مکمل بنزین
گوناگونخبر

سرمایه گذاری تویوتا در شرکت اوبر

شرکت تاکسی اینترنتی اوبر که در کشورهای گوناگونی مشغول فعالیت است، چند وقتی است که در حال کار،بر روی خودروای خودران است. خودروهایی که بدون شک، نیاز به سرمایه‌گذاری بزرگی از طرف این شرکت داشته و می‌توانند آینده صنعت تاکسیرانی آنلاین را دچار تغییرات بزرگی نمایند.

در راستای همین سرمایه‌گذاری، شرکت‌هایی مانند تویوتا، سافت بنک و یک شرکت سرمایه‌گذاری مربوط به صنعت خودرو بانام دنسو، درمجموع، قرار است مبلغ یک میلیارد دلار روی خودروهای خودران اوبر سرمایه‌گذاری کنند.

تویوتا و دنسو،667 میلیون دلار و سافت بنک (SoftBank) نیز مبلغ 333 میلیون دلار روی این پروژه اوبر سرمایه‌گذاری خواهند کرد. مبلغی که می‌تواند ارزش ATG (گروه فناوری‌های پیشرفته) اوبر را به 7.25 میلیارد دلار برساند. همچنین اگر اوبر بتواند 10 میلیارد دلار دیگر نیز سرمایه جذب کند، ارزش کلی این برند تاکسی اینترنتی جهانی، به 100 میلیارد دلار خواهد رسید.

هردوی تویوتا و سافت بنک، درگذشته نیز، در اوبر سرمایه‌گذاری کرده بودند. به‌طوری‌که سافت بنک،17.5 درصد از سهام این غول تاکسیرانی را در اختیار دارد. همچنین تویوتا، قرار است در تولید خودروهای خودران نیز با اوبر همکاری نماید. تویوتا Sienna مینی ون خودران، یکی از همین خودروهایی است که قرار است در سال 2021، به ناوگان خودرویی اوبر اضافه شود.

شرکت اوبر ATG، یکی از زیرمجموعه‌های اوبر که در سال 2014 تأسیس شد، تاکنون چند صد میلیون دلار ضرر متحمل شده است. یکی از همین ضررها، حادثه مرگبار اخیری بود که در ماه مارس همین امسال، در آریزونای آمریکا گریبان گیر یکی از خودروهای خودروان اوبر شد. حادثه‌ای که این شرکت را مجبور کرد به خاطر پاسخگویی به مقامات آمریکا، پروژه خودروهای خودروان خود را فعلاً متوقف کند.

اوبر ATG، مانند شرکت آلفابت (Alphabet) نتوانسته درزمینهٔ تاکسی‌های خودروان خود، پیشرفت فراوانی کند. این در حالی است که در این رقابت بر سر تاکسی‌های آینده، شرکت‌های بزرگی مانند جنرال موتورز آمریکا و دایملر آلمان نیز، اواخر همین سال 2019، سرویس‌های تاکسی خودروان خود را به‌صورت آزمایشی ارائه خواهند کرد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا