مکمل بنزین
گوناگونخبرداخلی

آماری از واردات خودروهای خارجی در سال 97 که بسیار عجیب است!

واردات خودروهای خارجی دو سالی است که وارد بازی های عجیبی شده است که در ابتدا موضوع تخلفاتی که در این زمینه رخ داد همه این بازار را تحت تاثیر قرار داد و در سال دوم نیز نوسانات نرخ ارز باعث شد تا عملا به دلیل مدیریت بازار ارز این قصه ممنوع شده و وضعیت بازار خودروهای خارجی نیز به گونه دیگری رقم بخورد ولی به هر حال در سال گذشته وارداتی نیز صورت گرفته است که طبیعتا بیشترین سود از آن واردکننده شده است.

به گزارش چرخان، با ممنوعیت واردات خودروهای خارجی که از تاریخ 31 خرداد 97 توسط ستاد اقتصاد مقاومتی که بالاترین مرجع تصمیم گیرنده در زمینه موضوعات کلان اقتصادی کشور به حساب می‌آمد و به همین دلیل هیچ کدام از سازمان‌های ذیربط نیز قادر به لغو آن نبودند و بعد از گذشت ماه‌ها که تا دو ماه دیگر وارد یکسالی خود می‌شود، منجر به افزایش قیمت بسیار زیاد در بازار خودروهای وارداتی شد که حتی در بعضی از موارد شاهد 5 برابر شدن قیمت‌ها نیز بودیم!

ترخیص خودرو-در-گمرک-CARIMPORTگمرک ایران که معمولا آمار واردات اقلام مختلف را به صورت ماهانه و سالانه اعلام می‌کند، آمار جالبی از واردات مربوط به خودروهای خارجی ارائه کرده است که نشان دهنده تلاش بسیار زیاد شرکت‌های مسئول در این زمینه بوده و علیرغم مشکلات فراوان در این زمینه، تعداد کمی وارد کشور نشده و به قول معروف تا حد امکان این شرکت‌ها اقدام به واردات نموده‌اند.

طبق آمارهای اعلامی گمرک چیزی در حدود 15 هزار خودرو وارد کشور شده است که طبیعتا این تعداد از واردات صرفا در مدت زمان حدود 3 ماه انجام شده و علیرغم محدودیت های ارزی و وارداتی موجود این رقم بسیار زیادی برای این حوزه وارداتی محسوب می‌گردد. نکته عجیب‌تر اینجاست که چیزی در حدود 500 میلیون دلار برای واردات خودروهای خارجی مذکور از کشور خارج شده است که یک عدد فوق العاده بالا در زمانی است که به راحتی میشد با این رقم وضعیت بسیار متقاوتی را در صنعت خودروسازی کشور ایجاد نمود!

خودروی خارجی خودروهای خارجی ممنوعیت واردات خودروهای خارجیاز دیگر نکات قابل ذکر در مورد واردات خودروهای مذکور این است که 24 کشور مبدا صادرات آنها به کشورمان بوده است که بیشترین تعداد واردات مربوط به امارات متحده عربی بوده است که طبیعتا با توجه به حجم بالای تجارت بین دو کشور طبیعی است. شاید برایتان عجیب‌تر باشد بدانید که چنبره خودروهای چینی در ایران صرفا با صادرات چیزی در حدود 350 دستگاه خودرو بوده است و شرکت‌های چینی اغلب محصولاتشان را به صورت مونتاژ داخل کشور به بازار کشورمان عرضه می‌کنند.

نکته دیگر این آمار در مورد واردات خودروهای خارجی از کشور آلمان و کره جنوبی است که 1600 دستگاه از آمار مذکور مربوط به این دو کشور است که از جمله نکات مثبت این آمار است.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. با سلام یا شما مبلغ 500 میلیون دلار نمیدانید چقدر است یا امار کلاهای بنجل چینی به کشور را ندارید اگر ان رابشنوید چه میگویید از وزارت صمت وگمرکات تعداد ومدل خودروهای باقیمانده چه تا 2500 وچه بالاتر را اگر توانستید استعلام کنید جایزه دارید امار مبلغ واردات پیش کش شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا