مکمل بنزین
خبرداخلی

چرا بسیاری از مردم امکان ثبت نام در فروش فوری خودروسازان را ندارند؟

دو ماهی است که شرکت‌های خودروساز کشورمان در طرح های مختلف اقدام به فروش فوری محصولاتشان می‌کنند که این اقدام به منظور متعادل سازی بازار خودروهای داخلی بوده و عملا تاثیر اندکی نیز در بازار به همراه داشته است ولی بسیاری از مردم معتقدند که عملا ثبت سفارش در طرح‌های فروش خودروسازان امکان پذیر نیست! این موضوع به دلیل کثرت گزارشات مورد بررسی قرار گرفته است.

به گزارش چرخان، خودروسازان داخلی کشورمان که در سال گذشته روزهای بسیار بدی را از نظر تولید محصولات پشت سر گذاشتند و عملا در پاییز به پایین‌ترین سطح تولید خود رسیده بودند، با ورود وزارت صنعت به این موضوع در دی ماه سال گذشته با گشایش خوبی روبرو شد و با آزادسازی قیمت‌ها و دریافت مجوز فروش فوری با قیمت حاشیه بازار توانستند عرضه و تولید خود را افزایش داده و روند صعودی قیمت‌ها را در بازار از بین ببرند.

گروه سایپا تحویل خودرو سایپا خودروهای سایپاطبق مجوزی که وزارت صنعت به خودروسازان کشورمان داد، این شرکت‌ها موظف شدند تا 20 درصد از تولید روزانه خود را به فروش فوری با قیمت حاشیه بازار تخصیص دهند و مابقی تولیدات را به تحویل تعهدات تاریخ گذشته که این موضوع منجر به ایفای تعهدات خوبی از این شرکت‌ها شد. البته گفتنی است که وزارت صنعت در این ماجرا توانست امتیاز تحویل خودرو با قیمت‌های قبلی را نیز به نفع مردم دریافت کند که با امتیازاتی از جمله تسهیلات چندهزار میلیارد تومانی همراه شد.

تولیدات خودروسازان در 3 ماهه پایانی سال 1397 افت حدود 40 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشت ولی خودروسازان توانستند با روند رو به رشد تولید و عرضه از روزانه 1000 دستگاه به چیزی در حدود 5 هزار دستگاه در روز وضعیت بهتری را در بازار خودروهای داخلی کشور ایجاد کنند.

هایما اس 5از جمله نکات مبهمی که در ماجرای فروش فوری خودروسازان وجود دارد این است که تعداد دقیقی از فروش این محصولات وجود ندارد و خودروسازان صرفا به تعداد محدود بودن این فروش‌ها اشاره می‌کنند و علیرغم اینکه دو ماهی از این فروش‌های فوری گذشته است ولی حداقل فروش‌های فوری اسفندماه این شرکت‌ها نیز اعلام نشده است! این در حالی است که بسیاری از مشتریانی که قصد ثبت سفارش محصولات را دارند، از عدم امکان ثبت سفارش در طرح‌های متوالی خودروسازان خبر می‌دهند که نشان دهنده ظرفیت‌های مبهم در این شرایط فروش است!

به طور مثال یکی از متقاضیان خرید محصولات ایران‌خودرو در مصاحبه‌ای اعلام کرد که چند روزی است و در طرح‌های مختلف ایران‌خودرو برای ثبت سفارش اقدام می‌کند ولی هر بار و علیرغم آمادگی کامل فنی برای این کار، امکان ثبت سفارش نداشته و وقتی موفق به ورود می‌شود که با پیام اتمام زمان و ظرفیت روبرو می‌گردد.

یکی دیگر از خریداران نسبت به قیمت گذاری محصولات انتقاد کرده و از افزایش روزافزون آن گفته است ولی علیرغم این موضوع می‌گوید که با وجود ثبت نام و تکمیل فرم‌های مختلف، امکان تکمیل سفارش وجود نداشته و با پیغام تکمیل ظرفیت روبرو شده است.

مدیر نمایندگی‌های یکی از خودروسازان داخلی کشورمان می‌گوید: ظرفیت تعیین شده برای این فروش‌های فوری محدود بوده و قادر به متعادل کردن بازار نیست. شب عید که به نظر می‌رسید بازار سیر نزولی بگیرد ولی انتشار یک سری اخبار عملا بازار را بهم ریخت و قیمت‌ها را صعودی کرد.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. دلیلش ساده هست: چون اصلا ثبت نامی وجود نداره و همش فیلمه این مافیای خودرو هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا