مکمل بنزین
گوناگونخبر

خودروسازان معتبر دنیا در سال گذشته چه تعداد خودرو فروختند؟

خودروسازان دنیا هر ساله آمار مربوط به فروش خود را منتشر می‌کنند که طبیعتا روند رو به رشد فروش بسیاری از شرکت‌ها نشان دهنده پیشرفت‌هایی است که در بازار داشتند و از این آمار برای تبلیغات خود نیز استفاده می‌کنند ولی آمار مربوط به سال گذشته میلادی نشان می‌دهد که بعضی از خودروسازان توانستند رکوردهای جدیدی را ثبت کنند و بعضی دیگر نیز کاهش فروشی را تجربه کردند.

به گزارش چرخان، آمار مربوط به فروش خودروهای خودروسازان در سال گذشته چیزی در حدود نیم درصد نسبت به سال قبل از خود پیشرفت داشته است که البته این پیشرفت نگرانی‌هایی را در بازار خودرو ایجاد کرده و خودروسازان را برای بهبود وضعیت فروششان به فکر انداخته است. آمار فروش خودرو در سال گذشته نشان می‌دهد که 86 میلیون خودرو مجموعا توسط این شرکت‌ها به فروش رسیده و این آماری است که به احتمال فراوان در سال 2019 نیز تکرار خواهد شد ولی رشد آن در گروی اتفاقاتی است که احتمالا عملیاتی شدنش سخت است.

وب‌سایت best-selling-cars یکی از منابع معتبری است که هر ساله نسبت به اعلام آمار فروش شرکت‌های مختلف اقدام می‌کند که امسال نیز این آمار را منتشر کرد. در بین شرکت‌های خودروساز دنیا شرکت‌های فولکس واگن، تویوتا و رنو-نیسان توانستند بهترین عملکرد را ثبت کنند و آمار فروش خوبی را داشته باشند.

فولکس واگن، تویوتا و رنو-نیسان توانستند یکی از بهترین سال‌های خود را در زمینه فروش به ثبت رسانده‌اند که البته این آمار فروش خوب و رشد فروش نیم درصدی کل خودروسازان دنیا نشان می‌دهد که بعضی از شرکت‌های خودروساز عملکرد بسیار بدی را به ثبت کرده‌اند که در ادامه به بعضی از آنها اشاره خواهیم کرد.

کمپانی تویوتا انتخاب مطمئن‌ترین خودرواز جمله شرکت‌های بسیار پیشرو در زمینه افزایش فروش، تویوتا بوده است که طبق روال معمول در بین ترین‌ها جای گرفته است. سری اف شرکت فورد نیز به عنوان پرفروش‌ترین خودروهای دنیا لقب گرفتند که این از کیفیت بی‌نظیر محصولات خودروساز آمریکایی است که البته بازار بزرگ آمریکا نیز در این زمینه بی تاثیر نبوده است. تویوتا کرولا به عنوان محبوب‌ترین خودرو شناخته شده و عملکرد بی نظیری را در کسب رضایت مشتریان به ثبت رسانده است.

شاید نکته بسیار مهم در این زمینه رکوردی است که شاسی بلندها در آمار مذکور به ثبت رسانده‌اند و توانستند با رشد 36 درصدی به یک فروش بسیار عالی دست پیدا کنند. این موضوع نشان می‌دهد که سلیقه مردم برای خرید خودرو به سمت شاسی بلندها در حال حرکت بوده و خرید خودروهای سدان برای بسیاری از مردم جذابیت قبل را نداشته و طبیعتا رقابت برای خودروسازان نیز بسیار سخت‌تر از قبل بوده ولی همان‌طور که در بازار داخل کشورمان نیز شاهد آن هستیم، شاسی بلندها از هر برند و کشوری مورد استقبال قرار می‌گیرند.

از دیگر آمارهای موجود در این گزارش می‌توان به رشد بیش از 70 درصدی فروش خودروهای الکتریکی اشاره کرد که این اتفاق خارق‌العاده‌ایست و خودروسازان را نسبت به ایجاد تنوع در محصولات الکتریکیشان تحریم خواهد کرد. البته برآورد فروش خودرو در دنیا در سال گذشته چیزی در حدود 100میلیون دستگاه بود که با اتفاقات مختلف در اقتصاد دنیا کاهش یافت.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا