مکمل بنزین
خبرداخلی

پنج شنبه‌های گردشگری بدون خودرو در تهران موفق می‌شود؟

پنج شنبه‌های گردشگری بدون خودرو طرحی است که توسط مشاور شهرداری تهران پیشنهاد شده و به نظر می‌رسد که با توجه به طرح‌های مشابه در سراسر کشور این طرح توسط شهرداری تهران عملی شده و مقدمات مربوط به آن نیز به زودی فراهم شود ولی آیا این طرح برای کاهش آلودگی شهر تهران و همچنین ارتقا کیفیت گردشگری شهر مفید خواهد بود؟

به گزارش چرخان، مصطفی  کاظمی مشاور و مدیر کل دفتر شهردار تهران در مصاحبه‌ای پیرامون این موضوع گفت: ما برای ارتقا سطح گردشگری در شهر تهران باید از ایده‌های نوآورانه استفاده کنیم. عملکرد ستاد گردشگردی شهرداری تهران خوب بوده و اقدامات مفیدی را انجام داده است که بایستی نهایت ظرفیت را برای پیگیری این امور به کار ببریم.

وی در ادامه افزود: تهران جاذبه‌های گردشگری زیادی دارد که می‌توان این شهر را به عنوان قطب گردشگری در کشور معرفی کرد و از ظرفیت‌های بالقوه آن رای ارتقا سطح گردشگری شهر بهره برد. مدتی است که سه شنبه‌های بدون خودرو در شهر در حال اجرا شدن است و موفقیت خوبی در این زمینه کسب شده است و امیدواریم بتوانیم یک طرح دیگری را به عنوان پنج شنبه‌های گردشگری بدون خودرو در شهر اجرایی کنیم که قطعا تاثیر خوبی در نیل به هدف ارتقا سطح گردشگری در شهر خواهد داشت.

پنج شنبه‌های گردشگری بدون خودروگفتنی است که شهرداری تهران در ایام نوروز اقدامات و برنامه‌های جالبی را در حوزه گردشگری در سطح شهر داشت و بسیاری از مردم از این برنامه‌ها استفاده کرده و از وضعیت پیش آمده از لحاظ ترافیک و پاکی هوا نهایت بهره را بردند. البته گفتنی است که به نظر می‌رسد این هدف بیش از آنکه به عنوان هدف گردشگری مطرح شود، به دنبال کاهش آلودگی هواست که در نیمه اول سال بیش از پیش شده و معمولا وضعیت شهر به حالت اضطرار می‌رسد. همچنین گفتنی است که این طرح بدون امتیازات بیشتر از قبیل تخفیف در هزینه بازدید از اماکن و استفاده از ابزارهای مختلف قطعا شکست خواهد خورد.

 

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا