مکمل بنزین
تحلیلیخبر

قیمت پراید با چه شرایطی و تا چه مقدار امکان کاهش خواهد داشت؟

قیمت پراید در یکسال اخیر یکی از پرحاشیه‌ترین اخباری است که توجه بسیاری از مردم را به خود جلب می‌کند و حتی در بازار آزاد تا چیزی در حدود 50 تا 55 میلیون تومان نیز معامله شد ولی نوسانات این خودرو به قدری زیاد بوده است که عملا در بعضی از هفته‌ها تفاوت قیمت را به چند میلیون تومان می‌رساند ولی آیا امکان کاهش قیمت پراید وجود دارد؟

به گزارش چرخان، شنیده‌ها از بازار و همچنین برنامه‌های وزارت صنعت نشان می‌دهد که این وزارت‌خانه به شدت به دنبال کاهش قیمت محصولات پرفروش و ارزان قیمت است تا بتواند مردم ضعیف جامعه را برای خرید خودرو راضی کرده و از سوی دیگر با رها کردن قیمت گذاری خودروهای غیر پرتیراژ، خودروسازان را از این بابت راضی نگه دارد!

قیمت پرایدطبق اخباری که شنیده می‌شود به زودی با کمک‌های چند هزار میلیاردی انجام شده در مورد سایپا این شرکت عرضه پراید را در بازار افزایش خواهد داد تا قیمت این خودرو که در حال حاضر بین 45 تا 50 میلیون تومان در نوسان است، به چیزی در حدود 40 میلیون تومان کاهش پیدا کند و با ورود خودروهای فروخته شده با موعد تحویل تابستان سال 98، عملا تیز خلاص به این خودروی ارزان قیمت داخلی زده شود!

این شنیده‌ها در حالیست که در مهرماه سال 96 عملا اقدامات اولیه جمع آوری خط تولید پراید انجام شده بود و حتی خط تولید بخشی از پراید مربوط به سایپای کاشان نیز متوقف شد ولی حالا این شرکت تعهداتی را حتی برای پایان سال 98 بر عهده گرفته است که نشان دهنده شکست این طرح برای چندمین بار است.

از سوی دیگر اینکه برنامه وزارت صنعت برای دسترسی قشر ضعیف جامعه به یک خودروی داخلی نیز قطعا منجر به ادامه دار شدن تولید پراید در کشور خواهد بود. خرید خودرو برای مردم که به یکی از مشکلات اساسی وزارت صنعت تبدیل شده و حالا یک کارگر که چیزی در حدود 2 میلیون تومان دریافتی ماهانه وی است، بایستی حداقل حقوق 24 ماه خود را برای خرید این خودرو کنار بگذارد که طبیعتا امکان این پس انداز کردن وجود نخواهد داشت.

بازار خودروهای داخلی در حال حاضر در رکود به سر میبرد و عملا خریداران برای خرید خودرو حاضر به پرداخت قیمت‌های فعلی نیستند ولی فروشندگان نیز با توجه به امیدواری خود برای فروش مالشان به همین قیمت فعلی، از کاهش قیمت سر باز می‌زنند! این اتفاقات باعث شده تا گزارشات از بازار نشان دهد که رکود در بازار حاکم شده و معاملات چندانی در بازار وجود نداشته باشد.

قیمت پراید سلطان خودروسعید مؤتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران در گفتگویی پیرامون وضعیت بازار خودروهای داخلی گفت: در مورد وضعیت تحویل خودروهای داخلی می‌توان گفت که ایران‌خودرو با توجه به تحویل تعدادی از تعهدات عملکرد بهتری داشته ولی سایپا هنوز فاکتوری را برای تحویل خودرو ارائه نکرده است. در صورتی که خودروسازان بتوانند عرضه خود افزایش دهند می‌توان به ثبات بازار امیدوار بود.

وی در ادامه افزود: در صورتی که عرضه خودرو همانند اسفندماه سال گذشته ادامه پیدا کند و عرضه خودرو توسط خودروسازان کاهش نیابد می‌توان به کاهش قیمت خودرو در بازار امیدوار بود که این اتفاق در پی کاهش وجود تقاضا نیز بسیار محتمل است. به نظر می‌رسد که رسیدن قیمت پراید به 37 میلیون تومان بعید نیست.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا