مکمل بنزین
رپورتاژ

سوپر اسپرت افسانه‌ای پورشه؛ پورشه کررا در جدیدترین مدل برای سال 2019

اگر شما هم جزو افراد علاقه‌مند به اخبار خودرو باشید حتماً یکی از هیجان‌انگیزترین خبرها برای شما نیز معرفی مدل جدید پورشه کررا است. این خودروی اسطوره‌ای و افسانه‌ای بیش از 50 سال است که دل بسیاری از عاشقان خودروهای اسپرت را برده است. پورشه کررا خودرویی نوستالژی برای جوانان نسل قدیم و آرزویی برای جوانان نسل جدید است که هرساله با مدل جدید خود دلبری‌های بسیاری از طرفداران خود می‌کند.

کمپانی پورشه برای این مدل مشهور و محبوب خود هرسال ویژگی‌هایی را در نظر می‌گیرد که رضایت بیشتر طرفداران خود را جذب کند. بنابراین برای سال 2019 نیز ما در انتظار دیدن یک سورپرایز از این کمپانی به انتظار نشستیم که سرانجام این انتظار به پایان رسید و مدل جدید پورشه کررا 2019 به بازار معرفی شد. در ادامه این مقاله قصد داریم برگی جدید از این افسانه را باهم بررسی کنیم.

طراحی خارجی پورشه کررا 2019

پورشه کررا 2019 هنوز هم بر طراحی اصیل خود پایدار بوده و در شکل ظاهری کلی خود به نسل‌های قبل شباهت بسیاری دارد. اما در این طراحی جدید تغییراتی نیز دیده می‌شود که این نسل جدید را در عین با اصالت بودن مدرن و جذاب نیز جلوه می‌دهد. در این نسل جدید چراغ‌ترمز سوم به‌صورت عمودی و افقی به کناره و زیر نوار LED عقب خودرو اضافه‌شده است.

علاوه بر این لوگوی جدیدی نیز برای پورشه در این نوار در نظر گرفته‌شده که زیبایی چشم‌گیری را به قسمت عقب خودرو داده است. علاوه بر این چراغ‌های LED جلو مدرن‌تر حال در 4 نقطه دارای روشنایی روز هستند. دوربین جلو و سنسورهای این خودرو در نسل جدید در زیر سپر جلو قرارگرفته‌اند. آینه‌های جانبی در این نسل شارپ تر و مدرن‌تر طراحی‌شده‌اند که ظاهر خیره‌کننده‌ای به این مجموعه اسپرت بخشیده است و علاقه‌مندان بیشتری را به خرید پورشه کررا وسوسه می‌کند.

طراحی داخلی پورشه کررا 2019

پورشه 911 کررا در داخل کابین خود در سال 2019 تغییرات بسیاری داشته است که چشمگیرترین آن صفحه‌نمایش بزرگ لمسی در مرکز کنسول این خودرو است. در نسل جدید طراحی این خودرو مدرن‌تر و کاربردی‌تر از قبل شده است. در این نسل آپشن‎هایی از قبیل تهویه هوای اتوماتیک دوگانه، چراغ‌های جلو انطباقی، دوربین دید عقب، سنسورهای پارک جلو و عقب، سیستم ارتباط سرگرمی پورشه با یک نمایشگر 7 اینچی به صورت استاندارد، سیستم ناوبری، اپل کارپلی، 8 اسپیکر و وای فای هات اسپات در مدل‌های پایه دیده می‌شوند. برخی از این ویژگی‌ها مانند سیستم ناوبری در نسل‌های قبل به‌صورت آپشنال ارائه می‌شدند. اما حال در نسل جدید افرادی که قصد خرید پورشه کررا را دارند بدون هزینه اضافی می‌توانند از این امکانات استفاده کنند.

دیگر امکاناتی که به‌صورت آپشنال برای این خودرو در نظر گرفته‌شده است شامل سیستم ورود و رانندگی بدون کلید پورشه، امکانات ایمنی بیشتر مانند کروز کنترل تطبیقی، دستیار عوض کردن لاین و سیستم محدودکننده سرعت می‌باشد. سیستم اطلاعات سرگرمی این نسل از پورشه کررا کاربردی بسیار ساده‌تر و قابل‌دسترس‌تری دارد. شما به‌راحتی می‌توانید گوشی هوشمند خود را به این سیستم متصل کنید و کارهای موردنظر خود را انجام دهید. پورشه کررا در مدل جدید خود فضای حمل بار بیشتری در اختیار شما قرار می‌دهد. با این اوصاف اگر قصد خرید پورشه کررا را دارید دیگر نیازی نیست نگران کمبود فضای بار این خودرو برای سفرهای خود باشید.

مشخصات فنی و تجربه رانندگی با پورشه کررا 2019

پورشه 911 کررا در سال 2019 با یک موتور 3 لیتری 6 سیلندر تویین توربوشارژ ارائه می‌شود. این موتور در مدل پایه و بدون کیت قدرت در پورشه کررا 370 اسب بخار نیرو تولید می‌کند. اما اگر کیت قدرت موتور را به آن اضافه کنید خواهید که این قدرت تا 450 اسب بخار نیز افزایش می‌یابد. سیستم انتقال نیرو در این خودرو نیز توسط یک گیربکس 7 سرعته دستی در مدل پایه و 7 سرعته اتوماتیک دو کلاچه PDK در مدل‌های بالاتر کنترل می‌شود.

یکی از دلایلی که بازار خریدوفروش پورشه کررا را در میان دریایی از خودروهای اسپرت در صدر نگه‌داشته است، هندلینگ و کنترل بسیار خوب این خودرو است. تکنولوژی‌های به‌روز پورشه مانند سیستم تعلیق انطباقی، سیستم مدیریت تعلیق فعال پورشه و پکیج رانندگی Sport Chrono به شما امکان یک رانندگی پویا و قابل‌کنترل را می‌دهد.

قدرت این موتور برای رانندگی نرمال و عادی بسیار زیاد است. این خودرو برای گشت زدن در شهر، عبور از بزرگراه‌ها و یا رد شدن از چراغ‌قرمز طراحی نشده است. بنابراین نمی‌توان از آن انتظار یک رانندگی آرام و نرم در شهر را انتظار داشت. ازاین‌رو اگر به دنبال خرید پورشه کررا تنها برای نمایش قدرت هستید تصمیم بسیار اشتباهی گرفته‌اید.

منبع : ویرلن

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و چرخان در تهیه آن نقشی نداشته است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا