مکمل بنزین
رپورتاژ

رنو مگان ۲۰۱۶ خودرویی زیبا و لوکس

شرکت رنو متحول شده و دوباره به سراغ خودروهای جدید از کلیو منحنی رفته است که نشان می‌دهد رنو به استفاده مجدد از ویژگی‌های جذاب قدیمی خود روی آورده است. رنو مگان شاسی بلند کپچر که شباهت زیادی به رنو کاجار دارد و در سال ۲۰۱۶ به بازار عرضه شد، یک مدل suv است که به نیسان قشقایی شباهت دارد  اما در واقع تکمیل کننده آن است؛ تمام چیزی که رنو برای کامل شدن نیاز داشت یک خودرو خانوادگی هاچ بک بود و مگان ۲۰۱۶ می‌تواند همان خودرو باشد.

ظاهر رنو از مدل‌های قبلی کامل‌تر شده است: در طراحی ظاهری قسمت جلوی خودرو رنو مگان یک چهارچوب فلزی کرومی براق جالب توجه دارد (لوگوی رنو روی جلو پنجره) و چراغ‌های ال ای دی c شکل جلو هم به چشم می‌آید؛ بخش جلو خودرو از قسمت پشتی عریض‌تر است که به آن زیبایی بیشتری می‌دهد. نمای جانبی با تعبیه نوار کرومی باریک در پایین پنجره‎ها که ادامه دهنده خط اتصال کاپوت است و فرورفتگی قسمت پایین و برآمدگی قسمت بالای چرخ‌ها بسیار زیبا و چشم نواز شده است. در نمای عقب چراغ‌های ال ای دی تا میانه در صندوق و نزدیک به لوگوی رنو ادامه دارند و حجم دهی بدنه در قسمت عقب هم به خوبی صورت گرفته است. مگان ۲۰۱۶ نسبت به مدل قبلی خود نزدیک به ۵ سانتی متر کاهش ارتفاع و ۴ سانتی متر افزایش عرض دارد؛ ابعاد این خودرو:  ۴.۳۵۹ متر طول و ۱.۸۱۴ متر عرض و ۱.۴۴۷ متر ارتفاع است.

فضای صندلی‌های عقب از مدل قدیمی کمی بیشتر است و با اندازه‎های استاندارد ساخته شده است؛ درست همانند کاجار suv کیفیت مواد استفاده شده برای ساخت کابین خوب است، سطح نرم پلاستیکی و جنس خوب داخل اتاق حس خوبی به سرنشینان می‌دهد. آپشن نمایش رنگی و دکمه‎های tft که درست مثل ltt هستند در پشت فرمان وجود دارد. سیستم اطلاعات و سرگرمی شامل یک صفحه نمایشگر  ۷.۸ اینچی با تاچ خیلی حساس می‌باشد که درست همانند مدل قبلی است. این خودروهای اسپرت با پوشش چرمی ظاهر خیلی خوبی دارند و حس خیلی خوبی برای نشستن به شما منتقل می‌کنند صندلی‌ها به حدی راحت و نرم هستند که احساس می‌کنید در خانه روی کاناپه لم داده‌اید و در حال رانندگی هستید.

رنو مگان مدل ۲۰۱۶ یک خودرو خاص tg است که مهارت کنترل آن با بقیه خودروهای استاندارد متفاوت است. گیربکس مگان دو کلاچه ۷ سرعته است، با قرار دادن خودرو در حالت اسپرت به سرعت می‌توان دنده عوض کرد اما در تست‌ها کمی تاخیر و کندی مشاهده شده است (اگر از گیربکس dsg فولکس واگن استفاده می‌شد بهتر بود). در سرعت‌های تا ۸۰ کیلومتر در ساعت چرخ‌های عقب به سمت جهت مخالف گردش می‌کنند که برای حرکت در شهر عالی است و در سرعت‌های بالای ۸۰ کیلومتر در ساعت چرخ‌های عقب در جهت گردش چرخ‌های جلو می‌چرخند که ممکن است فوق العاده به نظر آید اما چندان جالب نیست؛ شاید برای پاک کردن ویژگی خوبی باشد اما رانندگی در شهر با این گردش مخالف چرخ ها باعث می‎شود قسمت عقب حالت ژله‌ای پیدا کرده و به نوعی مثل این است که از خودرو جدا شده است. موتور این خودرو ۱.۶ لیتری توربو gt است که قدرت ۲۰۲ اسب بخار آن حس قدرتمندی منتقل می‌کند اما کمی کند است. فنربندی خودرو متفاوت است و بارهای ضد لرزش در حالت‌های مختلفی هستند اما تأثیر بدی نگذاشته است. مهم نیست درکدام حالت اسپرت باشید مگان واقعا عالی حرکت می‎کند.

با توجه به اینکه سایت دیوار هم اکنون بزرگ‌ترین بستر درج آگهی رایگان خودرو به شمار می‌رود برای خرید و فروش خودرو رنو مگان مدل ۲۰۱۶ به آگهی‌های بخش خرید خودرو مراجعه کنید.

منبع:‌ ویرلن

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و چرخان در تهیه آن نقشی نداشته است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا