مکمل بنزین
خبرداخلی

قیمت خودروها از سایت‌های دیوار و شیپور حذف شد!

این روزها قیمت خودروها دچار نوسان عجیبی شده است، به نحوی که حتی روزانه بهای آن‌ها دچار افزایش شده و این روند به شکلی ادامه دار و البته تلخ همچنان گسترش یافته است.

برای این مساله دلایل زیادی عنوان شده که اکثرا ریشه در مسایل اقتصادی و حال آشفته این روزها دارد، اما بسیاری بستر سایت‌های آگهی را یک عامل جهت این رشد دانسته‌اند که دلالان و عده‌ای سودجو در حرکاتی هماهنگ شده، اقدام به افزایش روزانه بهای خودروها کرده و بازار را دچار یک التهاب دایمی ساخته‌اند، امری که در نهایت به ضرر مصرف کننده نهایی شده و به جز عده‌ای، اکثریت دچار خسران می‌شوند.

حال به نظر می‌رسد که این سایت‌ها اقدام به حذف قیمت از تمام آگهی‌های خودرو کرده و خریدار برای آگاهی از بها بایستی به‌صورت مستقیم با مالک آن تماس بگیرد.

سایت دیوار که بایستی آن را بزرگ‌ترین محل خرید و فروش دانست، بر روی آگهی‌های خودرو تنها واژه توافقی را درج کرده و سایت شیپور هم بخش قیمت را حذف نموده است. قاعدتا این امر تاثیر زیادی بر روی هیجانات موجود گذاشته و دست دلالان و سودجویان را برای افزایش متوالی و هماهنگ خودروها از این طریق کوتاه خواهد نمود.

البته بایستی در پایان به این مورد هم توجه داشت که ریشه اصلی افزایش قیمت خودروها، در این عمل سودجویان نیست بلکه شرایط ملتهب اقتصادی و عدم کنترل صحیح بازار، خود موجب به‌وجود آمدن چنین وضعیتی شده است. به‌طور قطع اگر تولید محصولات داخلی در حد مناسبی قرار داشت و همچنین واردات خودروهای خارجی آزاد بود، شاهد چنین وضعیتی نمی‌شدیم که قیمت بازار توسط دلالان و در فضای عمدتا مجازی تعیین شود.

پیمان گل‌کار

این روزها به‌قدری دنیای خودرو و فناوری در حال نزدیک شدن است که یک نفر با علاقه مشترک، می‌تواند تا هر دو حوزه را با عشق دنبال کند: این عاشق منم!

نوشته های مشابه

‫10 دیدگاه ها

  1. سلام حذف قیمت خودرو از سایت بسیار کار عاقلانه ای بود من به نوبه خودم کمال تشکرو دارم

  2. واقعا متاسفم برا این مملکت بی در و پیکر،نوش دارو پس از مرگ مردم،این کار باید خیلی وقته پیش صورت می گرفت،من پارسال نوشتم یکی از علت اصلی گرانی همین سایت‌های فروش هستند ولی حیف…

  3. سلام به نظرم تاثیر منفی خواهد داشت چون وقتی ایران خودرو سمند صفر وبه قیمت 80 عرضه می کند دیگر فروشنده نمیاد سمند کارکرده را به قیمت نازل بدهد

  4. سایت های فروش تنها قیمت را اعلام می کنند و اتفاقا به خریدار کمک می کند تا ارزانترین قیمت فروش را از سایت پیدا کند . درج قیمت فضای فروش را رقابتی کرده و فروشندگان برای فروش خودرو باید قیمت را پایین تر از دیگران اعلام کنند . گرانی خودرو به دلیل ارزان شدن ریال و افت ارزش پول می باشد و ربطی به درج قیمت ندارد . در کشور هایی مانند کره جنوبی و ژاپن و فرانسه و آلمان نیز سایت های زیادی وجود دارند که قیمت فروش خودرو ( نو و دست دوم ) را اعلام می کنند . ولی در هیچکدام از این کشور ها این کار باعث افزایش قیمت خودرو نمی شود .

  5. والله من که یه شهروند معمولی هستم چند ماهه فهمیدم که دیوار این بلا رو سر مردم اورد یعنی مسولین با این همه ادعا تازه اینو فهمیدن یا به اهدافشون رسیدن؟

  6. منم دقیقا هم تو پدال هم توچرخان نوشتم علت اصلی بالارفتن قیمت اجناس مخصوصا خودرو و مسکن فضای مجازیه اما افسوس افسوس افسوس مسولان محترم به اندازه نخود مغز ندارن .

  7. بهترین کار این هست که یک فرجه و محدودیت برای قیمت یک خودرو قرار بدن نه اینکه قیمتو حذف کنن…مثلا نهایت قیمت و درج عدد در سایت رو برابر با قیمت شرکتی کنن…

  8. شما هم شاید هم تو کاره ماشین هستین بنگاه دارین این حرف رو میگین قیمت ماشین صفر چه ربطی به کار کرده داره .قیمته کارخونه باید بیاد پاین بعد قیمته کار کرده هم خود به خود میاد پاین .اصلا این کار خوبی نیست مردم راحت خرید فروش میکردن چرا این کار رو کردین

  9. مساله فقط قیمت نیست. بعضا روی این سایت‌ها ادعاهای غلط هم عنوان می‌شه. مثلا چند روز پیش در سایت دیوار یک آگهی منتشر شده بود برای فوتون تونلند. در بخش توضیحات ادعاهای عجیبی در مورد تجهیزات این ماشین شده بود، مثلا ادعا شده بود که دوربین ۳۶۰ درجه داره، و چیزهای دیگه. جالبتر اینکه تنها عکس این آگهی یک تصویر بدکیفیت از یک تویوتا هایلوکس بود! قیمت هم ۴۵۰ میلیون تومن ذکر شده بود!

    خلاصه به نظر میاد که مثل همه ایده‌های خوب، سایت‌های آگهی و فروش هم در ایران تبدیل شدن به محلی برای کلاه‌برداری و قیمت‌سازی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا