مکمل بنزین
خبر

رالی بزرگ خودروهای کلاسیک اروپایی

رقابت خودروهای کلاسیک در سرتاسر دنیا مرسوم است و معمولا در سال رالی‌های مختلفی با این عنوان تدارک داده می‌شود. برخی از این خودروها بازسازی شده‌اند، اما برخی ممکن‌ است بدون کوچکترین تغییر همانند یک خودروی صفرکیلومتر سالم و سرحال مانده باشند. این رقابت‌ها همیشه طرفداران خاص خود را داشته و برخی از مردم تنها برای دیدن یک خودروی قدیمی اما تازه نفس به میدان می‌آیند.

رقابت توسکانی در چند کلاس مختلف در اروپا برگزار شده که بخش سرعت نیز داشته است. این منطقه بعنوان جاده‌ای زیبا در ایتالیا توانست تصاویر جذابی را پایه‌گذاری کند تا مدتها، علاقه‌مندان به خودروهای کلاسیک بتوانند از آنهالذت ببرند. این تجمع توسط رویدادهای کانوسا برگزار می شود، شرکتی که نام خود را برای جشن‌های بزرگ برند فراری بر سر زبان‌ها انداخت. تخصص این شرکت برگزاری چنین برنامه‌هایی در سرتاسر دنیاست.

در این برنامه برخی از خودروهای جدید هم حضور داشتند اما در کل 103 خودرو حضور داشتند که 16 اتومبیل قبل از جنگ جهانی دوم ساخته شده بودند، بعضی از مارک های ورشکست شده و از رده خارج مانند Om و Omil Amar نیز به چشم می‌خوردند و حتی خودروهای بسیار گران قیمت کلاسیک نیز، در این رویداد شرکت کرده بودند. جگوار XK120 Lightweight ، پورشه 356s، مازراتی Mistral، زانتی OSCA 1600 GT، دو فراری 250 GT Lussos و دو فراری 275 GTBs وجود داشتند که خودروهای شاخص محسوب می‌شدند.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا