Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

همه روش‌های ساده برای تشخیص خرابی ترمز خودرو که باید بدانید!

همان‌طور که در مقالات قبلی نسبت به موضوع امنیت خودرو اشاره کردیم و اقدامات لازم را در مواقع مشکلات اشاره کردیم ولی یکی از مشکلاتی که به طرز عجیبی در بین خودروها مشترک بوده و معمولا منجر به اتفاقات ناگوار می‌شود، مشکلات مربوط به ترمز خودرو است که به راحتی می‌توان با یک سری از اقدامات ساده، خرابی ترمز خودرو را تشخیص داد و از مشکلات ناگوار بعدی جلوگیری کرد.

تشخیص خرابی ترمز خودرو برای بسیاری از افراد به یک مشکل بزرگ تبدیل شده است که به دلیل عدم آشنایی به این موضوع منجر به خسارت‌های قابل توجهی می‌شود که مهم‌ترین آن، اتفاقات ناگواری است که در تصادفات رانندگی شاهد آن هستیم و روزانه ده‌ها نفر از افراد را در جاده‌های کشور از دست می‌دهیم که طبیعتا بسیاری از آنها علاوه بر ارتقا سطح توانایی و توجه افراد در رانندگی، با یک سری اقدامات ساده قابل پیشگیری است.

خرابی ترمز خودروشما به عنوان صاحب خودرو باید بدانید که خرابی خودرو در هر بخشی دارای نشانه‌هایی است که طبیعتا تشخیص خرابی ترمز خودرو نیز با همین نشانه‌ها امکان‌پذیر بوده و به راحتی می‌توان با تشخیص به موقع از ایجاد هزینه‌های اضافی نیز جلوگیری کرد. شما باید بدانید که دیسک ترمز یکی از حیاتی‌ترین بخش‌ها در ترمز خودرو است که مثل همه اجزای خودرو امکان خرابی داشته که بایستی در موقع مناسب اقدامات لازم را در مورد آن انجام داد.

کشیده شدن خودرو به هنگام ترمز گرفتن

یکی از مواردی که معمولا در بسیاری از خودروها با آن مواجه می‌شوید این است که وقتی ترمز می‌کنید، خودرو به یک سمت کشیده می‌شود و شما تصور می‌کنید مشکل به باد لاستیک یا بالانس نبودن آن و یا اشکالات روتین دیگر بازمی‌گردد که در بسیاری از مواقع، دلیل اصلی مربوط به ترمز خودرو است که خرابی ترمز خودرو منجر به این مشکل شده و نشانه‌ای برای شماست تا بدانید برای سیستم ترمز خودرو باید به یک تعمیرکار حرفه‌ای مراجعه نمایید. این مشکل معمولا از لنت یا دیسک ترمز است که به راحتی قابل حل بوده و با هزینه اندکی می‌توانید کیفیت بهتری را از خودرو داشته باشید.

سوت کشیدن خودرویتان را جدی بگیرید

از دیگر نشانه‌هایی که می‌توان برای خودرو گفت این است که در هنگام ترمزکردن صدای سوت از لاستیک‌ها بشنوید که این مورد دو دلیل عمده دارد: اولین دلیل سوت کشیدن لاستیک خودرو به دلیل مرغوب نبودن لنت ترمزی است که به تازگی عوض کردید و احتمالا به دلیل ارزانی به سراغ آن رفته‌اید. شما چاره‌ای جز تحمل این سوت تا چندین کیلومتر ابتدایی ندارید ولی خب نگرانی از بابت ترمز خودرو نداشته باشید. دلیل دوم نیز این است که لنت ترمز خودروی شما به پایان رسیده و زمان تعویض آن رسیده است، طبیعتا در صورتی که به تازگی اقدام به تعویض لنت نکردید، سوت کشیدن در هنگام ترمز صرفا به معنای فرارسیدن زمان تعویض لنت است.

توقف خودرو با تمام توان!

از دیگر نشانه‌های جالبی که می‌توانید برای تشخیص خرابی ترمز خودرو استفاده کنید این است که در هنگام توقف خودرو و بدین منظور باید پدال ترمز را تا انتها فشار بدهید و در غیر این‌صورت خودرو متوقف نمی‌شود! این بهترین نشانه برای شماست که بدانید احتمالا بخشی از سیستم ترمز خودروی شما به خوبی عمل نمی‌کند و به طور مثال سطح روغن ترمز خودرو کاهش یافته و بایستی نسبت به شارژ آن اقدام نمایید.

پدال ترمز سفت شده است

یکی دیگر از نشانه‌های ساده برای تشخیص خرابی ترمز خودرو سفتی پدال ترمز است. بسیاری از شما هنگامی که در حال رانندگی هستید متوجه این موضوع شدید که پدال ترمز همانند قبل به نرمی عمل نمی‌کند و برای استفاده از ترمز خودرو نیاز به فشار زیادی دارد و به طور کلی معمولا از کلمه خشک شدن پدال نیز برای این اتفاق استفاده می‌شود. در این صورت شما باید بدانید که احتمالا بوستر ترمز دچار مشکل شده و باید سریعا به تعمیرگاه مراجعه کنید و این مشکل را برطرف کنید.

 

لرزش پدال را جدی بگیرید!

یکی از اتفاقاتی که معمولا مورد توجه راننده قرار نمیگیرد و به موارد بی ربط، ربط داده می‌شود و نسبت به این موضوع حساسیت‌های لازم رخ نمی‌دهد، لرزش پدال زیر پای راننده است که معمولا به لغزندگی زمین یا هر چیز دیگر ربط داده می‌شود ولی این اتفاق یک نشانه بزرگ برای تاپ برداشتن دیسک ترمز است که البته لزوما هم به این دلیل نیست و احتمالا دلایل دیگری نیز برای آن وجود دارد. ولی چیزی که ما می‌دانیم این است که در صورت لرزش پدال زیر پای راننده بایستی این موضوع جدی گرفته شده و برای تشخیص خرابی ترمز خودرو به یک تعمیرگاه مجرب مراجعه شود.

خرابی ترمز خودروآیا خرابی ترمز خودرو صرفا به علت‌های فنی است؟

یکی از سوالات همیشگی صاحبان خودرو این است که آیا خرابی‌های خودرو در هر بخشی از آن به علت مشکلات فنی است و یا به کیفیت بد قطعات مرتبط است که پاسخ این سوال بسیار ساده است و آن هم یک خیر بزرگ! بسیاری از مشکلات مربوط به خرابی‌های خودرو به علت عادات رانندگی بد ماست که منجر به اتفاقات ناگوار در خودرو می‌شود و از عمر قطعات و به طور کلی عمر خودرو می‌کاهد و منجر به خسارت‌های زیاد می‌گردد. به طور مثال در مورد ترمز خودرو می‌توان گفت که ترمزهای شدید و عادت به این نوع ترمز کردن‌ها از جمله دلایلی است که باعث می‌شود سیستم ترمز خودرو دچار مشکل شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.