Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

جریمه ریالی استفاده از موبایل در حین رانندگی چقدر است؟

استفاده از موبایل در هنگام رانندگی به یکی از معضلات بزرگی تبدیل شده که متاسفانه علت بخش قابل توجهی از تصادفات رانندگی بوده و از سوی دیگر اینکه مردم توجهی به این مشکل بزرگ نمی‎‌کنند و علیرغم هشدارهای مکرر پلیس و رسانه‌های مختلف، بازهم شاهد استفاده از موبایل در حین رانندگی هستیم و جریمه های چند ده هزار تومانی نیز موثر واقع نشده است.

به گزارش چرخان، طبق اخبار منتشر شده از پلیس راهنمایی و رانندگی کشور جریمه استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی به طور قطعی اعلام شد و از این به بعد جریمه‌های صادر شده توسط پلیس با این نرخ جدید خواهد بود. البته گفتنی است که این رخ جریمه در سرتاسر کشور ثابت بوده و تفاوتی در مناطق مختلف نخواهد داشت.

این خبر توسط مرکز اطلاع‌رسانی معاونت اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ منتشر شده که طی ان جریمه اعلامی برای استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی 100 هزار تومان عنوان شده است. سرهنگ مجید رضایی (معاون ترافیکی پلیس راهور تهران بزرگ)  در مصاحبه‌ای با این مرکز گفت: یکی از دلایل کاهش تمرکز رانندگان در حین رانندگی استفاده از تلفن همراه است که منجر به کاهش دقت او می‌شود. از دیگر اشکالات ایجاد شده در این زمینه کاهش چشمگیر توجه راننده به جلو بوده و همچنین عکس العمل راننده را در اتفاقات تا حدا قابل توجهی افزایش می‌دهد. همه این اتفاقات منجر به حوادث و تصادفات می‌شود.

وی در ادامه افزود: استفاده از موبایل در حین رانندگی نه تنها در کشور ما بلکه در همه کشورهای دنیا نیز یک تخلف محسوب می‌شود. این اتفاق در همه کشوهای دنیا ممنوع بوده و منحصر به کشور ما نیست. رانندگان ما بایستی توجه کنند که استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی شامل 100 هزار تومان جریمه خواهد بود و در صورتی که سرعت خودرو بیش از 60 کیلومتر بر ساعت باشد، این تخلف علاوه بر جریمه ریالی، همراه با در نظر گرفتن امتیاز منفی برای راننده نیز خواهد بود.

گفتنی است که قبل از این میزان جریمه استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی در سه ردیف 60 و 80 و 100 هزار تومانی عنوان شده بود ولی در حال حاضر و همان‌طور که از ظواهر امر به نظر می‌رسد، این جریمه یکسان سازی شده و عملا افزایش 20 تا 40 درصدی را در سراسر کشور شاهد هستیم.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.