مکمل بنزین
خبر

غول یعنی جی‌ام‌سی آکادیا

آمریکایی‌ها به بزرگترین خودروهای دنیا علاقه‌مند هستند و کمپانی‌های این نقطه از جهان هم بزرگترین و بهترین خودروهای جهان را برای آنها آماده می‌کنند. جی‌ام‌سی سالهاست که شاسی‌بلندهای فول‌سایز خوبی می‌سازد و اکثر آمریکایی‌ها نسبت به خودروهای این برند شور و اشتیاق خاصی دارند. جی ام سی با معرفی آکادیا 2020 دریچه جدیدی از پیشرفت را برای خود گشود و نشان داد این خودروها می‌توانند تغییرات عمده و دلچسب زیادی داشته باشند که همزمان با پیشرفت علم، بر روی آنها اعمال شده است.

این برند جذاب آمریکایی برای آکادیا از یک پیشرانه‌ توربوی جدید بهره گرفته که توان بالایی را در اختیار خودروی سنگین وزن و بزرگ‌سایز آکادیا قرار می‌دهد. در بخش جلویی آکادیا، قسمت‌های تازه شده جدیدی به چشم می‌خورد که جلوپنجره عظیم و چراغ‌های LED نواری نمونه‌ای از آنها هستند. جی‌ام‌سی برای انتقال حس داشتن یک خودروی لوکس مدل AT4 را با ظاهری شکیل‌تر و همراه با طیف وسیعی از عناصر کرومی ارائه کرده است. نسخه فول آپشن آکادیا سرشار از عناصر کرومی و تریم چوبی رنگ لوکس است و می‌توان آن را جذاب‌ترین نسخه دانست که هیچ کمبودی نخواهد داشت.

اما تصور اینکه در یک خودروی بزرگ سایز موتور کم حجم بکار گرفته شود، کمی سخت است اما جی‌ام‌سی این کار را انجام داده و از یک موتور 2 لیتری توربو دارد برای برخی بازارها بهره گرفته است. از دیگر موتورهای در نظر گرفته شده برای آکادیا می‌توان به نسخه‌های 2.5 لیتری و 6 سیلندر 3.6 لیتری نام برد که دقیقا همان موتورهای نسل قدیمی هستند. موتور 2 لیتری جدید توانایی تولید 230 اسب بخارقدرت و گشتاور 350 نیوتون متری را دارد.

این موتور 2 لیتری شاید برای این خودرو کم بنظر برسد اما فناوری جدید باعث شده تا هیچ ضعف قدرتی در آن دیده نشود. در این پیشرانه از سیستم مدیریت سوخت بهره گرفته شده تا مشتریان یک شاسی‌بلند کم مصرف را در اختیار داشته باشند. این سیستم با خارج کردن برخی از سیلندرها از مدار کاری باعث می‌شود مصرف سوخت کاهش یابد و در زمانی که شما نیاز به آنها داشته باشید، دوباره سیلندر ها را بکار می‌گیرد. یک گیربکس 9 سرعته جدید با هماهنگی بسیار بالا در آکادیا بکار گرفته شده. پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهند که استقبال از نسل جدید آکادیا خوب خواهد بود و جی‌ام‌سی می‌تواند به آینده همانند گذشته امیدوار باشد.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا