Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

آیا واقعا دوران بحران صنعت خودروسازی کشور مرتفع خواهد شد؟

صنعت خودروسازی کشور یکسالی است که در بحران عجیبی فرو رفته است و عملا نه توانایی ایفای تعهداتش را دارد و نه امکان تعطیلی کامل در این شرکت‌ها امکان‌پذیر است ولی وزارت صنعت با کمک‌های چند هزار میلیاردی سعی دارد تا این وضعیت را بهبود بخشد اما آیا این اتفاق شدنی است و بحران از سر این صنعت خواهد گذشت؟

به گزارش چرخان، یکی از مشکلاتی که در حال حاضر در صنعت خودروسازی کشور وجود دارد این است که از سویی امکان تولید بعضی از قطعات مورد نیاز تولید خودرو وجود ندارد و عملا یا تکنولوژی تولید وجود ندارد و یا اینکه هزینه‌های تولید به قدری سرسام آور است که در صورت اقدام به این کار بایستی افزایش قیمت بسیار بالایی در قیمت خودروها ایجاد شود!

فروش فوری سایپا و ایران‌خودرو خودروسازان ایران‌خودرو و سایپا شرکت برتر استانداردهای 85 گانه خودروهای داخلی قیمت خودروها خودروهای داخلی قیمت رسمی پراید خودرو سایپا و ایران‌خودرو خودروهای داخلی سهام ایران‌خودرو و سایپا خرید و فروش خودرو خودروساز خودروسازی قیمت خودرواین وضعیت باعث شده تا خودروسازان نتوانند وضعیت خود را بهبود ببخشند و عملا مشتریان را برای تغییر سفارشاتشان راضی کنند که در بسیاری از موارد نیز موفق نبودند. وضعیت صنعت خودروسازی کشور به قدری وخیم است که صورت‌های مالی دو شرکت بزرگ خودروسازی کشور نشان دهنده زیان چند هزار میلیارد تومانی این شرکت‌هاست و هنوز گزارش مثبتی از بهبود روند فعالیت این شرکت‌ها منتشر نشده است!

از جمله مشکلاتی که خودروسازان کشور ما با آن دست و پنجه نرم می‌کنند این است که عملا تولیدات خود را با قیمتی به مردم تحویل دهند که طبق آن زیان بسیار زیادی را به این شرکت‌ها تحمیل می‌کند. به طور مثال در حالیکه خودرویی مانند پراید یا محصولات خانواده رنو یا سری محصولات خانواده پژو در ایران‌خودرو با قیمتی در حدود 130 درصد قیمت قبل به تولید می‌رسند ولی خودروسازان با همان قیمت قبلی اقدام به واگذاری تعهد می‌کنند.

نمایشگاه بین المللی قطعات خودرو رنگ خودروها خودروی سواری تولید خودرومنصور پورزرین مدیرعامل گروه بهمن در مصاحبه‌ای پیرامون این موضوع گفت: یکی از موارد مهم حال و حاضر کشور مساله اشتغال است و مورد بعدی اینکه بایستی برنامه ریزی مناسب برای حوزه صنعت کشور انجام گردد. در حال حاضر تحریم‌ها بیشترین ضربه را به صنعت کشور وارد نموده‌اند. تحریم‌ها مشکل اصلی تولید هستند و با بی اثر کردن تحریم‌ها و حمایت از صنعت می‌توان تولید را رونق بخشید و وضعیت بهتری را ایجاد نمود.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر برای توسعه مشکلات زیادی داریم ولی امیدواریم با بهبود زیرساخت‌ها بتوانیم بازسازی شرکت و افزایش تولید را پیشه خود کنیم. ما در بهمن دیزل در حال تولید یک محصول داخلی هستیم که به زودی خبرهای خوبی از این شرکت خواهید شنید.

بهمن موتور وانت کارا 2000این اظهار نظرها در حالی است که برنامه‌های سایپا برای تولید رهام و یا تولید پژو 301 و سایر محصولات ایران‌خودرو در هاله‌ای از ابهام قرار داشته و عملا سایپا تنها قادر به تولید پراید و تیبا بدون مشکل بوده و ایران‌خودرو نیز صرفا در تولید سمند و بعضی از محصولات دیگر بدون مشکل است که باید در سایر محصولات نیز به این دو شرکت و سایر شرکت‌ها کمک ویژه‌ای انجام گردد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.