مکمل بنزین
رپورتاژ

داستان یک برند، تویوتا

خودروهای تویوتا از جمله خودروهای ژاپنی هستند که در صنعت خودروسازی جهان جای ویژه‌ای برای خود باز کرده‌اند تا جائیکه می‌توانند با خودروهای ساخت آلمان، کره و آمریکا رقابت کنند. تویوتا تا جایی موفق بوده که توانسته بزرگترین خودروسازی جهان در سال 2014 میلادی شود و از هر 9 خودروی تولید شده‌ در جهان، یکی از آنها به این شرکت تعلق داشته باشد.

درباره تویوتا

شرکت تویوتا (Toyota Motor Corporation) را سال 1937 فردی به نام کیشیرو تویودا تاسیس کرد. این شرکت در ابتدا کارخانه نساجی صنایع تویوتا متعلق به پدر کیشیرو، ساکیشی تویودا بود. کیشیرو که فارغ التحصیل مهندسی مکانیک از دانشگاه توکیو بود، در گوشه‌ای از کارخانه پدر یک خط تولید موتور گازوئیلی راه انداخت و اولین خودروی تولیدی خود را که مدل تویوتا AA بود را ساخت. جالب است که اخیرا یکی از صد دستگاه  AA  سری اول در گاراژی در روسیه کشف شد. این خودرو متعلق به کشاورزی اهل سیبری بوده که پیش از جنگ جهانی دوم از آن استفاده می‌کرده است.

مدل‌های مختلفی از خوردوهای تولیدی این کارخانه ژاپنی تحت عناوین تویوتا لندکروز، تویوتا کورولا، تویوتا هایس، تویوتا هایلوکس، تویوتا یاریس و تویوتا کمری که این آخری در ایران طرفداران زیادی را به خود جلب کرده، ارائه شده است.

تویوتا یاریس، خودروی کامپکت کوچکی است که مصرف سوخت کمی دارد. نسل اول این خودرو سال 1999 میلادی در دو کلاس بدنه سدان و هاچ بک روانه بازار خودروی جهانی شد. نسل اول این مدل تویوتا به عنوان بهترین خودروی سال در ژاپن انتخاب شد. این خودرو تا سال 2005 در خط تولید اصلی شرکت تویوتا حضور داشت و در این سال نسل جدیدی از یاریس جایگزین قبلی شد.

تویوتا یاریس هاچ بک رقبایی مانند کیا پیکانتو و هیوندای آی 10 و میتسو بیشی میراژ دارد و یکی از انتخاب‌های نخستین جوانان و بانوانی است که علاقمند به خودروهای کوچک و البته هاچ بک هستند.

سواری تویوتا یاریس نرم و راحت و سیستم تعلیق و کمک فنرهایش عملکرد مناسب و رضایت بخشی دارند.

نقاط قوت این مدل تویوتا مصرف بنزین پایین، امکانات ایمنی و کمکی رانندگی نسبتا بالا در مقایسه با رقبایش در این کلاس هست.

اما در بین مدل‌های مختلف قدیمی برند تویوتا، برخی از آنها بیشتر از بقیه توجه علاقمندان به خودروهای قدیمی را به خود جلب کرده‌اند بطوریکه افراد بسیاری به دنبال مدل‌های دست چندم آنها در سایت دیوار هستند. یکی از آنها کرونای مدل 1956 است و دیگری لندکروزFJ40  مدل 1960 است. لندکروزی با جثه بزرگ که نه لوکس بود و نه راحت اما خصوصیات ویژه‌ای داشت و برای عبور از جاده‌های خاکی در شهرها و روستاها مناسب بود.

لوگوی تویوتا

از لوگوی این برند بگوییم که بسیاری از افراد مفهوم آن را نمی‌دانند. شاید شما هم وقتی به لوگوی این شرکت نگاه کرده باشید، کابوی‌ای را برایتان تداعی کرده باشد که کلاه بزرگی به سر دارد. در واقع لوگوی تویوتا سه بیضی است که قلب، قلب محصول و پیشرفت‌های فناوری و فرصت‌های بسیار تویوتا را ترسیم می‌کند. ضمن اینکه در زبان ژاپنی Toyo به معنای فراوانی و ta به معنی برنج است، و البته در فرهنگ شرق برنج نشانی از روزی است.

منبع : ویرلن

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و چرخان در تهیه آن نقشی نداشته است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا