مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌هاخبر

11 کراس‌اوور که در نمایشگاه خودرو نیویورک،همه را مجذوب کردند!

نمایشگاه خودرو نیویورک 2019 بدون شک بیانگر قدرت خودروهای کراس‌اوور در میان دیگر اتومبیل‌های به نمایش درآمده است. امسال هم تیپ کراس‌اوور از محبوبیت بالایی برخوردار بوده و در میان خودروهای رونمایی شده 11 کراس‌اوور برتر که تحسین همگان را به خود واداشتند را در این مطلب معرفی می‌نماییم.

1) جگوار I-Pace

این کراس‌اوور توانست بهترین طراحی و جایزه بهترین خودروی سبز را در این نمایشگاه به خود اختصاص دهد. مسئول جگوار در مصاحبه خبری خود اعلام کرد که در 40 سال تجارت این کارخانه لحظه اسکاری با این مدل برای جگوار رخ داده است.


2) هیوندای Venue مدل 2020

اگر هیوندای کونا از لحاظ ابعادی بزرگ به نظر می‌رسد هیوندای Venue می‌تواند با سایز مناسبی که دارد طیف وسیعی از مشتریان را در برگیرد. این خودرو کوچکترین کراس‌اوور ساخته شده توسط هیوندای هست که 5 اینچ کوتاه‌تر از مدل کوناست و به احتمال زیاد قیمتی پایین‌تر دارد ولی هنوز قیمت نهایی آن اعلام نشده است.


3) تویوتا هایلندر 2020

بالاخره تویوتا چهارمین نسل هایلندر را به نمایش گذاشت. این نسل جدید نسبت به نسخه‌‌های قبلی کمی کشیده‌تر هست ولی سایز آن کماکان در دسته کراس‌اوورهای متوسط کوچک قرار دارد. جالب است بدانید که تویوتا برای چهارمین نسل هایلندر پیشرانه 6 سیلندر 3.5 لیتری و نسخه هیبریدی جدید را در نظر گرفته است.


4) کیا کانسپت هابانیرو

کراس‌اوور کانسپت الکتریکی هابانیرو توسط بخش طراحی کیا آمریکا در کالیفرنیا طراحی و ساخته شده است. این کانسپت تمام برقی نیروی محرک را بر روی چهار چرخ توزیع می‌کند و از لحاظ ابعادی شبیه به کیا نیرو هست ولی کمی کشیده‌تر و بلندتر به نظر می‌رسد. یکی از نکات جالب درباره این خودرو تعبیه کردن سیستم رانندگی تطابقی براساس احساسات راننده است که با استفاده از هوش مصنوعی می‌تواند رانندگی لذت بخش را برای سرنشینان فراهم کند.


5) لینکن Corsair مدل 2020

برند فورد با رونمایی از مدل اسکیپ نشان داد که لینکن هم خودروی لوکس جدید کراس‌اووری را جایگزین مدل MKC خواهد کرد. این خودروی جدید پلتفرمی شبیه به اسکیپ دارد و طراحی داخلی آن همانند دیگر مدل‌های لینکن هست البته تغییراتی در این کراس‌اوور جدید مانند طراحی کنسول مرکزی رخ داده است. لینکن Corsair مجهز به پیشرانه چهار سیلندر خطی 2.0 لیتری با قدرت خروجی 240 اسب بخار هست و نیرو را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند ولی نسخه چهار چرخ متحرک هم با کارایی بهتر به بازار عرضه خواهد شد. به علاوه تکنولوژیهای جدید برای این خودرو نیز تعبیه شده است.


6) مرسدس بنز GLS مدل 2020

سومین نسل از GLS با طراحی ظاهری شیک‌تر و زیباتر رونمایی شده، با این وجود این مدل در دو نسخه 450 4MATIC و 580 4MATIC به بازار عرضه خواهد شد. نسخه 450 مجهز به پیشرانه شش سیلندر خطی 3.0 لیتری با قدرت خروجی 362 اسب بخار و نسخه 580 دارای پیشرانه هشت سیلندر دو توربو 4.0 لیتری با قدرت خروجی 483 اسب بخار و حداکثر گشتاور 516 پوند فوت هست. بنا به گزارش مرسدس این کراس‌اوور جدید تکنولوژی EQ Boost چهل و هشت ولتی دارد که انرژی بیشتری را به پیشرانه می‌فرستد. جالب است بدانید هر دو نسخه سیستم تعلیق بازبینی شده و سیستم کنترل E-Active Body را دارا هستند.


7) شاسی‌بلند ریویان R1S

ریویان اولین خودروی آفرود تفریحی الکتریکی در دنیاست که توانسته موج طرفداران خودروهای تسلا را به سوی خود جذب کند. این کمپانی هنوز قیمت اصلی این خودرو را مشخص نکرده ولی در حال حاضر می‌توان با پیش پرداخت 1000 دلاری برای خرید آن ثبت نام کرد. این خودرو با بسته 180 کیلووات ساعت می‌تواند با یک بار شارژ کامل 400 مایل را بپیماید. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند قیمت این خودرو بین 69 الی 72 هزار و پانصد دلار باشد و در سال 2020 میلادی وارد بازار شود.


8) سوبارو Outback مدل 2020

سومین نسل از این خودرو با تریم XT مجهز به پیشرانه توربوشارژ شش سیلندر 3.6 یا 2.4 لیتری است و نسخه استاندارد آن از تکنولوژی کمک راننده EyeSight به همراه کنترل کروز تطابقی و قرار گیری در لاین رانندگی بهره می‌برد. هنوز قیمتی برای این کراس‌اوور جذاب منتشر نگردیده است.


9) آئودی Q3 مدل 2019

جزئیات این خودرو به صورت آنلاین منتشر شده ولی در نمایشگاه خودرو نیویورک در معرض دید همگان قرار گرفته شده است. این کراس‌اوور مجهز به پیشرانه چهار سیلندر توربوشارژ TFSI دو لیتری با قدرت خروجی 228 اسب بخار و حداکثر گشتاور 258 پوند فوت حدود 2000 دلار نسبت به مدل‌های مشابه در بازار به فروش خواهد رسید.


10) مزدا CX-5 Signature AWD دیزلی 2019

اگر طرفدار خودروهای دیزلی هستید این کراس‌اوور می‌تواند همه آپشن‌های عالی را به شما بدهد. این خودرو مجهز به پیشرانه توئین توربوشارژ 2.2 لیتری Skyactiv هست که ویژگی منحصر به فرد آن مصرف سوخت پایین آن در جاده‌های شهری و بین‌شهری تعیین شده است.


11) فورد اسکیپ 2020

مدل اسکیپ جدید برای اولین بار در نمایشگاه خودرو نیویورک به نمایش درآمده که به نظر کارشناسان شبیه به مدل آتی برانکو هست و از لحاظ سایز کمی بزرگتر از مدل اکسپلورر با اضافه شدن دو اینچ برای جای پا دارد. در کابین خودرو نمایشگر 12.3 اینچی به همراه صفحه نمایش هدزآپ در پشت فرمان رانندگی را چندین برابر برای مالک آسان کرده است. مدل پایه این خودرو مجهز به پیشرانه سه سیلندر توربوشارژ 1.5 لیتری با قدرت خروجی 180 اسب بخار و حداکثر گشتاور 177 پوند فوت هست ولی نسخه پیشرفته‌تر این کراس‌اوور دارای پیشرانه چهار سیلندر 2.0 لیتری با قدرت خروجی 250 اسب بخار و 275 پوند فوت حداکثر گشتاور هست. همچنین مدلهای هیبریدی و پلاگین هیبریدی با باتریهای قدرتمند نیز برای فورد اسکیپ 2020 در نظر گرفته شده‌اند.

نظر شما درباره کراس‌اوورهای رونمایی شده در نمایشگاه خودرو نیویورک 2019 چیست؟

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا