مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌ها

تایید شد، رانا پلاس نام خودروی جدید ایران خودرو!

در این اوضاع نابسامان خودروی کشور و البته عملکرد نامشخص دو خودروساز بزرگ دولتی ایران، ایران خودرو در پی تمام کردن پروژه ناتمام سال 97 خود است.

در واقع در شرایطی که هر دو خودروساز با انبوهی از تعدات انجام نشده دست و پنجه نرم کرده و هر روز با سیل عظیم مردمی که پول داده و خودرویی تحویل نگرفته اند مواجه است؛ به تازگی تصاویری از محصول جدید ایران خودرو منتشر شده است.

سال گذشته با انتشار تصاویر محدودی از خط تولید ایران خودرو مشخص شد که ایران خودرو در پی بهبود وضعیت دومین محصول ملی خود یعنی راناست. محصولی که از پلتفرم 206 صندوق دار بهره برده و با ظاهری جوان پسند تر چند سالی است وارد بازار شده است.

به نظر میرسید نام این خودرو رانا سال باشد اما با انتشار تصاویر جدید مشخص شد که رانا هم به مانند دنا، دارای برادر جدیدی با یک پسوند پلاس خواهد شد.

 

مطلب زیر را بخوانید :

رانای سال یا رانا پلاس؟ فیس لیفت جدید ایران خودرو در راه بازار

اما از مهمترین تغییرات رانا پلاس نسبت به نسخه LX میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

فرمان برقی، چراغ های جدید عقب و جلو همراه با نئون تایپ، آینه های جدید راهنما دار، جلو پنجره جدید، همرنگ شدن زه ها و دستگیره های خودرو با رنگ بدنه، قالپاق های جدید؛ فرمان جدید، بهره گیری از کلید های کنترلی بر روی فرمان، صفحه کیلومتر جدید، ضبط و پخش جدید همراه با سیستم بلوتوث، بهبود جنس داشبورد و بهره گیری از طرح کربنی، اضافه شدن پشت سری های سه گانه عقب

اما با توجه به قیمت تقریبا 70 میلیونی رانا در بازار فعلی، باید منتظر رانا پلاس با قیمتی نزدیک بین 75 تا 85 میلیون تومان در بازار باشیم که البته بسیار بالاست.

نزدیک به 2 سال پیش در مطلب طنزی برای اولین بار، خودروی رانا پلاس را شرح داده و آن را وصف کردم، زمانی که نه ایران خودرو برنامه ای داشت و نه قرار بود این محصول تخیلی به طور کلی تولید و روانه بازار شود!

در آن مطلب البته پیشنهادات دیگری به ایران خودرو برای رانا پلاس داده شد که خود گوششان به این حرفها بدهکار نبوده و الا رانا پلاس خیلی بهتر از این محصول فعلی میشد!

رانا پلاس، محصول آینده ایران خودرو را بشناسید!

باید دید که بازار خودرویی کشور در سال 1398 چه گونه مدیریت خواهد شد و آیا قیمت های نامشخص و حاشیه ای بازار که اتفاقا به طور نامحسوس توسط نمایندگی های این خودروسازان تعیین میشود، دستخوش تغییراتی خواهد شد یا خیر؟

 

بزرگترین گروه تلگرامی رانا

محمد سعید بهمنی

فارغ التحصیل روابط بین الملل؛ عاشق ماشین با افتخار در خدمتم: ایمیل: Email: Saeid.bahmani@gmail.com اینستاگرام https://instagram.com/saeid.bahmaniii

نوشته های مشابه

‫6 دیدگاه ها

  1. الان ما كه پارسال رانا ثبت نام كرديم ، اينو بهمون تحويل ميدن يا همون راناي lx ؟

  2. پلاس باید محصولی باشه که مشتری نتونه توی بازار، خودش اون رو بسازه. امکان ایجاد تمام تغییراتی که در رانای جدید در ایرانخودرو صورت گرفته در بازار آزاد توسط مشتریو حتی در دور افتاده ترین شهرهای کشور، قابل اعمال است (جز افزایش کیفیت جنس داشبورد). در ضمن فیس لیفت به واقع یعنی تغییر قابل توجه در جهت بهبود ظاهر خودرو، لذا تعویض چراغ ها و جلو پنجره بدون تغییر فرم اولیه قطعات بدنه نمیتونه فیس لیفت محسوب بشه. استنباط خودروسازهای ما از واژه فیس لیفت واقعا تاسف برانگیزه.

  3. من که رانا دارم و واقعا هم ازش راضی ام، اگه قیمت مدل جدیدش معقول باشه حتما ماشین فعلی رو با مدل جدید تعویض میکنم

  4. دوتا چراغ عوض کردن شد پلاس با این کار خودروسازان دنیا شگفت زده شدن مخصوصا بنز المان .رانا رو هیچ کس نمیخرید تصلا بازار نداره چه برسه که بری بخری با قالپاق جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا