مکمل بنزین
بازارچه

گران‌ترین خودروهای خارجی حاضر در بازار ایران را بشناسید!

قیمت خودروهای خارجی که روزگاری در همین نزدیکی در حوالی 200 تا 400 میلیون تومان نوسان داشت، حالا وارد قیمت‌هایی شده است که عملا دسترسی بسیاری از مردم را به این خودروها ناممکن کرده و رکوردهای عجیب و غریبی در این زمینه ثبت شده است که در این گزارش قصد داریم وضعیت این بازار را با گران‌ترین خودروهای خارجی مورد بررسی قرار دهیم.

به گزارش چرخان، بازار خودروهای خارجی در ماه‌های اخیر نوسانات زیادی به همراه داشته است که بالا پایین شدن قیمت‌ها در این بازار صرفا منجر به کسب درآمد بسیار زیاد برای دلالانی شد که هر از چندگاهی اقدام به انتشار شایعاتی در این بازار می‌کردند که فقط فرصت خرید و فروش را برای آنها ایجاد میکرد که البته ممنوعیت واردات خودروهای خارجی نیز در این موضوع موثر بود و فرصت مناسبی را برای ایجاد نوسانات ممکن کرد.

بر اساس مشاهدات عینی در بازار خودروهای خارجی قیمت بعضی از خودروها به صورت غیرمنطقی بالا رفته و علیرغم اینکه با احتساب قیمت دلار بازار آزاد نیز قیمت‌های اعلامی بسیار بالاتر از آن چیزی است که به طور طبیعی می‌توان برای این خودروها متصور بود که از جمله آن می‌توان به لکسوس، LX‏570 اشاره کرد که با قیمتی نزدیک به 5 میلیارد تومان در بازار مورد معامله قرار می‌گیرد!

رتبه دوم این لیست متعلق به دو محصول از دو شرکت متفاوت است که هر دو با قیمتی در حدود 3 میلیارد تومان خرید و فروش می‌شوند و فاصله زیادی با رتبه اول این لیست دارند. اولین خودرو تویوتا لندکروز 4در 6 سیلندر با حجم موتور 4 لیتر است که به وضوح می‌توان گفت که قیمت گذاری این خودرو با چیزی که در واقعیت باید باشد، بسیار دور است.

ترخیص خودرو-در-گمرک-CARIMPORTدومین خودروی با قیمت مذکور نیز پورشه ماکان است که البته این خودرو نیز در حال حاضر با قیمتی بالاتر از قیمت واقعی خود مورد معامله قرار می‌گیرد. سومین رتبه این لیست نیز طبق انتظار متعلق به شرکت بی ام و است که سری 7 این شرکت با مدل ال آی 730 توانسته به رکورد قیمتی 2 میلیارد و 900 میلیون تومانی رسیده و در حالیکه سال گذشته با ارقام بسیار پایین‌تر به فروش می‌رسید!

اگر بخواهیم به ارزان‌ترین خودروهای این لیست نیز اشاره کنیم می‌توان به لکسوس ان ایکس 200 توربو اشاره کنیم که با قیمت حدود یک میلیارد تومان مورد معامله قرار می‌گیرد. در سری قیمت یک میلیارد و 100 میلیون تومان نیز خودروهای متفاوتی وجود دارد که از جمله آن می‌توان به فولکس واگن تیگوان، بی ام و سری 2 کروک، مینی کانتری من و … اشاره کنیم که البته طبیعتا این قیمت‌ها نسبت به بازار شهرهای مختلف و همچنین زمان معامله تفاوت‌هایی با مشاهدات عینی شما خواهند داشت.

 

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا