Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

بی‌ام‌و X3، یک کراس‌اور دوست‌داشتنی و خوش‌دست

خودروسازهای بزرگ جهان اغلب تلاش می‌کنند خودروهای برای همه سلیقه‌ها طراحی کنند. شرکت بی‌ام‌و هم از این قاعده مستثنی نیست و گستره وسیعی از خودرو برای سلیقه‌های گوناگون دارد. سری X بی‌ام‌و مخصوص SUVهای کراس‌اور است. ماشین‌هایی که در ایران به شاسی‌بلند معروف‌اند. بی‌ام‌و X3 یکی از خودروهای این سری است که در ایران از محبوبیت زیادی برخوردار است. ساخت این مدل از سال ۲۰۰۳ آغاز شده و تا امروز ادامه دارد. بیایید نگاهی به مشخصات فنی و ظاهری این محصول زیبای بی‌ام‌و بیاندازیم.

بی‌ام‌و X3 بر اساس پلتفرم بی‌ام‌و سری ۳ ساخته شده و حالا در سومین نسل خود، بی‌ام‌و این محصولش را یک خودرو اسپرت معرفی می‌کند. X3 برای رقابت با مرسدس GLC-Class و آئودی Q5 طراحی شد. نسل اول این خودرو از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۰ تولید شد و شرکت بی‌ام‌و اعتقاد داشت بی‌ام‌و X3چابکی خودروهای کامپکتی را که بزرگتر از مینی و کوچکتر از سدان هستند، دارد و درعین حال قدرت و جسارت یک خودرو اسپرت را دارد. بی‌ام‌و در سال ۲۰۰۷ ظاهر و موتور X3 را تغییر داد، سپر آن را بازطراحی کرد، ظرافت طراحی داخلی را بیشتر کرد و سیستم تعلیق خودرو را هم بهینه کرد.

نسل دوم بی‌ام‌و X3 در سال ۲۰۱۰ و در نمایشگاه خودرو پاریس رونمایی شد. در شروع تمام مدل‌های X3 نسل دوم با قدرت محرکه چهارچرخ بودند با گیربکس دستی ۵ دنده و گیربکس اتوماتیک ۸ دنده اما بعدها مدل دیفرانسیل عقب هم به مدل‌های بی‌ام‌و X3 اضافه شد. در سال ۲۰۱۴ نسل دوم X3 هم با تغییرات اساسی مواجه شد. تغییر چراغ‌های جلو و اضافه‌شدن چراغ‌های LED به آنها، بازطراحی سپرهای جدید جلو و عقب، اضافه کردن یک کنسول میانی با قدرت کنترل‌ خودرو در اقلیم‌های مختلف و چند تغییر داخلی و بیرونی دیگر ظاهر X3 را زیباتر از پیش کرد. در این سری همچنین موتور دیزلی هم به این مدل‌ها اضافه شد.

نسل سوم بی‌ام‌و X3 سال ۲۰۱۷ رونمایی شد. این مدل ظاهر کاملا متفاوتی دارد که طراح استرالیایی معروف بی‌ام‌و کالوین لوک آن را طراحی کرده است. این مدل با فناوری هایبرید پلاگ‌این که می‌تواند خودرو را با وصل‌کردن به یک منبع الکترونیکی شارژ کند، هماهنگ شده است و با موتور دو لیتری دیزل هم در دسترس خواهد بود. در این مدل فناوری‌های جدیدی مانند سیستم کنترل رفتار خودرو، چراغ‌های LED داخلی و خارج خودرو، سیستم iDrive بی‌ام‌و با صفحه نمایشگر ۱۲.۵ اینچی و سامانه راهبری جدید به کار گرفته شده است. X3 جدید ۵۵ کیلوگرم از مدل‌های قبلی سبک‌تر است که باعث افزایش شتاب و کاهش مصرف سوخت آن می‌شود. جالب است که بدانید قدرتمندترین مدل بی‌ام‌و X3 نسل سوم ۳۵۵ اسب‌بخار قدرت دارد. شرکت بی‌ام‌و همچنین مدل Alpina XD3 را هم ساخته است. مدل بی‌ام‌و iX3 هم مدل الکترونیکی این نوع بی‌ام‌و است که می‌تواند با یک‌بار شارژکردن تا ۴۰۰ کیلومتر حرکت کند. این مدل قرار است سال ۲۰۲۰ به بازار ارائه شود.

بی‌ام‌و X3 یکی از محبوب‌ترین شاسی‌بلندها در ایران است و تعداد زیادی از آنها به کشور وارد شده است. این ماشین بی‌ام‌و برای آنها که به ماشین‌های اسپرت علاقه دارند یک ماشین دوست‌داشتنی و دلربا است. در سایت دیوار مدل‌های مختلفی از این خودرو برای فروش ارائه شده که قیمت‌هایی بین ۳۰۰ میلیون تا بیش از یک میلیارد تومان دارند. به هرحال هیچ‌کس از خرید یک بی‌ام‌و پیشیمان نخواهد شد.

منبع : ویرلن

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و چرخان در تهیه آن نقشی نداشته است
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.