مکمل بنزین
خبرداخلی

آزادسازی واردات خودروهای خارجی از مناطق آزاد شروع می شود؟

مساله ممنوعیت واردات خودروهای خارجی در حال ورود به یکسالی خود بوده و در صورتی که دولت فکری برای این موضوع نکند، عملا بازار خودروهای خارجی متحمل گرانی‌های بیشتری نسبت به قیمت‌های فعلی خواهد شد. اما دولت در بودجه سال 98 بندهای درآمدی از این طریق در نظر گرفته است که نشان دهنده عزم او برای رفع محدودیت بوده که احتمالا این مساله از مناطق آزاد شروع خواهد شد.

به گزارش چرخان، یکی از مسائل مهم در زمینه بازار خودروی کشور، وارداتی است که در حال حاضر ممنوع بوده و همین موضوع باعث شده تا قیمت بعضی از خودروهای خارجی چندین برابر شده و بسیاری از شرکت‌ها در برابر سفارشات مردم حرفی برای گفتن نداشته باشند و از این طریق اعتباری که شاید سالیان سال برای آن جنگیده‌اند، از بین برود!

تعرفه واردات خودروهای خارجی واردات خودروواردات خودروهای خارجی از خردادماه سال گذشته و با نوسانات شدید نرخ ارز ممنوع شد و البته حواشی زیادی را برای شرکت‌های مختلف ایجاد کرد که از جمله ان دپو شدن چندین هزار خودروی وارد شده از طرق قانونی بود که در آتش واردات غیرقانونی سوختند و نهایتا در اسفندماه سال گذشته به صورت محدود، اجازه ترخیص پیدا کردند.

 

خودروی خارجی خودروهای خارجی ممنوعیت واردات خودروهای خارجیحالا شنیده‌ها حاکی از این است که به زودی واردات خودرو به مناطق آزاد به صورت محدود آزاد خواهد شد و محدودیت موجود در این مناطق برداشته می‌شود تا وضعیت واردات و واکنش واردکنندگان سنجیده شده و تصمیمات لازم در سرزمین اصلی نیز اتخاذ شود. یکی از ترس‌های دولت در مورد آزادسازی واردات خودرو مساله ارز است که در صورت فشار بیش از حد به بازار، منجر به صعودی شدن قیمت ارز و بهم ریختن تعادلی است که دولت ماه‌ها برای دستیابی به آن تلاش نموده است.

غلامحسین مظفری، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در مصاحبه‌ای گفت: جزیره کیش محل مناسبی برای تبدیل شدن به قطب خودروسازی نیست. در حال حاضر ممنوعیت واردات خودرو بدون تعرفه برقرار بوده که امیدواریم در سال 98 این محدودیت برداشته شود. در حال حاضر خودروهای حاضر در منطقه کیش پس از 10 سال جایگزین می‌شوند که با محدودیت فعلی بایستی عمر خودروها و فعالیتشان را افزایش دهیم که قطعا نکته منفی برای جزیره محسوب می‌شود.

پیش فروش خودروهای خارجی خودروی خارجی خودروهای خارجیاین اظهارات مدیرعامل منطقه آزاد کیش نشان می‌دهد که صحبت‌های اولیه و چانه زنی‌های ابتدایی در حال انجام بوده و به قول معروف، بهانه‌های اولیه برای رفع ممنوعیت واردات خودروهای خارجی در حال آماده سازی بوده و احتمالا محدودیت‌ها از این منطقه برداشته شده و سپس به سرزمین اصلی نیز تعمیم داده می‌شود که در این صورت پیش بینی چرخان برای آزادسازی واردات در سال 98 نیز درست از آب خواهد درآمد!

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. شما هم که همه سر تیتر هات علامت سوال آخرشه پس بابت چه کاری حقوق میگیری

    1. با سلام.
      در کشوری زندگی می کنیم که یک شبه تصمیمات عوض میشه!
      ما مثلا در زمانی که قیمت پراید خیلی پایین تر بود گفتیم که قصد شرکتها اینه که مثلا پراید رو تا حدود 35 بالا بیارن و ….
      منتهی اون موقع هم قطعی نگفتیم.
      این سوال یعنی این که این تصمیم در حال حاضر مطرحه و آیا تصمیم نهایی هم همین خواهد بود یا خیر؟
      لطفا سوابق اخبار رو چک کنید و ببینید اخباری که ما منتشر کردیم چه مقدارش به ثمر نشسته در حالی که در زمان انتشار خیلی ها میگفتند داریم اشتباه می کنیم و خبر کذبه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا