مکمل بنزین
خبر

کراس اوور دو درب بوگاتی با قدرت 1,000 اسب بخار!

آیا امکان آن وجود دارد که شرکت نام‌آشنای بوگاتی که با تولید ابرخودروهای سوپرفستی مانند شیرون و آخرین اثر هنری خود یعنی، خودروی سیاه، نامش را در تاریخ خودروسازی جاودانه کرده است، مانند لامبورگینی ایتالیایی، دست به تولید یک خودروی شاسی‌بلند بزند؟

البته طبق شایعاتی که در خبرگزاری‌های خودرویی دنیا پخش‌شده است، این خودروی جدید بوگاتی قرار نیست چهره‌ای مانند خودروهای شاسی‌بلندی داشته باشد که به‌صورت سنتی، در شرکت‌های مختلف مشاهده کرده‌ایم. بلکه این اثر هنری یک خودرویی است که در بین خودروهای اسپرت و کراس اور قرار می‌گیرد.

درواقع می‌توان این‌گونه گفت که همان لامبورگینی اوروس خوش‌چهره را با جثه‌ای کوچک‌تر و البته داشتن دو درب به‌جای چهارتا، می‌توان یک کراس اوور جذاب برای بوگاتی فرانسوی در نظر گرفت. البته ممکن است قلب تپنده این خودروی کراس اوور نیز، همان موتور 4 لیتری 8 سیلندر با توربودوقلویی باشد که در اوروس به‌کاررفته است.

البته طبق گفته‌های یکی از سازندگان شیرون، قرار نیست خودروی احتمالی بوگاتی که ممکن است در کلاس بین کراس اوور و اسپرت جای بگیرد، به هیچ‌یک از شرکت‌های زیرمجموعه به فولکس‌واگن آلمان، شبیه بوده یا از آن‌ها چیزی را قرض بگیرد (خود بوگاتی نیز زیرمجموعه‌ای از فولکس‌واگن است).

البته این را هم باید گفت که خودروی احتمالی شاسی‌بلند بوگاتی، از یک قوای محرکه هیبرید نیز در کنار موتور 8 سیلندر خود بهره خواهد برد که قدرت آن را به 1,000 اسب بخار رسانده و نسبت به لامبورگینی اوروس،359 اسب بخار قدرت بیشتری خواهد داشت. همچنین، از پورشه کاین هیبرید توربو S E باقدرت 670 اسب بخار، نیز قوی‌تر بوده و نسبت به رقیب خود یعنی اوروس (با 2,200 کیلوگرم وزن)، دارای وزن بسیار کمتری خواهد بود.

اگر همه‌چیز طبق برنامه این شرکت پیش برود، کراس اوور دو درب بوگاتی، در سال 2023، به مرحله تولی خواهد رسید. در هرسال، 800 دستگاه از این خودرو ساخته خواهد شد که نسبت به تولید 500 عددی شیرون در یک سال، عدد بسیار خوبی خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا