مکمل بنزین
گوناگونخبر

هیوندایی Ioniq، یک سدان الکتریکی با قابلیت‌های جذاب

هیوندای موتور آخرین نسخه از مدل انقلابی سازگار با محیط زیست خود را با بخش‌های تجدیدنظر شده، آماده کرده است.

از زمان عرضه در سال 2016، IONIQ اولین ماشین جهان بود که از ابتدا برنامه ریزی شده بود تا سه نیروی الکتریکی ارائه دهد که شامل هیبریدی، پلاگین هیبرید و کامل الکتریکی بود. Hyundai IONIQ در حال حاضر در حال ارتقاء محصول خود، با ویژگی‌های فن‌آوری‌های جدید و نگاه تازه است.

هیوندای مسیر حرکت در آینده را حفظ می‌کند، چرا که بسیاری از تولیدکنندگان دیگر روند رو به رشد خوبی را برای خودروهای الکتریکی در پیش گرفته‌اند. IONIQ ویژگی‌های پیشرفته خدمات Blue Link®، SmartSense ™ ایمنی فعال و سایر سیستم‌های ایمنی و سرگرمی پیشرفته را در خود جای داده است. علاوه بر این، طراحی بیرونی و داخلی نیز به‌روزرسانی شده‌اند و نمونه جدید با افزایش 36 درصد ظرفیت انرژی به لطف باتری 38.3 کیلووات ساعتی همراه بوده است. “توماس اشمیت، مدیر عامل شرکت Hyundai Motor می‌گوید:” مدل های جدید IONIQ مبتنی بر موفقیت نسل اول با طیف وسیعی از ارتقاء‌ها از لحاظ ویژگی‌های اتصالی آماده شده است.

بیش از 60،000 اتومبیل از زمان عرضه در سال 2016 از این خودرو بفروش رفته است تا آن یکی از اعضای اصلی خانواده هیوندایی باشد. هیوندای با همکاری NEXO سیستم کاربردی و جدیدی را برای محصولات الکتریکی خود آماده کرده و آنها همیشه از لحاظ تکنولوژی در بین بهترین‌ها هستند. باتری جدید IONIQ از 28 کیلو وات بر ساعت به 38.3 کیلووات بر ساعت ارتقا داشته و در مجموع بیش از 182 مایل به دامنه حرکتی آن افزوده شده است. تکنولوژی شارژ سریع باعث می‌شود تا باتری این مدل در کمتر از 54 دقیقه، بیش از 80 درصد شارژ شود. هر دو مدل دیگر IONIQ از موتور 1.6 لیتری GDI، تزریق مستقیم با حداکثر قدرت 105 اسب‌بخار و 147 نیوتن‌متر گشتاور بهره می‌برند.

موتور الکتریکی هیوندایی نیز با 43.5 اسب‌بخار قدرت (32 کیلو وات) با حداکثر گشتاور 170 نیوتن‌متربا یک باتری لیتیوم یون پلیمر با ظرفیت 1.56 کیلو وات ساعت در این مدل‌ها بکار گرفته شده‌اند. البته موتور الکتریکی نسخه قوی‌تر 60.5 اسب‌بخار قدرت دارد.

IONIQ جدید دارای ویژگی Hyundai Blue Link است که با استفاده از آن رانندگان می‌توانند تنظیمات مختلف را بر خودرو اعمال کنند. حالات مختلف رانندگی نیز یکی دیگر از ویژگی‌های اصلی سدان جذاب و الکتریکی هیوندایی است که با انتخاب Eco+، خودرو مسافت بیشتری را می‌تواند در حالت الکتریکی طی کند.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا