مکمل بنزین
خبر

لوتوس تایپ 130، یک سوپراسپرت الکتریکی جذاب

لوتوس بعد از پیوستن به جیلی، جان تازه‌ای گرفته تا با قدرت تازه‌ای بتواند در بازار بریتانیا و سایر کشورها حاضر شود. به‌تازگی تصویر تیزری از هایپرکار آینده لوتوس منتشر شد تا به تمام شایعات مبنی بر محصول آینده این کمپانی، خاتمه دهد. اگر چه این تصویر اطلاعات زیادی را نشان نمی‌دهد اما تا حدودی فرم بدنه آن را می‌توان دقیقا مطابق همان عکسی دانست که در فضای مجازی از لوتوس تایپ 130 منتشر شده است. این محصول کاملا جدید در بیش از 10 سال اخیر بوده و با خودروهای گذشته کاملا تفاوت دارد.

اطلاعات زیادی از این خودرو در دسترس نیست اما پیشرانه آن از نوع تمام الکتریکی خواهد بود. در تصویر منتشر شده طراحی متفاوت و خالص این خودرو را می‌توان مشاهده کرد. این خودرو تقریبا طولی در برابر با لوتوس اوورا خواهد داشت و از لحاظ آیرودینامیکی بسیار محصول برتری خواهد بود و در تصویر مشخص است که لوتوس در این زمینه تلاش زیادی انجام داده است. جنس متریال این خودرو از مونوکوک فیبر کربن سفارشی خواهد بود و موتورهای الکتریکی حداقل قدرت 1000 اسب‌بخاری را برای آن فراهم می‌کنند.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا