Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

آلفارومئو استلویو یک گام فراتر از کیفیت

این روزها آلفارومئو محبوب‌تر از هر زمان دیگر شده و تعداد مشتریان این برند جذاب ایتالیایی با عرضه شاسی‌بلندهای جدید، افزایش داشته است. استلویو کوادریفولیو به همه نشان می‌دهد که آلفارومئو در ساخت خودرو بسیار ماهر است و می‌تواند محصولاتی بسازد که سایر کمپانی‌ها آرزوی آن را داشته باشند. این محصول جذاب، به عمق قلب شما نفوذ می‌کند و به هیچ وجه نمی‌توانید قید سواری با آن را بزنید. برای متخصصان سایت TOPSPEED فرصتی محیا شده تا چند ساعتی را با این خودر وقت بگذرانند و ما نیز احساس آنها را با شما به‌اشتراک می‌گذاریم.

مدل استاندارد استلویو به یک موتور 2 لیتری توربوشارژر 4 سیلندر مجهز شده اما در نسخه خاص این خودرو با نام کوادریفولیو یک موتور 2.9 لیتری آلومینیومی, 6 سیلندر با 2 توربوشارژر گنجانده شده است. موتور قدرتمند برند فراری باعث شده تا 505 اسب بخار قدرت و 7400 دور در دقیقه گشتاور در اختیار محصول جذاب آلفا قرار گیرد. یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک، قدرت را به‌وسیله یک سیستم چهار چرخ محرک به چرخ‌ها انتقال می‌دهد و تقریبا تعویض‌دنده‌های بی‌نقص آن باعث افزایش کیفیت سواری می‌شود.

آلفارومئو برای راحتی راننده، حالات مختلف گیربکس را فراهم کرده تا بتوانید با یک کلید گیربکس را برای جاده مورد نظر آماده کنید. زمانی که پشت فرمان کوادریفولیو نشستیم صدای اگزوز موتور لذت سواری با یک فراری را برای ما شبیه‌سازی می‌کرد و این دقیقا همان حالتی خواهد بود که شما دوست دارید پدال گاز را تا انتها فشار دهید. استلویو با یک سیستم تعلیق دو سوپاپه در جلو و یک سیستم تعلیق چند جانبه آلفا لینک در عقب عرضه شده که به‌طور گسترده از کامپوزیت و آلومینیوم در طراحی آن بهره گرفته شده است. این سیستم تعلیق باعث می‌شود تا بدترین دست‌اندازها را به‌راحتی پشت‌سر بگذارد و آب در دل سرنشینان تکان نخورد.

در جاده خودرو کاملا در اختیار شما قرار دارد و در بدترین پیچ‌ها هیچ سردرگمی و عدم توانایی در کنترل دیده نمی‌شود. کوادریفولیو یک آهوی رام در دستان شماست که فقط باید از آن لذت ببرید. ماشین را در حالت مسابقه قرار دادیم و کیفیت سواری خودرو برای شرایط سرعت آماده شد و این یعنی خشکی سواری. حقیقت را بخواهید ما کمی با این مورد مشکل داشتیم اما سرعت بالا باعث شد تا آن را بطور کل فراموش کنیم. اما اگر نهایت سرعت را داشته باشید و خودروی شما ترمز خوبی نداشته باشد، یک گام به خدا نزدیک‌تر شده‌اید!


ترمزهای آهنی کوادریفولیو با پرداخت 8000 دلار می‌توانند جای خود را به ترمزهای کربنی بدهند. در کل کوادریفولیو به‌اندازه کافی خودروی کامل است. یک سیستم ترمز یکپارچه و همچنین ترمزهای تقویت شده‌ باعث می‌شوند تا در سرعت بالا بتوانید براحتی ترمز را فشار دهید و آن را متوقف کنید.
این راه حل همچنین باعث کاهش وزن خودرو گردیده است. با وارد شدن به کابین استلویو احساس خاصی پیدا خواهید کرد گرچه ماشین ما با صندلی‌های اسپرت و کابین جذاب، باعث می‌شود تا کوادریفولیو از حریفان فاصله چشمگیری داشته باشد.

صندلی‌های فوق‌العاده راحت و دسترسی راننده به تمام ابزارهای مورد نظر از ویژگی‌های شاخص این خودرو محسوب می‌شود. شما می‌توانبد با پرداخت 3500 دلار، صندلی‌های فیبر کربنی سفارش دهید که باعث کاهش وزن کوادریفولیو می‌شود. شاید کابین این خودرو کمی آشنا بنظر برسد اما در نهایت می‌بینید که دریچه‌های هوا، داشبورد و… همه با سلیقه آلفا در جای خود قرار گرفته‌اند. آمپرهای پشت فرمان بر خلاف ذات کوادریفولیو چندان اسپرت نیستند و خلاقیت زیادی در آن‌ها دیده نمی‌شود. صفحه نمایش به خوبی در داشبور جای داده شده و بخش وسیعی از تنظیمات خودرو بر روی آن قرار دارد.

کلام آخر

آلفارومئو استلویو کوادریفولیو یک خودروی فوق‌العاده است و ناراحت خواهید شد که چرا یکی از این خودروها را در پارکینگ خانه خود ندارید. کیفیت ساخت بالا، موتور عالی، راحتی سواری و از همه مهمتر قدرت!

1 نظر
  1. احسان می گوید

    خیلی شیکه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.