مکمل بنزین
خبرداخلی

شرایط ویژه برای گازسوز کردن خودرو؛ قیمت بنزین 6 هزار تومان می‌شود؟

زمزمه گرانی بنزین جدی‌تر شده و سناریوهای مختلفی برای این موضوع مطرح شده است که از جمله آن می‌توان به دو نرخی شدن قیمت بنزین و همچنین محاسبه قیمت بنزین با فوب خلیج فارس اشاره کرد ولی این شایعات باعث شده تا درخواست‌ها برای گازسوز کردن خودروها افزایش پیدا کرده و خرید و فروش خودروهای دوگانه نیز بالاتر برود.

به گزارش چرخان، بحث‌های افزایش قیمت بنزین در روزهای اخیر افزایش یافته و مطرح شدن قیمت‌های 2 تا 7 هزار تومان برای هر لیتر بنزین باعث شده تا صف‌های طولانی برای گازسوز کردن خودروهای بنزینی ایجاد شود و البته هزینه‌های مربوط به این کار نیز افزایش پیدا کند. این افزایش هزینه منجر به حساس شدن مسئولین مربوطه شده و تسهیلات ویژه‌ای را بدین منظور در نظر گرفتند که از یک سو باعث آسان‌تر شدن روند دوگانه سوز کردن خودروها شده و از سوی دیگر آزادسازی قیمت بنزین را تسهیل می‌کند.

باک بنزین کارت سوخت المثنیاردشیر دادرس، رئیس انجمن صنفی جایگاه داران سی.ان.جی در مصاحبه‌ای پیرامون این موضوع گفت: آن دسته از مشتریانی که قصد گازسوز کردن خودروی خود را دارند می‌توانند از وام 2.5 میلیون تومانی بدین منظور استفاده کنند که روند ثبت درخواست و پیگیری ان از طریق سایت IRNGV.IR قابل انجام است.

رئیس انجمن صنفی جایگاه داران سی.ان.جی در ادامه افزود: با توجه به تسهیلات و شرایطی که برای گازسوز کردن خودروها در نظر گرفته شده است، امسال احتمالا با افزایش حدود 200 هزار مراجعه مواجه خواهیم بود. با توجه به مصوباتی که در هیات دولت وجود دارد، از اول خردادماه قیمت سی ان جی 39 تومان افزایش خواهد داشت و قیمت ال پی جی نیز متعادل خواهد شد. طبق این مصوبات، قیمت بنزین افزایش خواهد یافت و اقدامات مذکور به منظور کنترل قاچاق سوخت و کاهش آن انجام می‌شود که طبیعتا تاثیر زیادی نیز خواهد داشت.

بنزین معمولی و سوپر سایپا سهمیه بنزیندادرس در پاسخ به سوالی پیرامون قیمت بنزین گفت: در حال حاضر قیمت بنزین در کشورمان 1000 تومان است ولی قیمت واقعی آن 50 سنت است که اگر با دلار 12 هزار تومان حساب کنیم بایستی چیزی در حدود 6 هزار تومان فروخته شود. ما می‌توانیم بنزین را با این نرخ صادر کنیم ولی در حال حاضر با سوبسید 5 هزار تومانی به مشتریان تحویل می‌دهیم. در صورت صادرات می‎‌توان رشد فزاینده‌ای را در ثروت ملی شاهد باشیم.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر روزانه به طور متوسط 90 میلیون لیتر بنزین در سطح کشور مصرف می‌شود که سرانه هر نفر ایرانی را به 308 لیتر در سال می‌رساند ولی چیزی در حدود 25 درصد مردم دارای خودرو بوده و از این یارانه بهره مند می‌شود که طبیعتا این منصفانه نیست که این یارانه فقط به خودروداران تعلق بگیرد. در حال حاضر اگر برای هر خودرو به طور متوسط 4 لیتر مصرف روزانه در نظر بگیریم، یارانه پرداختی دولت برای هر خودرو در سال به چیزی در حدود 7 میلیون تومان می‌رسد که 14 برابر یارانه پرداختی در سال خواهد بود! سعی بر این خواهد بود که ظرفیت مخزن سی ان جی بالاتر رفته و پیمایش 200 کیلومتری فعلی افزایش پیدا کند.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. مردمی که پول میده ۴۰ میلیون پراید میخره سوارش میشه و‌براش صف می بنده ۷هزار تومن بنزین لیتری براش چیزی نیست که ارزونم هست تازه خیلی وقته که بنزین گرون نشده پس منصفانست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا