مکمل بنزین
خبر

این خودرو 1600 اسب‌بخار قدرت دارد

قدرت موتور خودرو با اسب بخار مشخص می‌شود و این مقدار همیشه منطقی بوده است اما به‌تازگی برخی از کمپانی‌ها، اسب‌بخارهایی را مطرح می‌کنند که بسیار تعجب برانگیز هستند. نیسان GT-R یک مدل از خودروهای موجود در جهان است که بسیاری از تیونرها و کسانی که قصد شرکت در مسابقات را دارند، به‌آن نگاه ویژه‌ای می‌کنند و معتقدند این خودرو ظرفیت‌های بسیار زیادی دارد.

اسپویلرها این روزها نقش بسیار پر رنگی در خودرو دارند تا جایی که استون مارتین یک سیستم پیچیده را طراحی نموده تا هوا را از طریق بدنه خودرو هدایت کند و باعث افزایش سرعت و حرکت بهتر خودرو شود. اسپویلر در نیسان GT-R با قدرت 1600 اسب‌بخار نقش مهمی را ایفا می‌کند تا در مواقع نیاز باعث کاهش و یا افزایش سرعت شود.

یک شرکت معتبر که در مسابقات مختلف شرکت می‌کند، مهندسی جدیدی را در نیسان جی‌تی‌آر بکار گرفته تا در مسابقات سرعت بتواند نتیجه شگفت‌آنگیزی کسب کند. همانطور که در تصاویر مشاهده می‌کنید این نمونه علاوه بر بال عقب، چیزی شبیه به آن در قسمت جلویی دارد تا در هدایت هوا تاثیرگذار باشد. علاوه بر این بدنه GT-R تا حدودی مقاوم شده تا در مقابل حوادث کمی ایمن‌تر باشد اما این به منزله عدم استفاده از فیبرکربن نیست چرا که شرکت مذکور به‌طور گسترده‌ای از فیبرکربن بهره گرفته است.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا