مکمل بنزین
خبرداخلی

محاسبه هزینه طرح ترافیک به صورت آنلاین امکان‌پذیر شد + راهنما

محاسبه طرح ترافیک در سال جاری دست خوش تغییراتی شده است که بسیاری از رانندگان تهرانی را دچار سردرگمی کرده و البته به صورتی کلی در هزینه‌های بسیاری از مردم تهران نیز صرفه جویی‌های خوبی نیز انجام شده است. همین پیچیدگی‌های گفته شده در مورد محاسبه طرح ترافیک باعث شده تا سامانه آنلاین محاسبه آن نیز راه اندازی شود.

به گزارش چرخان، با راه اندازی طرح جدید محاسبه طرح ترافیک در تهران و نرخ‌های متفاوتی که برای هر ساعت و مسیرهای مختلف تعیین شده است، بسیاری از رانندگان به دنبال راهی هستند تا بتوانند هزینه مربوط به ترددهای خود را محاسبه کرده و قبل از اینکه اقدام به ورود به محدوده این طرح نمایند، مدیریت خوبی روی این موضوع داشته باشند.

شهروندان تهرانی می‌توانند با مراجعه به سامانه تهران من که توسط شهرداری تهران راه اندازی شده است، امکان محاسبه و مشاهده هزینه مربوط به ساعت و مسیرهای ورود و خروج خود کرده و قبل از آغاز سفر، اقدام به مدیریت و پرداخت نمایند تا از جریمه‌های سنگین ورود به طرح جلوگیری نمایند.

رانندگان می‌توانند ابتدا به سایت My.tehran.ir/tarh98_calculation مراجعه کرده و با انتخاب نوع معاینه فنی خود که مواردی از جمله معاینه فنی عادی، برتر، هیبریدی و …. به مرحله بعدی وارد می‌شوند. در این مرحله بایستی محل سکونت فرد مشخص شود که بسته به نوع آن یعنی داخل طرح ترافیک یا خارج از موارد گفته شده، معیارهای بعدی انتخاب می‌گردد.

در مرحله بعدی راننده باید مقصد خود را مشخص کرده و طبق محدوده طرح ترافیک یا محدوده کنترل آلودگی هوا که همان زوج و فرد سابق است، به مرحله تعیین ساعت وارد شده و پس از انتخاب آن، هزینه مربوط به عوارض ورود به طرح نمایش داده می‌شود.

لازم به ذکر است که برای ورود به محدوده کنترل آلودگی هوا، هر پلاک تهرانی 20 روز و هر پلاک شهرستانی نیز 15 روز سهمیه رایگان دارد که پس از گذشت این سهمیه، بایستی برای ورود به این محدوده اقدام به پرداخت عوارض نمایند که در غیر این‌صورت مشمول جریمه‌ خواهد شد.

البته در صورت قصد کردن راننده برای ورود به محدوده طرح ترافیک در ایام رایگان، صرفا هزینه محدوده ترافیک محاسبه شده و هزینه‌های دیگر از پرداختی وی کسر می‌گردد. ساعات اوج ورود به محدوده‌های گفته شده از ساعت 6 و 30 دقیقه صبح تا 10 صبح و از ساعت 16 تا 19 عصر تعیین شده است. ساعات غیر اوج نیز 10 صبح تا 16 عصر خواهد بود که نرخ بر اساس این ساعات تعیین می‌گردد.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا