مکمل بنزین
رپورتاژ

خاطره بازی با اپل وکترا

اگر سن‌تان به اندازه‌ای هست که دهه ۹۰ میلادی را به خاطر بیاورید پس احتمالا با مدل‌های مختلف ماشین‌هایی که در آن سال‌ها در خیابان‌های شهر تردد می‌کردند، خاطرات زیادی دارید. ماشین‌هایی مثل دوو، تویوتا، اپل و مزدا .

در این مطلب می‌خواهیم به معرفی یکی از این برندهای خاطره انگیز بپردازیم که سال‌های متمادی زیادی در صنعت خوردوسازی حرفی برای گفتن داشته و دارد و توانسته است با وجود فراز و نشیب‌های بسیار همچنان پرقدرت در بازار خودروسازی جهان ظاهر شود.

اپل

کارخانه خودروسازی آلمانی اپل سال ۱۸۶۲ میلادی توسط آدام اوپل تاسیس شد. این کارخانه در ابتدا سازنده چرخ خیاطی بود و نخستین محصول خودروی خود را در سال ۱۸۸۲ میلادی روانه بازار کرد. از آن سال به بعد اپل با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کرد و موفقیت‌های بسیاری را کسب کرد. مدل‌های ماشین‌های متعددی ساخت این کارخانه روانه بازار مصرف جهانی شدند که افراد بسیاری هنوز هم با آنها خاطره بازی می‌کنند و حتی مدل‌های دست چندم آن را در فروشگاه‌ها و سایت‌های فروش اجناس مثل دیوار جستجو شده و خرید و فروش می‌شود. بسیاری از افرادی که به دنبال خودروی اپل دست دوم باشند تنها به سراغ مدل‌هایی مانند اپل کورسا یا اپل امگا بروند اما اپل وکترا با اندازه متوسط خود و صندوق عقب جادار خود و ایمنی مناسب‌اش توانسته در دل افراد و به خصوص خانواده‌ها سال‌های زیادی خود را جا کند.

اپل وکترا

در واقع اپل وکترا (Opel Vectra) شاید در ایران به اندازه‌ای که مدل‌های دیگر اپل مانند اپل کورسا شهرت دارند، مشهور و نام آشنا نباشد.

اپل وکترا جزو خانواده بزرگی است که توسط سازندگان اپل طراحی و تولید شده است. در ابتدا وکترا در سال 1988 به عنوان جایگزینی برای اپل Ascona تولید شد تا سال 2008 که مدل اپل Insignia جایگزین وکترا شد تا بعد از بیست سال و تولید سه نسل از این مدل اپل، پایان تولیدش رقم بخورد.

یکی از مدل‌های اپل وکترا، مدلی است که در سال‌های 1994 و 1995 تولید و روانه بازار مصرف خودروی جهانی شد، این خودروی نیمه لوکس سدان ساخت اپل از پلتفرم و پایه موتور مشترک با دوو اسپرو استفاده می‌کند. فضای کابین مدل وکترای آن سال‌ها ساده و البته به نسبت زمان تولیدش لوکس و جادار است. آپشن‌هایی نظیر  فرمان هیدرولیک، کولر، آینه برقی مجهز به گرمکن، ترمزهای ABS، دزدگیر فابریک، چراغ‌های موتوردار جلو، چهار شیشه برقی و یک عدد ایربگ از آپشن‌های این مدل ماشین به حساب می‌آیند که به نسبت سال تولیدش، آپشن‌های خوبی محسوب می‌شوند. ضبط این مدل مثل همه مدل‌هایی که در آن سال‌ها تولید شده‌اند، با نوار کاست ارائه شده که البته جعبه نوار کاست آن در کنسول میانی به نسبت زمان خود قدرتمند ظاهر شده است.

ضمن اینکه باید این را اضافه کنیم که با اینکه این مدل خودرو یکی از بهترین‌های زمان خود به حساب می‌آید اما وکترای کارخانه اپل مانند بسیاری از مدل‌های دیگر ساخت این شرکت از کلاج سفتی بهره می‌برد و در سفرها و مسافت‌های طولانی می‌تواند راننده را خسته کند. ضمن اینکه هرچند ایراد چشمگیر و واضحی به شمار نمی‌آید اما در مدل‌های اتومات اپل وکترا تاخیرهایی بین تعویض دنده‌ها دیده می‌شود.

منبع :‌ ویرلن

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و چرخان در تهیه آن نقشی نداشته است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا