Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

تمام روش‌های حل مشکل یخ زدگی قفل خودرو که باید بدانید

یخ زدگی قفل خودرو اتفاقی است که قطعا در زمستان‌های سخت رخ می‌دهد و شما نیز گریزی از آن ندارید چرا که بارش‌ها و سرمای سخت ترکیبی است که منجر به یخ زدگی قفل خودرو شده و شما بایستی روش‌های حل این موضوع را بدانید و احتمالا از روش‌هایی برای جلوگیری از این اتفاق تا حد ممکن استفاده نمایید ولی اتفاق مهم این است که شما بدون شکستن قفل و آسیب به خودرو بتوانید این یخ زدگی را رفع نمایید.

یخ زدگی قفل خودرو در مناطق سرد غرب کشور بسیار معمول بوده و معمولا نیز یک راه حل ساده به نظر شما می‌رسد و آن هم ریختن آب گرم روی قفل خودرو است که پیشنهاد می‌کنیم قبل از آسیب رساندن به خودروی خود و اقدامات عجولانه این مقاله را بخوانید و از راه‌های عاقلانه‌تری برای این مشکل استفاده نمایید. هر چند که ریختن آب ولرم نیز این مشکل را حل خواهد کرد ولی قطعا به دلیل سردی بیش از اندازه موجود مشکل شما به این راحتی‌ها حل نخواهد شد و انقباظ و انبساط سریع رخ داده مشکلاتی را ایجاد خواهد نمود.

در این مقاله سعی داریم تا روش‌هایی را برای رفع مشکل و همچنین اقداماتی را به شما بگوییم که بتوانید بهترین عملکرد را داشته باشید و از ایجاد مشکلات و زیان‌های احتمالی جلوگیری نمایید. پس سعی کنید قدم به قدم این مقاله را بخوانید و بدون هراس و با آرامش کامل اقدامات گفته شده را انجام دهید.

همه قفل‌ها را بررسی کنید

یکی از مهم ترین و ساده ترین مواردی که باید بدانید این است که لزوما وقتی قفل سمت راننده یخ زده است، این به معنای یخ زدگی قفل خودرو در دیگر درها نیست و احتمالا قفل سمت دیوار یخ نزده و شما می‌توانید با کمی بازی بازی کردن آن را باز کنید و وارد خودرو شوید و باقی کارها را انجام دهید. پس سعی کنید ابتدا هر 4 در را امتحان کنید و در صورتی با یخ زدگی همه آنها روبرو شدید، اقدامات بعدی را انجام دهید. البته بدیهی است که احتمال این موضوع کم است و یا حتی اگر هم باز شوند، آنقدری نزدیک به دیوار هستند که از آن در امکان ورود به خودرو را نداشته باشید.

یخ زدگی قفل خودروبه در خودرو فشار بیاورید

البته همین ابتدا بگوییم که قرار نیست در خودرو را با این کار دچار مشکل کنید و زیانی از این سو به آن وارد نمایید بلکه از این کار صرفا در مواقعی استفاده کنید که قفل درب‌ها توسط ریموت باز شده است ولی عملا در یخ زده است و باز نمی‌شود. در این حالات یک فشار کنترل شده به در وارد می‌کنید و احتمالا یخ زدگی آسیب می‌بیند و شما را در باز کردن در کمک خواهد کرد و مشکل به کلی حل می‌شود. فشاری که به درها می‌آورید باید در قسمت کناره‌ها باشد و از فشار آوردن به قسمت میانی در خودداری کنید تا از خرج صافکاری و …. فرار کرده باشید!

یخ زدگی قفل خودرواز گرمای بدنتان استفاده کنید

یکی دیگر از اقدامات جالب برای مواقع یخ زدگی قفل خودرو این است که از گرمای بدنتان برای رفع این مشکل استفاده کنید. در بسیاری از مواقع یخ زدگی قفل خودرو جدی نیست و صرفا نیاز به یک گرمای مداوم عادی دارد که بدن انسان این گرما را به خودی خود دارد و شما با 2-3 دقیقه نگه داری انگشتتان روی قفل خودرو به راحتی می‌توانید این مشکل را برطرف نمایید.

البته در صورتی که گرمای بدنتان را از دست نداده باشید و با روزهای بسیار سرد و برفی روبرو نباشید این راهکار به احتمال 30-40 درصد عملیاتی خواهد بود ولی اگر با هوای بسیار سرد روبرو باشید احتمالا انگشتتان نیز به در خواهد چسبید و از قفل هم سردتر خواهد شد! از دیگر راه‌های استفاده از گرمای بدن این است که روی قفل خودرو بدمید و گرمای دهانتان را به قفل منتقل نمایید. البته در صورتی که از یک نی یا شلنگ برای دمیدن گرما استفاده کنید قطعا اقدامتان هدفمند خواهد شد.

یخ زدگی قفل خودرواز منابع حرارتی دیگر استفاده کنید

ما همه این راه‌ها را برای عدم نیاز به وسایل دیگر گفتیم ولی اگر روش‌های گفته شده موثر نبود باید سراغ منابع حرارتی دیگر مانند سشوار بروید که احتمال موفقیت شما را بسیار بالا می‌برد. پس از مهیا کردن مقدمات استفاده از سشوار می‌توانید گرمای آن را روی قفل بگیرید و مشکل را حل نمایید. طبیعتا در بسیار یاز موارد دسترسی به برق بسیار سخت است و برای همین گزینه دوم استفاده از فندک و در صورت نبود، کبریت پیشنهاد ماست.

با استفاده از فندک یا کبریت می‌توانید کلید یا سوییچ را گرم کنید و داخل قفل بیندازید و این گرما منجر به باز کردن قفل می‌شود. توجه کنید که گرم کردن سوییچ به حدی نباشد که بخش‌های پلاستیکی دچار مشکل شود و یا تا حد زیادی سوییچ داغ شود که مشکلات دیگری را برایتان ایجاد کند. توجه کنید که آتش منجر به از بین رفتن رنگ خودرو خواهد شد و به همین دلیل باعث توجه کنید که شما باید یک واسطه در گرم کردن در خودرو و یا قفل خودرو استفاده نمایید و از تماس مستقیم آتش با در یا قفل خودداری کنید.

یخ زدگی قفل خودروسومین مورد در این بخش نیز استفاده از آب گرم است که البته خطراتی نیز به همراه دارد ولی باید توجه کنید که استفاده از آب جوش قطعا بزرگترین اشتباه شماست و صرفا باید از آب گرم استفاده نمایید. شما باید آب گرم را روی قفل و لبه‌های در خودرو بریزید و منتظر باز شدن یخ آن باشید. شما بایستی این کار را برای چند بار تکرار کنید و منتظر باز شدن در باشید ولی استفاده از آب جوش به احتمال فراوان به قفل و در آسیب‌های جدی وارد خواهد کرد و هزینه‌های دیگری را برای شما خواهد تراشید.

نکته بعدی که باید به آن توجه کنید این است که سرعت عمل شما بسیار مهم است و در صورتی که آب ریخته در مرحله اول موثر نبوده و در صورت تعلل شما یخ بزند و مشکل شما را دوبرابر کند! پس فاصله بین ریختن آب در هر مرحله را بسیار کم کنید و به سرما فرصت یخ کردن آب ریخته شده روی خودرو را ندهید.

یخ زدگی قفل خودرواز محلول ضد یخ استفاده کنید

از دیگر راه‌های رفع یخ زدگی قفل خودرو استفاده از محلول‌های صد یخ موجود در بازار است که به راحتی و با اسپری کردن آن روی قفل خودرو عمل کرده و مشکل شما را در چند دقیقه حل خواهد کرد. البته بدیهی است که شما بایستی زودتر از رخ دادن این اتفاقات به فکر خرید آن باشید تا در این مواقع از آن بهره مند شوید!

البته اگر این اتفاق یخ زدن برای شما یک امر تکراری نباشد برای رفع یخ زدگی قفل خودرو می‌توانید از الکل نیز استفاده کنید چرا که الکل به راحتی قابلیت آب کردن یخ را داشته و حتی می‌توانید از ترکیباتی که بیشترین حجم الکل را دارند، استفاده کنید. به طور مثال اسپری خوشبوکننده یا اسپری‌های ضدعفونی کننده دست نیز مقدار زیادی از الکل را دارند که برای این کار مناسب خواهند بود.

یخ زدگی قفل خودروالبته توجه کنید که محلول‌های شیمیایی احتمالا به رنگ خودروی شما آسیب خواهند زد و به همین دلیل سعی کنید که از تماس مستقیم و یا استفاده بیش از حد آن خودداری کنید تا ضرر دیگری را متحمل نشوید. البته احتمالا در همان اقدامات ابتدایی مشکل شما حل خواهد شد و به روش‌های بعدی نخواهید رسید ولی طبیعتا دانستن همه این روش‌ها در مواقع ضروری برایتان مفید خواهد بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.