مکمل بنزین
خبرداخلی

چه خودروهایی در سال 98 باید معاینه فنی بگیرند؟

به گزارش چرخان، سیدنواب حسینی‌منش مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران در مصاحبه‌ای پیرامون وضعیت خودروهای نیازمند معاینه فنی گفت: موارد مربوط به معاینه فنی خودرو در قانون هوای پاک مصوب مجلس شورای اسلامی آورده شده است. طبق این قانون، خودروهای تازه تولید شده تا 4 سال از معافیت برخوردار بوده و پس از آن بایستی هر ساله برای دریافت معاینه فنی به مراکز مجاز در سرتاسر کشور مراجعه کنند.

معاینه فنیمدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران در پاسخ به سوالی پیرامون مدل خودروهای مشمول این طرح گفت: طبق این قانون آن دسته از خودروهای تولید 93 و قبل از آن مشمول این طرح شده و همچنین خودروهای وارداتی مدل 2014 و قبل از آن نیز برای دریافت این گواهی باید به مراکز معرفی شده مراجعه نمایند. همچنین آن دسته از خودروهای عمومی تولید سال 96 و قبل از آن بایستی برای دریافت این گواهی مراجعه نمایند که در غیر این‌صورت مشمول جریمه خواهند بود.

وی در ادامه افزود: بر همین اساس طبق همان قوانین قبلی، دوربین‌های سطح شهر از یکم فروردین ماه اقدام به خواندن پلاک‌های فاقد گواهی معاینه فنی کرده و در صورت عدم دریافت این گواهی، اقدام به ثبت جریمه 50 هزار تومانی خواهد کرد.

معاینه فنیهمچنین گفتنی است که تفاوتی در ماه تحویل خودرو به مشتریان نبوده و تمامی خودروهای تولیدی سال 93 از فروردین تا اسفندماه این سال بایستی از یکم فروردین ماه اقدام به دریافت گواهی معاینه فنی کرده واقدامات لازم را انجام دهند. لازم به ذکر است که با توجه به الکترونیکی شدن دریافت این گواهی، از این به بعد امکان صدور گواهی جعلی یا خارج از سیستم وجود نداشته و همه خودروها بایستی به مراکز مجاز مراجعه کرده و مراحل لازم را طی نمایند.

از سوی دیگر مالکان خودرو باید بدانند که در صورت رد شدن باید اقدامات تعمیری را انجام دهند و پس از رفع مشکل، پروسه دریافت را تکرار کنند. همچنین همه مراحل دریافت گواهی به صورت آنلاین از طریق سامانه سیمفا بررسی شده و پس از تایید این سامانه، خودرو به مرحله بعدی هدایت شده و پس از خوانش پلاک، گواهی مربوطه به صورت آنلاین صادر می‌شود. در صورتی که متقاضی دریافت معاینه فنی برتر هستید، باید به مراکز خاص این گواهی در شهر تهران و سایر کلانشهرها مراجعه کنید که سختگیری‌های این مراکز بسیار زیاد بوده و در صورت موفقیت در دریافت آن، از تخفیفات ویژه‌ای در موضوع طرح ترافیک برخوردار می‌شوید.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا