مکمل بنزین
گوناگونخبر

کانسپت خودروی تمام برقی کیا در آینده نزدیک!

چندی پیش برند کره‌ای کیا کانسپت Imagine را در نمایشگاه خودرو ژنو رونمایی کرد که سرآغاز حضور این کمپانی در خودروهای لوکس تمام برقی بود. هفته قبل سرپرست بخش طراحی خودروهای کیا در مصاحبه خبری‌اش با مجله Auto Express اعلام کرد مهندسان کیا طراحی و ساخت این خودروی جدید را شروع کرده‌اند و به زودی باید منتظر حضور این خودرو در بازار جهانی بود. متاسفانه هنوز اطلاعات دقیقی از این کانسپت تمام برقی لوکس در دسترس نیست.

مهندسان کیا در تلاش‌اند تا کانسپت Imagine را طوری طراحی کنند که در هیچ سگمنتی قرار نگیرد و در بازار منحصر به فرد باشد. با این وجود استایل این خودرو با تصاویر منتشر شده از آن را می‌توان شبیه به کراس‌اوور الهام گرفته شده از کوپه توصیف کرد. آقای دانکرولکه، سرپرست بخش طراحی کیا در ادامه مصاحبه‌اش درباره ظاهر کانسپت Imagine بیان کرد که ظاهر این خودرو باید کاربردی باشد و نسبت به هزینه و بودجه‌ای که برای ساخت آن صرف می‌شود باید کارایی آن بالا و در عین حال شیک و لوکس باشد.

برای مثال درب‌های این خودرو از داخل یا وسط خودرو باز می‌شوند و نوارهای LED برای چراغ‌های جلو در وهله اول عجیب به نظر می‌رسند. همچنین داخل کابین صفحه نمایشگر 21 اینچی نصب شده در تمام داشبورد می‌تواند نشانگر نسل آتی خودروهای هوشمند در بازار باشد. در گزارش‌های منتشر شده تاکید شده که مشخصات مکانیکی این خودرو برگرفته شده از پلتفرم‌های برقی ساخته شده از هیوندای خواهد بود که با همکاری این دو برند در سال 2020 میلادی رونمایی خواهند شد.

متاسفانه این برند هنوز جزئیاتی درباره کانسپت تمام برقی Imagine منتشر نکرده و حتی صحبتی درباره مشخصات پیشرانه‌های در نظر گرفته شده به میان نیامده است. جالب است بدانید آقای دانکرولکه در نوامبر سال گذشته میلادی رهبر بخش طراحی برای گروه خودروسازی هیوندای موتور شد و سرپرستی بخش‌های هیوندای، کیا و جنسیس را به عهده گرفت. وی حضور و تجربه کار با برند ایتالیایی لامبورگینی را در کارنامه‌اش دارد. برای خبرهای بیشتر از کانسپت Imagine و دیگر محصولات کیا همراه چرخان باشید.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا