از این مرسدس SLS های نادر مسابقه‌ای وجود داشته‌اند که در دهه 50 میلادی به تولید رسیدند. خودرویی که در طول یک مسابقه در سال 2015، جلوی این خودرو، با یک خودروی کلاسیک جگوار دیگر برخورد کرد و این هزینه را برای این حادثه دوطرفه به وجود آورد.

فراری 250 تستا روسا (Testa Rossa): با هزینه تخمینی 8,000,000 دلار

از سال 1956 تا 1961، فراری تنها 33 عدد از این خودروی جذاب را با تمامی نسخه‌های متفاوتش به تولید رساند. این تستا روسا، توسط صاحب خود، یعنی آقای دیوید لاو، رانده می‌شد که به علت از دست دادن ترمز، به یک مانع برخورد کرد و چنین هزینه بالایی را برای خودروی کلکسیونی کلاسیک خود برجا گذاشت.

 

 

منبع carbuzz
1 نظر
  1. سعید می گوید

    اینا گه چیزی نیست دیروز تو اتوبان تهران کرج به پراید با یک وانت پیکان تصادف کرده بود.خیلی صحنه ی وحشتناکی بود.با این تورم ، قدرت خرید ، نبود ارز و دلار ، قیمت خودرو و قیمت لوازم یدکی و مملکت ورشکسته این تصادف هم خیلی پرهزینه است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.