مکمل بنزین
رپورتاژ

قیمت انواع مختلف پاژن در ایران؛ خرید و فروش پاژن‎ها در سایت دیوار

پاژن یکی از نمادهای خودروهای آفرود در ایران است. این خودرو در اصل یک لندروور دیفندر است که در مدت‌زمان طولانی تولید در ایران تنها در ظاهر آن به لندروور شباهت داشته است. پاژن که توسط مرتب خودرو به بازار عرضه می‌شود در طول سالیان طولانی با موتورهای ژاپنی، اسپانیای و چینی به بازار عرضه‌شده است و برخلاف جد انگلیسی خود به روز رسانی قابل‌توجهی در آن انجام‌نشده است. با این حال به دلیل ویژگی‌های مثبت خوبی که دارد موردتوجه جوانان ایرانی قرارگرفته است.

اما در مجموع باید گفت محدود بودن انتخاب خودروهای آفرود در ایران شاید مهم‌ترین دلیل دوام طولانی‌مدت این خودرو در بازار ایران بوده است. ظاهر جذاب و برتری در امکانات این خودرو در مقایسه با رقبایی مانند جیپ و پاترول به همراه قیمت بسیار کمتر آن نسبت به آفرودهای ژاپنی لوکس، از دیگر دلایل اصلی خرید پاژن در ایران است. محبوبیت این خودرو با تمام نقاط ضعف‌هایی که در قسمت‌های مختلف آن دیده می‌شود غیرقابل‌انکار است و افراد زیادی علاقه‌مند به خرید پاژن در ایران هستند. اگر شما نیز جزو این دسته از افراد هستید پیشنهاد می‌کنیم با ما همراه باشید تا نگاهی داشته باشیم به شرایط خرید و فروش پاژن در سایت دیوار و به بررسی قیمت پاژن در این سایت بپردازیم.

انواع پاژن های موجود در سایت دیوار

با بررسی آگهی‌های فروش پاژن در سایت دیوار، شما می‌توانید تقریباً تمام انواع پاژن که از ابتدا در ایران ساخته‌شده‌اند را بیابید. پاژن‌های جدید که آن‌ها را با نام هرور می‌شناسند به دلیل تولید و فروش بیشتر در سال‌های اخیر بخش بیشتری از آگهی‌ها را به خود اختصاص داده‌اند. این پاژن ها با بدنه وانت دو کابین gld به بازار عرضه‌شده‌اند و از امکانات رفاهی بهتری نیز بر خوردار هستند. علاوه بر این انواع پاژن‌های سه در و پنج در glv که توانایی حمل بیش از 7 نفر را دارند نیز در سایت دیوار موجودند. پاژن‌ها در سه سری با موتورهای ژاپنی معروف به پاجرو و پاترول به همراه موتورهای چینی جدید فوتون به بازار عرضه‌ شده‌اند. هر کدام از این مدل‌ها دارای ویژگی‌های مثبت و منفی خاص خود هستند و قیمت‌های متفاوتی نیز دارند.

قیمت پاژن های 3 در استیشن سانتانا

پاژن‎های دو در جزو مدل‌های قدیمی این خودرو هستند که یک ردیف صندلی در جلو و یک اتاق استیشن 5 نفره در عقب دارند. اکثر این مدل‌های با موتور سانتانا اسپانیایی به بازار عرضه‌ شده‌اند. به طول کلی اگر بعد از گذشت سال‌ها قطعات اصلی روی این خودروها حفظ شده باشند، قطعات اصلی خودرو نیز اسپانیایی هستند. البته به دلیل استفاده ممتد از این خودروها به خصوص در مسیرهای آفرودی احتمال مستهلک شدن و تعویض قطعات اصلی یا تقویت آن‌ها زیاد است. قیمت پاژن های دو در حدود 30 تا 55 میلیون تومان است. اکثر این خودروها بین سال‌های 1370 تا 1383 در ایران تولید شده‌اند.

قیمت پاژن‌های 5 در glv

این مدل از پاژن بین سال‌های 1383 تا 1386 به بازار عرضه‌ شده است. با این‌که گفته می‌شود این مدل بیشتر مناسب خانواده‌ها است؛ اما در حقیقت این‌گونه نیست. ردیف دوم صندلی‌ها بیشتر شبیه یک نیمکت ساده است که به‌هیچ‌وجه نمی‌شود روی آن‌ها حساب باز کرد. مرتب خودرو روی این مدل از موتور z24 پاترول و موتور هیوندای که به نام موتور پاجرو معروف شده، استفاده کرده است. تعداد این مدل در بازار زیاد نیست و برای خرید پاژن glv باید مدت‌زمان زیادی را به جستجوی یک خودروی سرحال بگذرانید. ضمن این که مدل‌های پاجرویی ممکن است از لحاظ هزینه نگهداری به دلیل استهلاک زیاد موتور شرایط خوبی نداشته باشند. قیمت پاژن glv در سایت دیوار بین 70 تا 130 میلیون تومان است.

قیمت پاژن دو کابین gld

این مدل نیز از سال 1383 وارد بازار شده است و مانند glv با موتور v6 و 4 سیلندر بنزینی قابل‌دسترس است. دو کابین بودن خودرو در کنار داشتن فضای باری نیم تن سبب شده است که کارایی این مدل افزایش پیدا کند و تعداد زیادی از افراد به خرید این مدل علاقه بیشتری نشان دهند. هرچند فنربندی جدیدی که روی این مدل استفاده‌ شده نسبت به glv سفت‌تر است و مدل 4 سیلندر آن نیز بسیار کند است؛ اما در شرایط آفرود عملکرد بسیار خوبی دارد. قیمت این مدل نیز بین 80 تا 160 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

قیمت پاژن هرور

مدل جدید پاژن وانت دو کابین با تغییراتی در جلوپنجره و ظاهر خودرو به همراه تغییر موتور چند سالی است که وارد بازار شده است. در داخل خودرو نیز تغییراتی نسبت به گذشته دیده می‌شود. مرتب خودرو با استفاده از موتور 4 سیلندر توربو دیزل چینی فوتون سعی کرده است که با کاهش مصرف سوخت کمی نیز قدرت خروجی و گشتاور پاژن را افزایش دهد. در واقع در تمام این موارد تا حدودی موفق بوده است؛ اما موتور چینی با گیربکس آن هماهنگی بالایی ندارد به همین دلیل به خوبی از نیروی خروجی و گشتاور بالاتر این خودرو استفاده نمی‌شود. در حال حاضر پاژن هرور را باید گران‌قیمت‌ترین پاژن ایران بدانیم که قیمت آن از 100 میلیون تومان شروع می‌شود و حتی در موارد تقویت‌شده تا 230 میلیون تومان نیز افزایش پیدا می‌کند.

منبع : ویرلن

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و چرخان در تهیه آن نقشی نداشته است

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام وقت بخیر پاژن ۴در مدل ۸۱ و ۸۳ زرد و قرمز رنگ میخوام بدون خطو خش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا