مکمل بنزین
گوناگونخبر

ایران‌خودرو با تولید پژو در آذربایجان به دنبال بازار اروپاست؟

همکاری شرکت ایران‌خودرو با شرکای خود در کشورهای مختلف این روزها به یک نقطه امید برای این گروه خودروسازی تبدیل شده و با خبری که از سنگال منتشر شد و خبری که حالا از آذربایجان شنیده می‌شود، به نظر می‌رسد که این شرکت به زودی با تولید پژو در سایت تولید آذربایجان به راحتی می‌تواند سایت بلاروس را نیز فعال کرده و بازار اروپا را کسب نماید.

به گزارش چرخان، گروه خودروسازی ایران‌خودرو از جمله شرکت‌هایی بود که به خوبی توانست پس از برجام فعالیت‌های خود را گسترش داده و به صورت مفید وارد بازار کشورهای مختلف شود که از جمله آن راه اندازی سایت‌های تولیدی موثر در کشورهای مختلف از جمله آذربایجان بود که حالا با نوسانات نرخ ارزی که در کشور رخ داده به راحتی با فعال شدن این سایت و سایر سایت‌های این شرکت، احتمالا اتفاق خوبی در صورت‌های مالی این گروه خودروسازی رخ خواهد داد.

ایران‌خودرو قیمت محصولات ایران‌خودرو طرح فروش ایران‌خودرویکی از برنامه‌های تولیدی ایران‌خودرو در سایت آذربایجان این بوده که با تولید محصولاتی از قبیل سمند، دنا و حالا پژو وارد بازار خودروهای ارزان قیمت آذربایجان و کشورهای اطراف فصل نوینی را در عملکرد این شرکت باز می‌نماید. آذرماش شرکتی است که در کشور آذربایجان شریک مستقیم ایران‌خودروی ایران بوده و در حال حاضر نقش اساسی در انتقال تکنولوژی تولید خودروهای ایرانی به این کشور دارد.

امین آخونداف رییس شرکت ‘ آذرماش’ جمهوری آذربایجان در مصاحبه‌ای پیرامون وضعیت تولید محصولات ایران‌خودرو در این کشور گفت: در حال حاضر فروش پژو از محصولات تولیدی سایت مشترک آذرماش و ایران‌خودرو آغاز شده و قیمت فروش ما نیز 17 هزار و 500 منات(بیش از 10 هزار دلار آمریکا!) است که از سوی شهروندان نیز علاقه قابل توجهی برای خرید این خودرو وجود دارد.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت تولید و صادرات پژو در این کشور گفت: ما در حال حاضر برای تولید پزو و همچنین صادرات آن به کشورهای دیگر مشکلی نداریم. ما قبل از این همه اقدامات لازم را برای تولید پژو انجام دادیم و موارد مربوط به تولید این خودرو را به صورت دقیق عملیاتی کردیم.

گفتنی است که سایت تولید آذرماش در منطقه نفتچالای آذربایجان واقع شده است که با سرمایه گذاری مشترک شرکت آذربایجانی و گروه خودروسازی ایران‌خودرو در این منطقه احداث شده و طرف ایرانی مسئول ارائه خدمات مهندسی و انتقال تکنولوژی تولید به این کشور بوده و عملا کار تولید بر عهده طرف آذربایجانی است. این سایت تولید در حدود 200 کیلومتری باکو قرار دارد که در سفر حسن روحانی به این کشور در سال گذشته افتتاح شد که البته خروج آمریکا از برجام بسیاری از برنامه های ایران‌خودرو را به هم زد.

نمایشگاه بین المللی قطعات خودرو رنگ خودروها خودروی سواری تولید خودروسهم شرکت ایرانی در این سایت تولید حدود 25 درصد است که ظرفیت تولید این کارخانه به 10 هزار خودرو در سال می‌رسد که با توجه به وضعیت بازار این کشور و برنامه ریزی موجود، بسیار عالی است. نکته جالب این‌جاست که تابحال چیزی در حدود 1000 خودرو در این کارخانه تولید شده و بیش از 90 درصد آن به فروش رسیده است.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا