مکمل بنزین
گوناگونتازه‌هاخبر

اولین شاسی بلند مازراتی را ببینید!

New-Maserati-Levante-1

حدود پنج سال پس از معرفی کانسپت Kubang توسط مازراتی، حالا این شرکت آماده عرضه اولین شاسی بلند خود به نام لوانته (Levante) است. این خودرو اولین شاسی بلند ساخته شده توسط این خودروساز ایتالیایی است که قصد دارد این کمپانی را در بازار SUVها نیز سرفراز کند.

لوانته حدود یک ماه دیگر در نمایشگاه ژنو 2016 به طور رسمی رونمایی خواهد شد.

تولید لوانته هم‌اکنون در خط تولید شرکت فیات-کرایسلر ایتالیا آغاز شده است. این اتومبیل بهار امسال در اروپا و از سال آینده در سراسر جهان عرضه خواهد شد.

levante4

طراحی این خودرو با خطوط دو طرف بدنه یک طراحی اسپرت است که حس قدرت را به همگان القا می‌کند. در نمای روبرو، جلو پنجره مشبک فرو رفته منقش به لوگوی مازراتی و چراغ‌های باریک و چهره خشن ماشین خودنمایی می‌کند. نمای پشت ماشین مخصوصا چراغ‌های عقب بسیار شبیه به پورشه کاین است.

مازراتی عکسی رسمی از نمای داخلی این خودرو منتشر نکرده و این موضوع را مخفی نگه داشته است، اما امروز عکس‌هایی به بیرون درز کرد که نشان می‌دهد طراحی داخلی لوانته شبیه مازراتی گیبلی است که از پوشش چرم صاف در آن استفاده شده است و در کنسول وسط نیز یک صفحه نمایش بزرگ به چشم می‌خورد.

New-Maserati-Levante-4

طبق گفته مازراتی این خودرو از یک پیشرانه 3 لیتری بنزینی با دو خروجی 350 و 430 اسب بخار و یک موتور دیزلی با خروجی 275 بهره می‌برد.

این خودرو توسط موتور بنزینی با خروجی 350 اسب بخار می‌تواند صفر تا 100 کیلومتر را در مدت 6.3 ثانیه طی کند و حداکثر سرعت خودرو به 243 کیلومتر بر ساعت می‌رسد، اما با خروجی 430 اسب بخار این خودرو می‌تواند صفر تا 100 کیلومتر را 5.2 ثانیه بپیماید و حداکثر سرعت آن تا 264 کیلومتر بر ساعت افزایش می‌یابد. در مدل دیزلی این خودرو رکورد صفر تا 100 این خودرو 6.9 ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن به 230 کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.

بر طبق اعلام مازراتی سیستم تعلیق الکترونیکی با تعدیل اتوماتیک و ترمز بادی روی همه مدل های لوانته به صورت استاندارد وجود خواهند داشت. همچنین، سیستم انتقال قدرت هشت سرعته با چهار چرخ متحرک نیز روی همه مدل های لوانته تعبیه شده است.New-Maserati-Levante-2

علی اسدی

دانشجوی رشته مهندسی برق، نویسنده و مترجم در حوزه خودرو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا