مکمل بنزین
خبرداخلی

جریمه خودروهای متخلف در طرح ترافیک جدید و هزینه ورودی چقدر است؟

با شروع ایام تعطیلات نوروزی عملا قوانین مربوط به طرح ترافیک و بسیاری از طرح‌های دیگر معلق شد و عملا در روزهای نوروزی شاهد رفت و آمد بدون مشکل خودروها بودیم ولی دو روزی است که قوانین این طرح‌ها عملیاتی شده و طرح ترافیک با سیستم جریمه‌ای جدید در حال اجراست.

به گزارش چرخان، یکی از معضلات بزرگ تهرانی‌ها که معمولا منجر به هزینه‌های گزافی در سبد هزینه‌های آنان می‌شود، بحث مربوط به ورود به طرح ترافیک بوده که پیچیدگی‌ها و هزینه‌های زیادی را بدون توجه به نوع ورود آنها به همراه داشت. محدوده طرح در تهران در سال‌های اخیر کمی زیادتر شده و البته با توجه به قوانین مربوط به معاینه فنی که شهرداری تهران نیز اجرایی کرده است، عملا کل تهران در معرض دید دوربین‌هایی است که در انتظار جریمه‌های چند ده هزار تومانی خودروها هستند.

عوارض طرح ترافیکطبق قانون جدید، تهرانی‌ها برای ورود به محدوده طرح ترافیک و طرح زوج و فرد با محدودیت ساعتی 6 و نیم صبح تا 19 و 30 دقیقه غروب مواجه هستند که بایستی رعایت کنند. در ادامه جزئیات هزینه ورود به طرح را مشاهده می‌کنید:

هزینه‌های مربوط به ورود خودرو به طرح ترافیک چقدر خواهد بود؟

  • برای آن دسته از خودروهایی که دارای معاینه فنی برتر هستند، محاسبه ورود بعد از ساعت 10 صبح و خروج قبل از ساعت 16 با رقم 13 هزار و 400 تومان محاسبه خواهد شد که تخفیف قابل ملاحظه‌ای برای این دسته لحاظ شده است.
  • برای آن دسته از خودروهایی که دارای معاینه فنی عادی هستند و ورودشان بعد از ساعت 10 صبح بوده و قبل از ساعت 16 نیز از این محدوده خارج شوند، بایستی هزینه 16 هزار و 800 تومان را بپردازند.
  • در صورتی که خودرویی با معاینه فنی برتر قبل از ساعت 10 وارد محدوده طرح ترافیک شود و قبل از ساعت 16 از این محدوده خارج شود، بایستی مبلغ 19 هزار و 200 تومان به عنوان هزینه ورود به طرح بپردازد.
  • در مقابل اما اگر خودرویی بدون معاینه فنی برتر و با معاینه فنی عادی قبل از ساعت 10 وارد طرح ترافیک شود و قبل از ساعت 16 نیز خارج شود، عوارض پرداختی وی معادل 24 هزار تومان خواهد بود که طبیعتا داشتن یا نداشتن معاینه فنی برتر چیزی است که این تفاوت را ایجاد کرده است.
  • حالت بعدی برای پرداخت عوارض مربوط به ورود به طرح ترافیک، حالتی است که خودرو دارای معاینه فنی برتر بوده و قبل از ساعت 10 به محدوده وارد شود و بعد از ساعت 16 نیز اقدام به خروج نماید که هزینه پرداختی او به 28 هزار 800 تومان خواهد رسید.
  • آخرین حالت و گران‌ترین حالت برای ورود به محدوده طرح ترافیک نیز مربوط به خودروهای دارای معاینه عادی بوده و قبل از ساعت 10 صبح وارد محدوده طرح ترافیک شوند و بعد از ساعت 16 نیز خارج شوند که هزینه پرداختی این راننده به عدد 36 هزار تومان می‌رسد که بالاترین رقم پرداختی در سیستم جدید خواهد بود.
  • از سوی دیگر در صورتی که خودرویی دارای معاینه فنی نباشند، از سویی با جریمه 50 هزار تومانی روبرو خواهند شد و از سوی دیگر نیز جریمه مربوط به ورود به طرح ترافیک برای ایشان ثبت خواهد شد.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا