مکمل بنزین
گوناگونخبر

زوتی T600 اولین شاسی بلند چینی در بازار آمریکا!

زوتی T600 یکی از بهترین خودروهای شاسی‌بلند در بازار خودروهای چین هست که قرار شده به زودی بازار ایالات متحده آمریکا وارد شود. دو کمپانی زوتی USA و هولدینگ HAAH با همکاری یکدیگر این کراس‌اوور کامپکت را به این بازار عرضه خواهند کرد.

یکی از مزیت‌های بزرگ این خودروی چینی زیبا پایین بودن قیمت آن در بازار آمریکاست که باعث می‌شود قشر زیادی از جامعه را برای خریداری این خودرو توانمند سازد. از سوی دیگر بسیاری از کارشناسان ظاهر خارجی این خودرو را شبیه به فولکس‌واگن تیگوان دانسته‌اند که همین امر برای یک برند نه چندان معروف در غرب شاید پله ترقی بالایی باشد.

جالب است بدانید که دیگر مدلهای ساخته شده در کمپانی زوتی هم شباهت بسیار زیادی به خودروهای لوکس و اسپرت معروف در جهان دارند برای مثال زوتی T700 شبیه به پورشه ماکان و T900 شبیه به رنج روور هست. بنابراین جای تعجبی ندارد که T600 شبیه به فولکس‌واگن تیگوان باشد. به غیر از ظاهر مشابه به تیگوان، داخل کابین شاسی‌بلند زوتی T600 از کیفیت چندان بالایی برخوردار نیست.

بنا به گزارش خبری Automotive News هنوز مشخص نشده که این شاسی‌بلند با چه قیمتی در بازار آمریکا ارائه شود ولی رئیس بخش فروش این خودروها در بازار جهانی می‌بایست قیمت این خودرو حدود 20 درصد کمتر از رقبایی مانند کیا، هیوندای، مزدا، میتسوبیشی، نیسان و فولکس‌واگن عرضه شود. در حال حاضر شاسی‌بلند میتسوبیشی اوتلندر اسپرت با کمترین قیمت حدود 21 هزار دلار در این بازار به فروش می‌رسد. در نتیجه مدل T600 اگر با قیمت 20 درصد کمتر به فروش برسد قیمتی برابر با 16700 دلار عرضه می‌شود.

کمپانی زوتی در نظر دارد حدود 140 فروشگاه برای عرضه این مدل و دیگر محصولات خود در ایالات متحده آمریکا تاسیس کند. البته هنوز خیلی زود است درباره موفقیت و فروش یا سهم این برند در بازار آمریکا بحث کنیم و باید منتظر بمانیم تا عملکرد و تقاضای این بازار برای خودروهای چینی شاسی‌بلند را بررسی کنیم.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا